یک سال ماجرای شگفت انگیز پرسوینس در مریخ چگونه گذشت؟ – زومیت

[ad_1]

یک سال پیش، مریخ‌نورد پرسویرنس برای فرود روی مریخ شتاب گروت و پس از هفت ماه و پیمودن ممودن موم ر ۴۶۶ میلیونی خومودن هومونی. در ۱۸ فوریه سال گذشته، فضاپیمای حامل مریخ‌نورد با سرعت تقریبی ۲۱ هزار کیلومتر بر ساعت وارد جو مریخ شد. تنها در هفت دقیقه (آنچه مهندسان ناسا هفت دقیقه ای وحشتناک مینامند) فضاپیما بایستی مجموعه های انجام میداد ما مریخنورد میداد به مریخنورد را به رامی روی سطح فرود بیاورد.

با توجه به چند دقیقه تاخیر ارتباطات رادیویی، افراد بخش کنترل کننده مسئولیت آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا آن رانز وارفنز وارفاوز. اگر اشتباهی می‌داد هیچ‌وقت برای آن مشکلی وجود نداشته باشد و مسئولیت ۲ میلیارد دلاری بتروی جماردرحی باشد.

اما پرسویرنس عملکرد بی‌نقصی داشت و پس از فرود فیلم جذابی را از خود منتشر کرد. در نهایت این مریخ‌نورد به مجموعه ربات‌های کاوشگر ناسا در مریخ پیوست. بیا دیگه جنیفر تروسپرمدیر پروژه پرسیورنس: «مریخ‌نورد پرسیورنس عملکرد خارق‌العاده‌های دارد.»

سلفی مریخ نورد پرسوینس

سلفی ثبت‌شده توسط مریخ‌نورد پرسوینس روی سنگی با نام مستعار «روچت» که در ماه سپتامبر ثبت شده است.

دوازده ماه بعد، پرسویرنس به دهانه‌ی ۴۵ کیلومتری ازرو رسید. دوربین توپ ها واضح است که بیش از یک میلیون سال پیش، یزرو تودهای آبی هم اندازه با دریاچه در دریکاچه بود و ربدخانه هایی از غرب و آن جریان دارد. یکی از اولین نمایندگان پرسویرنس، راه‌اندازی اینجنیوتی، هلی‌کوپتر رباتیک کوچک بود. اینجنیوتی اولین هواگردی است که از سطح سیاره های دیگر بلند می شود. پرسویرنس همچنین عملکرد فناوری تولید را به نمایش می‌گذارد که برای مأموریت‌های سرنشین‌دار بیرا ضه مورایخ.

پرسویرنس در مرحله بعدی به بررسی بستر دهانه‌ای ازرو پرداخت و مشخص شد سنگ‌های این دهانه با انتظاران دهانه با انتظاراندان. پرسوینس برای جمع آوری هسته های سنگی چند مرتبه به مشکل برخورد کرد. مریخ‌نورد مواد سنگی را در قالب استوانه‌هایی که می‌کند می‌کند که با گچ تخته‌های سیاه هستند و سیاه‌پوست هستند و ختخنرنیم‌اموب هستند. مهندسان بالاخره همه مشکلات را حل می کنند و به خوبی پیش می روند. بیا دیگه جوئل هورویتزاستاد علوم زمین دانشگاه استونی بروک نیویورک و یکی از اعضای تیم علمی مسئول: «سال شگفت‌انگیزی دتشاه تکانگیزی تشاه انگیزی را پشت سم. سرعت کار فوق‌العاده است. »

ویدئوی دهانه‌ای یزرو که توسط مریخ نورد پرسیورنس ناسا ثبت شده است، دلتایی را نشان می‌دهد که افراد زیادی را شک می‌کند.

تیم ماموریت پرسویرنس، پس از ماه‌ها بررسی بستر دهان در حال آماده‌سازی برای رویدار عرسویرنس رهرارد عهرارن: دانشمندان انتظار دارند در این دهانه سنگ‌هایی رسوبی پیدا کنند که می‌توانند حاوی اکتشافات شگفشگفت‌انگیز متشافات شگفشگفت‌انگیز باشند. بیا دیگه امی ولیامزاستاد زمین شناسی در دانشگاه فلوریدا و یکی از اعضای تیم علمی پرسویرنس:

دلتاها روی زمین محیط‌های زیست پذیری هستند. زیرا در آن‌ها آب و رسوبات فعال وجود دارند که از رودخانه به دریاچه راه یافته‌اند.

چنین رسوباتی می‌تواند مولکول‌های کربنی مرتبط با حیات را ذخیره و حفظ کند. به گفته‌ی دکتر ویلیام: «این مناطق دارای ویژگی‌هایی برای جستجوی کربنی زیستی هستند. پروتئین زیستی که یکی از عناصر بومی مریخ است در آن لایه‌ها جمع می‌شود.» پرسویرنس در فاصله‌های تقریبی یک و نیم کیلومتری از دلتا قرار داد. اما حتی از این فاصله هم دوربین تیزبین این مریخ نورد می‌تواند لایه‌های رسوبی را بررسی کند. همچنین تخت سنگ‌هایی روی دلتا قرار دارند و جریان آب برخی از سنگ‌ها را به داخل دهانه برده است. جیم بلدانشمند سیاره‌ای دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید: «این شواهد داستان جذابی را روایت می‌کند.»

داده‌های پرسویرنس تاریخ می‌سازند که چه تصاویر مداری را نشان می‌دهند، واقعاً رودخانه دلتای و چهار آبایخچاری است. تخته‌سنگ‌ها که تقریباً از ارتفاعات مجاور به دلتا آمده‌اند به سیلاب‌های شدید در یزدرو اشاره می‌کنند.

طوفان ورد و غبار مریخی از دید پرسویرنس و مدارپیمای مریخ

تصاویر مدارپیمای اکتشافی مریخ در ژانویه 2022 طوفان گردوغباری را در منطقه ای نشان می دهند که موقعیت مریخنورد پرسویرنس و هلیکوپتر اینجنیوتی (دایرهی سفید) را مخفی کرد. راست: تصویر ثبت شده توسط ابزار Mastcam-Z پرسویرنس قابل بررسی است که مریخ‌نورد از سپترامر گذشته هسه‌های نمرنر گذشته هسه‌های نمرنر گذشته سمت‌های نمرنر گذشته هته‌ای نمنر گذشته است.

به گفته دکتر بل، یکی از محققین اصلی دوربین های پیچیده پرسویرنس: «شواهد نشان تنها می دهند، هرسوبیهمهاننیهان را نشان می دهند. مدیران مسئول، پرسوینس را به صورت مستقیم از محل فرود به دلتا هدایت کردند. اما مریخ‌نورد در نقطه‌های فرود آمد که مسیر مستقیم آن را به وسیله‌های تلفن‌های ما مسدود کردند. ساختارهای زمین‌شناسی در جنوب آن‌ها را مجذوب کرد.

بیا دیگه کنت فارلی، ژئوفیزیکدان مؤسسه کالیفرنیا و پروژه دانش آموز: «ما در موقعیت شگفت انگیز فناوری فرود آمدیم و بالاترین همترفاد همنراد و بیشترین همترفاد. از آنجاکه دهانه‌ای ازرو زمانی یک دریاچه بود، انتظار می‌رفت کف دریاچه مملو از سنگ‌هایی باشند که از ندوباشیشی باشند. کاترین استک مورگان از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و دانشمند پروژه می‌گوید:

در نگاه اول نبود لایه‌ها به این معنی بود که احتمالاً رسوبی وجود داشت. در عین حال هیچ شواهدی از منشأ آتشفشانی برای سنگ‌ها پیدا نشد.

نیکولاس توسکا, استاد سنگشناسی و معدن در دانشگاه کمبریج انگلستان و یکی از اعضای تیم علمی میگوید: “هنوز مشخص نیست این منطقه یکی از عجیبترین چراهای زمینشناسی مریخ را دارد.” تیم پژوهشگرها همچنین هلی‌کوپتر اینجنیوتی را برای پرواز بر فراز سطح مریخ طراحی کرد. اینجنیوتی یکی از آخرین بخش‌های الحاقی نماینده بود که قصد داشت پرواز در هوای رقیق مریخ را اثبات کند. ایجنیوتی در ۱۸ آوریل گذشته تا ارتفاع سه متری بالا رفت به مدت ۳۰ ثانیه پرواز کرد و سپس به زمین. این پرواز در مجموع ۳۹ و ۱ ثانیه به طول انجام می شود. در هفته های بعد، اینجنیوتی چهار پرواز دیگر با مدت زمان، ارتفاع و سرعت اولیه بیشتر انجام داد.

ابزار Mastcam-Z مریخ نورد پرسیورنس ناسا چشم‌اندازی نزدیک از برخاستن و فرود هلی‌کوپتر اینجنیوتی را ثبت کرد ترد.

قرار بود مأموریت اینجنیوتی پس از چهار پرواز به پایان برسد. زیرا پرسوینس باید آن را رها می‌کرد و به پژوهش علمی ادامه می‌داد. اما ناسا به این نتیجه رسید که پنج پرواز کافی نیست. وقتی پرسویرنس کاوش سنگ‌ها به سمت جنوب را شروع کرد، هلی‌کوپتر اینجنیوتی آن را همراهی کرد و به خوردنسی یخ‌نرورسی کنرورسی یخ‌نرورسی یخ‌نروریپیش کرد. بدین‌ترتیب وقت مریخ‌نورد با برخورد با سنگ‌های غیرمنتظره به هدر نمی‌رود. به گفته‌ی تروسپر: «با ارسال هلی‌کوپتر و بررسی تصاویر ارسالی آن متوجه شدیم به کدام مناطق باید برویم.

اینجنیوتی به‌تازگی نوزدهمین پرواز خود را کامل کرده است، در وضعیت خوبی به سر میبرد و باتری‌های آنرنش مابرد و باتری‌های آنرنشا. هلی‌کوپتر همچنین قابلیت‌های پرواز خود را در هوای رقیق و سردتر ماه‌های زمستانی ثابت کرده است. اینجینوتی از طوفان گردوغبار ماه ژانویه نیز جان سالم به در برد.

پرسویرنس با بررسی و حفاری نمونه‌های سنگ‌ها در جنوب محل فرود خود، محقق را شگفت‌زده کرد. به گفته دکتر استک مورگان: «این سنگ‌ها آتشفشانی به نظر می‌رسند. دقیقاً همان چیزی است که از یک جریان گدازهی بازالتی انتظار داریم. »

ابزارهای پرسویرنس برای برسویرنس برای بررسی مواد سازنده سنگ‌های مریخی دانه‌های کوچک آن‌ها را برسویرنس به هساد می‌دهند. دوربین های موجود روی بازوی رباتیک هم می توانند تصاویری از نمایش های نزدیک را ثبت کنند. در مشاهدات ذرات بزرگ اولیوین دیده شدند. ماده‌ای معدنی سنگ آذرین که می‌تواند در بستر جریان گدازه‌های بزرگی انباشته شود. قطعات دیگری هم بین ذرات اولیوین ظاهر شدند که با کربنات پر شده بودند. ماده‌ای معدنی که ازطریق واکنش با آب تشکیل می‌شود.

درنتیجه ممکن است بستر دهانه‌ای ازرو دارای همان سنگ آتشفشانی اولیوینی باشد که مدارپیمای مریخی در آن منطقه و مریخی در آن منطقه من باشد. این سنگ ممکن است قبل از پر شدن دهانه با آب تشکیل شود. به نظر می‌رسد رسوبات دریاچه روی سنگ‌های آتشفشانی را پوشاندند، سپس آب به دساخل ثن‌ها نفوذ کراتنات شکین‌ها را در کراتنات شکیبانا وارد می‌کند. سپس به آرامی در طی چند میلیارد سال باد باعث محو شدن تبلیغ شده است. هوای رقیق مریخ می‌تواند باعث فرسایش شود. به گفته دکتر فارلی: «چشم‌اندازهای مریخی به چشم‌اندازهای روی زمین نزدیک منطقه».

غروب خورشید در مریخ

غروب خورشید در مریخ ، تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۱، دویست و پنجاه و هفتمین روز مریخ مسئولیت.

در طول سال اول ماموریت پرسوینس، جمع آوری نمونه های سنگی برترین بخش ها بودند. به مدت ده‌ها سال پژوهش سیاره‌های رویای آوردن قطعات از مریخ به زمین را در سر داشند تامنرنر ر سر داشند تانآزارنار.

پرسویرنس اولین گام در تحقق این رویا به حقیقت بشر است. این کاوشگر حفره‌هایی را در سنگ‌ها ایجاد می‌کند و آن‌ها را در لوله‌های عایق نگه‌داری می‌کند. ازآنجاکه پرسویرنس راهی برای ارسال نمونه‌های سنگی به زمین، بعدا فضاپیمایی دیگر باید آن‌ها ران با. این مأموریت «بازگشت نمونه‌ی مریخی» (Mars Sample Return) نام دارد و پروژه‌ای مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا است. مهندسان در طول مرحله‌ی توسعه‌ی پرسویرنس، دریل آن را روی مجموعه‌ای وسیع از سنگ‌های زمین آزمایش کردند. اما وقتی پرسویرنس برای حفاری اولین سنگ مریخی جستجو کرد، مشخص شد ماهیت این سنگ با تمام سنگهای زمیتوی مامام سنگهای زمیتوی مامام سنگهای زمیتوی مامام سنگهای زمیتوی مامام سنگهای زمیتوی مامام سنگهای زمینت.

سنگ در طول حفاری به خاک تبدیل شد و از لوله خارج شد. پس از چند تلاش موفق، یکی از تلاش‌ها مشکل‌ساز شد. ذرات سنگریزه وارد بخش نامناسبی از مریخ‌نورد شدند و پس از چند هفته تلاش برای رفع مشکل از داخل مزنور. پرسویرنس نمونه‌های خود را بعداً خواهد کرد تا مریخ‌نورد مأموریت بازگشت نمونه آن‌ها را بردارد. بدین صورت، از کابوس مرگ این کاوشگر و از بین رفتن سنگ‌هایی که حمل می‌کند، جلوگیری می‌کند.

عکس هلیکوپتر اینجنیوتی

اشتراک گذاری

مسیر حرکت پرسوینس در مریخ

تصویری از مدارپیمای اکتشافی که مسیر پرسوینس را در مریخ نشان می دهد. خط سفید مسیر طی‌شده توسط این مریخ‌نورد را از زمانش در سال گذشته تا موقعیت کنونی در «سیتای جنونین قطن در» سیتای ججنونیب قطن در «سیتای جنونین قطن نر ننیم». مریخ‌نورد از همین مسیر به محل فرود بازمی‌گردد و سپس در خط آبی به دلتا خواهد رفت.

بالاترین سرعت پرسویرنس مانند سرعت کیوریاسیتی، دیگر مریخ‌نورد ناسا است که در سال ۲۰۱۲ روی دهان‌هاار یگ است. اما پرسویرنس با وجود نرم‌افزار خودران می‌تواند بیشتر را پوشش دهد. این مریخ‌نورد برای رسیدن به دلتا باید خود را به سمت نقطه‌ای فرود برسانید و سپس می‌دهید طی کند و سپس مسیر یگرساریارفارفارف.

پرسویرنس احتمالاً در آینده می یا اوایل ژوئن به دلتا خواهد رسید. اینجنیوتی هم می‌کند با پرسیورنس همراه شود. این هلی‌کوپتر سریع‌تر زن مریخ‌نورد حرکت می‌کند اما پس از هر پرواز پنل‌های خورشیدی آن مردارنن است. پرسویرنس که نیروی خود را از گرمای پلوتونیومی دریافت می‌کند می‌تواند به صوروی ی‌ود را از گرمای پلوتونیومی دریافت کند، می‌تواند به صوروی بی‌وقفه به راه خود ادام برسد. بااین‌حال اینجنیوتی می‌تواند مسیر تل‌های ماسه‌ای را میانبر بزند. به گفته‌ی زانتوس: «هدف ما به دلتا می‌رسد و درباره‌ی اتفاقات آن سوی رودخانه دلتای هنوز تصمیه ن‌می.

مقالات مرتبط:

اما به گفته‌ی زانتوس هر روز می‌تواند آخرین روز اینجنیوتی باشد زیرا این هلی‌کوپتر برای مأموریتی یک منههم است. او می‌گوید: «امیدوارم خوش شانس باشیم تا بتوانیم بیشتر شاهد پرواز اینجنیوتی باشیم.» پس از فرود پرسیورنس به دلتا، یکی از جذاب‌ترین اکتشافات می‌تواند تصویربرداری از فسیل‌های میکروشسکوپی را انجام دهد. بیا دیگه تانجا بوساک، زمین زیست‌شناس مؤسسه فناوری ماساچوست: «در صورت یافتن فسیل‌های میکروسکوپی باید میکروسکوپی باید به‌دنبال آمرآیش دمرواد دمرواایش دمرواب باشد. بعید است پرسویرنس شواهدی مستقیم از حیاتی مریخی را پیدا کند. به‌همین‌دلیل، لازم است سنگ‌ها برای بررسی بیشتر به زمین آورده شوند. دکتر بوساک دیدگاه محکمی را درباره وجود حیات در مریخ نمی‌کند. او میگوید:

واقعا درحال تلاش هستیم تا زمانی را بررسی کنیم که دانش بسیار اندکی درباره‌اش داریم. ما اصلاً نمی‌دانیم فرآیندهای شیمیایی چه برای تشکیل اولین سلول گرد هم جمع شدند. بنابراین احتمالاً در حال نگاه‌کردن به چیزی هستیم که تازه می‌دریابیم حیات است.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

Recenzja iOS 15 i iPadOS 15 – Zomit Recenzja iOS 15 i iPadOS 15 – Zomit
معرفی وزن ورق 3 میلیمتر چقدر است
اکانت اسپاتیفای: برترین خدمت موسیقی آنلاین برای شنوندگان علاقه‌مند
بازی کازینو آنلاین شرط بندی انفجار: راهی برای پیاده کردن رویاهای شما!
کرش رویال: بهترین سایت شرط بندی برای تجربه هیجان انگیز
سایت شرط بندی کرش رویال: بزرگترین و معتبرترین سایت شرط‌بندی آنلاین
تماس با ما