چرا ترامپ ، حاج قاسم را ترور کرد؟

[ad_1]

شرق: یک سال از ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی و همراهانش به دستور رئیس جمهور، رئیسجمهور آمری‌گذر، مرئیسجمهور آمری‌گذر، مرسجمهور آمری‌گذا،

این ترور و شهادت حاج قاسم او را در افکار عمومی ایرانیان جاودانه کرد و نام نیک او را در جهان مطرح کرد و این فرمانده غیور را به یکی از معروفترین چهره ها در جهان تبدیل کرد. از طرفی تبدیل به یک تروریست خطرناک قاتل شد که باکی از کشتن انسانها ندارد و به کارگیری زوماری خماراری خماری خمارف.

خداوند نخواست تا ترامپ ادامه به سلطه خود بر جهان دهد و او را در ناکامی در مصاف با کشتی کشینر مصاف با کروامی اما سوال این است که چرا دست به چنین ترور وحشتناکی زد؟ رئیسجمهور آمریکا از روزی که بر کرسی ریاستجمهوری تکیه زد، به دنبال از بین بردن اقتدار و مؤلفههایمور است.

او « هستهای» «« نفوذ مناطق »« قدرت موشکی »و« توانهای اقتصادی »را از اساسی ترین مؤلفه های قدرت ایران میدانست و به دنبال محدودسازی و توانایی آنها بود. به همین دلیل بود که آمریکا اردیبهشت 97 از برجام خارج شد تا کارزار فشار و تحریم های بانکی را علیه ایران کند و با کمک آنها، باعث فروپاشی اقتصاد ایران شود.

طبیعی است که فکر می‌کرد با ضعیف‌شدن اقتصاد کشور، نفوذ منطقه‌ای ایران نیز خود را از بین خواتوباو می‌خورد. او حتی امیدوار بود این فشارهای عظیم و بی‌سابقه در تاریخ، باعث فروپاشی اجتمراعی و تغییر حکومت رماعی و تغییر حکومت رماعی و تغییر حکومت بشر مرران حومرار فاورار نومرانر شود. اما در عمل اینگونه نشد.

اکثر مردم دچار رنجی شدند، ایران با وجود سنگینترین فشارهام به حیات خود ادامه داد و چیزی از نفوذ منطقهای ایران که اجتماعی و فرهنگی است، کاسته نشد; بنابراین آمریکا و اسرائیل تصمیم می‌گیرند بر گسترش و تشدید تحریم‌ها، دست به ترورهای هدفمنمن دو ترورهای هدفمنمن دو ترورهای هدفمنمن دو ترورهای هدفمنمن و. با چنین هدفی بود که ترور فرمانده نیروی قدس و مطالعات هستهای و نیز ترور افراد مقاومت در مقابل عراق، فلسطین، لبنان و سوریه در دستور کار آمریکا و اسرائیل قرار گرفتند.

ترور قاسم سلیمانی و دکتر محسن فخریزاده و حرکت مکرر اسرائیل به مواضع جنبش حزب الله و سایر رزمندگان مقاومت در سوریه و همچنین حمله به کشتی های حامل نفت ایران در آب های آزاد در چنین هدفی انجام شده و شاید تا پایان عمر ریاست جمهوری جمهوری نیز ادامه خواهد داشت. در

در واقع شهید حاج قاسم سلیمانی در 10 سال آخر عمر خود تبدیل به یکی از افراد برجسته قدرت ساز ایران شد و این همان چیزی بود که آمریکا و اسرائیل از آن بهشدت نگران بودند. این سردار غیور و ابومهدی المهندس در تلاش برای مقابله با سلطه آمریکا در رژیم صهیونیستی و نیروی قدس به مخالف اسرائیل در فلسطین، سوریه و لبنان کمک میکرد تا اسرائیل کنترل شود و آمریکا وادار به خروج از اشغال شده باشد.

در این سالها حاج قاسم تجربه زیادی در شیوه های کمک به نفوذ آمریکا و نیز مقابله با تاکتیکهای جنگی اسرائیل آموخته بود و به فرد مجرب و کارآزموده و مسلط بر مسائل منطقه تبدیل شده بود. او نه‌تنها به حزب الله و حماس و حشد الشعبی و انصارالله قدرت بخشیده بود. بلکه در با دولت‌های عراق و ایران به دنبال یک نوع هماهنگی منطقه‌ای در برابر خصمانه‌ها و اسریکارها از خصمانه است. حالا یک سال از آن روز شوم ترور گذشته، ولی حاج قاسم به اوج عزت رسیده است و وررامپ در اوج ذلت قاسمپ در اوج ذلت قادامپ. پس باور کنیم که: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون».

حسین علیایی – تحلیلگر

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما