وقتی ترک سیگار خطرناک می شود

[ad_1]

«از دیماه در قالب قانون مالیات دائمی بر ارزش افزوده می شود و هر سال پنج درصد به آن اضافه می شود که در لایحه بودجه 1401 هم بر همین اساس مالیات تعیین شده است، اما کمیسیون تلفیق برای هر کارتن سیگار در داخل تولید می کند. دو میلیون و 300 هزار تومان و در هر کارتن سیگار خارجی سه میلیون تومان پول نخی پیش بینی کرد که نخی نبینی کرداریگار نارشانی. زمانی که هم مطرح شد، انتقاد تولیدکنندگان سیگار، وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را همراه داشت که در نهایت مجلس شورای اسلامی هم با این بند مخالفت کرد.

به گزارش همشهری، محمدرضا تاجدار، رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی، میگوید: قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده تکلیف مالیات دخانیات را تا حدود هشت سال آینده مشخص کرده است. بر این اساس تولیدکنندگان داخلی با برندهای ایرانی که حدود 20 درصد تولیدکنندگان را تشکیل می‌دهند، باید 25 درصد و شرکت‌های بین‌المللی 40 درصد، بر اساس نرخ فروش، پرداخت‌های مالیاتی. بر اساس این قانون مالیات محصولات دخانی سالانه پنج واحد درصد افزایش می‌یابد تا میزان بدهی‌های داخلی به 55 درصد، برندهای بین‌المللی به 95 درصد و شرکت‌های واردکننده که محدود هستند به 125 درصد برسد. علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده، تولیدکنندگان سیگار در سال آینده حقوق ورودی برای مواد اولیه شامل سود بازرگانی و حقوق گمرکی که برای تولید مواد مختلف 15 تا 32 درصد است، پرداخت می کنند. واحدهای فعال در این بخش پایان سال باید ۲۵ درصد سود خود را به عنوان مالیات بر عملکرد پرداخت کنند. حق انحصار برای تولیدات داخلی معادل دو درصد و برای واردات ۱۰ درصد است. برای این تولیدکنندگان که خرمن سیگار را وارد می‌کنند، باید 35 درصد آن را بر ارزش پول نرنخ کنند.

موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟

اما ادله نمایندگان چه بود که با حذف بند الحاقی هفتم ذکر شش ماده واحده لایحه ، ۱۲۹ نماینده در صحن موات ؟ آیا نباید تبعات استفاده از این ماده مضر را افزایش داد تا بتوان گامی به سوی سلامت برداشت؟ احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم، در حذف این بند گفته بود که درست است برای جلوگیری از بیماری ها باید انجام داد، اما نباید کاری کرد که سیگار از مواد مخدر گرانتر شود. از سویی به تولید خدشه وارد شده و افزایش خواهد یافت. امری که ستاد مبارزه با کالا و ارز را می‌خواهد طی نامه‌ای و با این افزایش بسیار غیر منطقی دانسه.

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان، هم مخالفت خود را با این گونه بیان کرد که منشأ 30 درصد از بیماری ها استعمال دخانیات بوده و سالانه 60 هزار نفر در کشور به دلیل استعمال دخانیات فوت می کنند، باید فکری برای رفع این مشکلات کرد.

محسن پیرهادی نیز در ممنوعیت با حذف گفته بود که عوارض سیگار باعث افزایش 820 درصدی قیمت تولید سیگار داخلی و 1600 درصدی تولید با برند خارجی خواهد شد که به طور قطع این افزایش ها، بالارفتن هزینه خانوارها را به همراه خواهد داشت.

علیاصغر باقرزاده، نماینده مردم بابلسر، همچنین در مخالفت با پیشنهاد حذف این بند گفت: استعمال دخانیات عامل بسیاری از مرگومیرها و همچنین بسیاری از بیماری های بیماری های قلبی و بیماری ها، ریوی و انواع سرطان هاست و در ایران بیش از 100 هزار میلیارد تومان برای وزارت بهداشت. ایجاد می کند. باید فکری برای این حوزه کرد. با افزایش 10 درصدی قیمت سیگار، چهاردرصد مصرف آن کاردرصد مصرف آن کاهش یافته و در بین نوجوانان و جوانان نوجوانان و جوانان نیز تا میزاتصان شاطیان.

وضعیت ایران و تجربه جهانی

سالانه نزدیک به ۶۵ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می شود. با توجه به مبلغ 50 هزار تومانی مصرف سیگار و سهم 80 درصدی از شرکت های خارجی از این درآمد، باید گفت که 45 درصد مصرف داخل به صورت واردات وارد می شود. نزدیک به 35 میلیارد سیگار با برندهای تقلبی تولید می شود که استانداردهای بهداشتی ندارند. در 10 سال گذشته بیش از 90 درصد از کشورهای خارج از کشور تامین کننده می‌شد، اما با وارد کردن تکنولار به بیش از 80 لارصم از 80 درصد لارصم می‌شود.

قیمت سیگار در سال 1965 به طور مداوم در آمریکا افزایش یافته و ططالعات نشان می‌دهد که مالیات را افزایش می‌دهد که باعث افزایش دیه می‌شود. به ازای هر ۱۰ درصد افزایش قیمت یک سیگار بسته، میزان مصرف سیگار در حدود هفت‌درصد جوانان می‌یابد. این درباره اقلیت ها و سیگاری های کمدرآمد هم صادق است. به عنوان مثال وقتی ایالت ویسکانسین مالیات سیگار خود را به یک دلار در هر بسته افزایش دار تلفن های مارکر مارک در مقابل 9 هزار تماسی که در سال بود. سال 2012 آر تیای بین الملل برای ارزیابی بار مالی بهدلیل پرداخت مالیات روی خانواده های کمدرآمد، تحلیلی را که در سال های 2010 تا 2011 جمع آوری شد، برای دپارتمان سلامت ایالت نیویورک انجام داد. این مطالعه نشان داد که «مالیات بالای سیگار همکن است به جای این که باعث شود آن‌ها سیگار را دارک کسارد کساردساریگ کند».

از بین ۱۳ هزار مورد بررسی‌شده در ایالت نیویورک، افراد سیگاری با درصد کمتر، ۲۳.۶ درصد از درآمر .۶ درصد درآمر رفنریگا هستند. این در حالی است که افراد با درآمد بالا تنها دو درصد از درآمد خود را فقط این کار می کنند و افراد کمدرآمد در سراسر کشور 14 درصد از درآمد خود را صرف این کار می کنند. بر اساس داده‌های سازمان جهانی در مورد مالیات‌های سیگار در سراسر جهان، ایالات متحده آمریکا از نظر هزینه‌های بسته‌شده سیگار از حساب‌ها در رتبه 36 از 50 کشور پرجمعیت قرار گرفته است. داده‌ها نشان می‌دهد مالیات‌ها ۴۲.۵ درصد از یک بسته سیگار را در آمریکا تشکیل می‌دهند. در مقایسه با 82.2 درصد در انگلستان، بالاترین میزان مصرف مالیات را دارد.

برای حفظ سلامت جامعه چه باید کرد؟

استعمال دخانیات در کشور به زیر ۱۳ سال است و سیگار کشیدن حتی در مدارس، بین زنان و دختران نوجوان و دختران نوجوان. فرید برده، مدیر کل هواشناسی و درمان سازمان بهزیستی کشور، درباره حذف مالیات سیگار به همشهری میگوید: «درمصرف یا مصرف مواد مخدر مختلف چه نوشیدنی و چه غیر دخانی عوامل مخرب هستند. باید این موضوع را در نظر گرفت که صرف افزایش یا کاهش قیمت، اتفاق نظر نخواهد افتاد. وقتی قیمت یافتن مصرف‌کننده‌هایی که نمی‌توانند مصرف کنند یا نتوانند مصرف کنند را کاهش دهند. در جامعه ما هر روز قیمت ها تغییر می کند و مافیای مواد مخدر قیمت را روی نقطه ای نگه می دارند که مصرف می کنند، خیلی با روبه رو می شوند. با افزایش میزان میزان مصرف پایین می‌آید، اما روی دیگر وضعیت جامعه است. »

براتی موفقیت جامعه‌ای، چون آمریکا را به عوامل دیگری وابسته می‌داند. او می‌گوید: «افزایش مالیات در آمریکا همراه با قوانین و عوامل بازدارنده‌های همراه است. مثلاً این که به کودکان و افراد زیر ۱۸ سال سیگار فروخته نمی‌شود و در صورت گزارش چنین تخلفی با فروشنخه خرخن تخلفی با فروشنده جرخنید. این موضوع مهم را نباید نادیده گرفت که ما برای کاهش مصرف ابتدا باید در قوانین پیشگیرانه دقت نظر داتشی. این که شکل بازدارندگی را ابتدا به وجود آوردم و بعد از حمایت از آن قوانین، به قیمت‌ها دست ببریم».

از سوی دیگر در سیاست های اشاره به کشور و میگوید: «بخشی از این حذفنکردن مالیات سیگار وابسته به مسائل بهداشتی و سلامت جامعه است، اما وقتی برای کشف مواد مخدر و مواد مخدر جوایز و در نظر گرفته می شود، هیچ نیرویی مایل نمی شود. به حذف چنین جوایز و تقدیر‌هایی نیست. یعنی بی‌شک با آن مخالفت می‌شود. امت را افزایش داد. باید حدی برای آن در نظر گرفته شود تا مواد مخدر خطرناک و بیکیفیتتر وارد بازار شود و از سویی این آشتیاق را ایجاد نکند که فرد با حساب سیگار گران شده به جنس بیکیفیت رفته و جامعه را دو چندان به مخاطره بیندازد.»

مدیر کل کشاورزی و درمان درمان سازمان بهزیستی کشور معتقد است که ابتدا باید سیاست تغییر کند و فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است و از آن به شکل منطقی در هزینه ها استفاده می شود و پس از آن افزایش مالیات مصرف می شود. کمتر در بلندمدت نخواهد داشت.»

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما