کشف 125 میلیونمین فسیل دایناسور تمساح در انگلستان – زومیت

[ad_1]

فسیل های تازه کشف شده نشان می دهد که دو دایناسور گوشتخوار دندان خورده با جمجمه تمساح یکبار در سواحل رودخانه های جزیره وایت پرسه می زدند. نامه های علمی که دانشمندان به این حیوانات منقرض کرده اند عبارتند از “Ceratosuchops inferodios” ، که به معنی “حواصیل جهنمی با شاخ تمساح” و “Reparovenator milnerae” رود (Riparovenator milnerae) است.

این شکارچیان گونه های اولیه اسپینوسورها و خویشاوندان اسپینوزارها هستند ، احتمالاً دوزیستان که بسیار بزرگتر از Tyrannosaurus rex بوده و باله های بزرگی در پشت خود دارند. دو گونه جدید تاج هایی شبیه کروکودیل شبیه به اسپینوسورها داشتند. اما هیچ مدرکی مبنی بر وجود باله ها در پشت آنها وجود ندارد. تنها چند تکه از جمجمه از حواصیل جهنم کشف شد. اما افتخار شکارچی کنار رودخانه آنجلا میلنرلقب دیرینه شناس انگلیسی “هزاره” ، قطعاتی از جمجمه به جز چند دم باقی مانده است.

پیش از این ، تنها یک گونه اسپینوسوروس در انگلستان کشف شد ، گوشتخوار دم دار معروف به Baryonyx. یکی از نویسندگان این مطالعه و یک دیرینه شناس انگلیسی می گوید: “ما ده ها سال است که می دانیم در جزیره سفید دایناسورهای شبه باریونی در انتظار کشف هستند.” اما یافتن بقایای این دو حیوان بسیار نزدیک به هم ما را شگفت زده کرد. “

تنوع بیشتر اسپینوسورها در انگلستان

اگرچه این دو گونه جدید تنها از طریق بررسی چند قطعه استخوان شناخته شده اند ، اما این قطعات اطلاعات مهمی را در اختیار دانشمندان قرار می دهند زیرا از استخوان جمجمه و دندان های یک دایناسور به جا مانده است. پوست سر حاوی سرنخ های آناتومیکی زیادی مانند محل اعصاب و اتصالات ماهیچه ای برای شناسایی گونه های مختلف حیوانات است. به عنوان مثال ، در حواصیل مارپیچی ، صورت تمساح استخوانهای در معرض دید مشخص شد که دایناسور پیشانی بیرون زده ای با شاخ ها و تاج های کوچک دارد.

کریس بارکردانشجوی دکتری دانشگاه ساوتهمپتون و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: “ما متوجه شدیم که جمجمه ها نه تنها از گونه های Baryonix بلکه از یکدیگر متفاوت هستند و این نشان می دهد که انگلستان نسبت به spinosorides بیشتر از آنچه تصور می شد ، متفاوت است.” این دو گونه جدید حدود 125 میلیون سال پیش در کرتاسه اولیه زندگی می کردند ، حدود 25 میلیون سال قبل از اینکه اسپینوزورهای دوزیست باله های بزرگی روی پشت خود داشته باشند.

فسیل های دهان گونه ای جدید از spinosaurus

پوزه مادون قرمز سراتوکوکوس ، معروف به حواصیل شاخدار با دهان تمساح

طول دایناسور آتش جهنم به 9 متر رسید

هر دو دایناسور به احتمال زیاد در آبهای دشت سیلابی باستانی زندگی می کردند و کمی شبیه به حواصیل دندانه دار غول پیکر عمل می کردند و احتمالاً با فک خود ماهی و زمین شکار می کردند. با توجه به اندازه جمجمه های هر دو گونه ، احتمالاً هر دو گونه 9 متر طول خواهند داشت. جمجمه های مختلف هر دو دایناسور نیز نشان می دهد که احتمالاً آنها شکار متفاوتی داشته اند. به همین دلیل ، هر سه گونه بریون و حواصیل جهنمی و شکارچی در ساحل رودخانه می توانند غذای فراوانی در فضای مشترک و همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند.

ال

دانشمندان گونه تازه کشف شده Ceratocups را با Infordius با یک حواصیل بزرگ دندانه دار مقایسه کردند.

دیوید هونیکی از نویسندگان مطالعه و مدیر برنامه های علوم زندگی در دانشگاه ملکه مری لندن می گوید: “شاید عجیب به نظر برسد که دو شکارچی شبیه خویشاوندان نزدیک در یک اکوسیستم عجیب و غریب وجود داشته باشد.” “اما در حقیقت ، این برای دایناسورها و بسیاری از اکوسیستم ها کاملاً طبیعی است.”

مقالات مرتبط:

در مورد تاریخچه و تکامل خانواده spinosaurus اتفاق نظر وجود ندارد. دانشمندان حتی در مورد اینکه آیا اسپینوزارهای کرتاسه اواخر مانند حواصیل یا تمساح در آب شنا می کردند به توافق نمی رسند. با این حال ، این کشف جدید نشان می دهد که این گروه از دایناسورها احتمالاً ابتدا در اروپای امروزی تکامل یافته و سپس به آسیا و شبه جزیره گوندوانا منتقل شده اند ، که بعداً به آفریقا و آمریکای جنوبی تقسیم شد. دانشمندان سعی کرده اند اسپینوسورهای جدید را در جنس جداگانه ای در شجره نامه قرار دهند که از شاخه ها جدا شده و منجر به ظهور اسپینوزورها در حدود 145 میلیون سال پیش می شود.

طول دایناسورها را مقایسه کنید

از کوچک به بزرگ: آلوز ، تیرانوسوروس رکس ، کارکارودونتوسوروس ، گیگانتوزاروس ، اسپینوساروس

نایش می نویسد: “هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما در مورد آنها نمی دانیم.” به عنوان مثال ، فقدان تقریباً کامل گونه های ژوراسیک از اسپینوساروئیدها همچنان یک مشکل است. اما در حال حاضر ، به نظر می رسد این گروه در اروپا ظاهر شد و سپس به آسیا و آفریقا گسترش یافت. “حضور Baryonines و Spinosaurus در آفریقا نشان دهنده مهاجرت جداگانه آنها است.”

به گفته نایش ، محققان در حال حاضر روی مقاله مفصل تری در مورد دم تعمیر کننده هزاره کار می کنند.استخوانهای پیدا شده نشان دهنده دم بلند و مسطحی است که در تمساح های مدرن کیمن یافت می شود. محققان همچنین قصد دارند رابطه بین اقوام مختلف اسپینوزورها در سراسر جهان را بیشتر مورد بررسی قرار دهند.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر