پیشنهاد مجازات حبس برای متخلفان بودجه

[ad_1]

اعتمادآنلاین: کمیسیون قضایی و حقوقی یازدهم مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۰ تصویب و به کمیسیون تلفیق تقدیم کرد که بر اساس آن متخلفان از قانون مصوب بودجه ۱۴۰۰ به شش ماه حبس تا دو سال محکوم خواهند شد.

حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از تصویب لایحه بودجه 1400 به کمیسیون قضایی و حقوقی خبر داد و گفت: این کمیسیون به عنوان بخشی از یکپارچگی، روی توافق بر سر این مصوبه حساب باز کرده است. به گفته نایب رئیس کمیته قضایی و حقوقی مجلس یازدهم، مصوبه اجرای بودجه 1400 را تضمین می کند: تعیین حبس از 6 ماه تا یک سال برای مرتکبین در اجرای بودجه 1400.

نوروزی گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی یازدهم مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1400، پیشنهاد ایجاد ضمانت اجرایی برای قانون بودجه سال 1400 را تصویب کرد و تشریح کرد که متخلفان از اجرای لایحه مصوب بودجه سال 1400 در فاصله زمانی بین 1400 قانون اساسی قانون بودجه سال 1400 را مورد تخطی قرار می دهند. 6 ماه و 2 نفر به سالها حبس محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: این امر برای جلوگیری از قانون شکنی دولت از رئیس جمهور و وزرا گرفته تا مدیران و مسئولان است.

نوروزی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال بازداشت وزرا، تصریح کرد: آقایان، وزرا، مسئول و مدیرکل اگر بدانند به زندان می روند، اگر تخلف کنند، تخلف نمی کنند. امروز همه مشکلات ما ناشی از این است که دولت ها می گویند مجلس قانون را تصویب کرد، اما ما کار خودمان را انجام می دهیم.

وی افزود: وقتی قانون سستی وضع می شود آن را زیر پا می گذارند، بنابراین وقتی قانونگذار در صورت تخلف، دستوری برای پیگیری تخلفات صادر می کند، موجب اجرای بهتر آن می شود.

نوروزی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون مجلس می تواند با طرح سوال و استیضاح دولت را ملزم به پاسخگویی و اجرای قانون کند، گفت: بله و چون چنین اختیاراتی داریم، چنین آیین نامه ای را انجام خواهیم داد. در همه کشورها این گونه است که ضمانت اجرا نیز در قانون گذاری لحاظ می شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم تاکید کرد: وقتی وزیر بداند اگر تخلفی انجام دهد دستگیر می شود، دیگر تخلف نمی کند.

نوروزی در پاسخ به اینکه ممکن است وزیر بگوید در کاری از رئیس جمهور اطاعت می کردم و کاری را انجام دادم که مجلس تخلف می داند، گفت: در این صورت وزیر دستگیر می شود تا انسان شود. “

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما