۵ مقصر اصلی آسیب به پوست

[ad_1]

عوامل از قرار گرفتن در معرض آفتاب گرفته تا عادت‌های حرکتی صورت، می‌توانند باعث آسیب پوستی شوند. بیایید با هم ببینیم که چگونه می توانم به عقب برگردم.

به هر روز سلامتی، پوست شما را تحت تأثیر محرک های آسیب زننده از نور خورشید گرفته تا مواد شوینده و دود سیگار قرار می دهد و این تأثیر را می گذارد، می تواند خود را با هر چیزی از قرمزی تا چین و چروک و در مواردی از سرطان پوست نشان دهد. با پنج علامت مهم آسیب پوستی آشنا و راه مقابله با آن را برسی کنیم.

۱. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

فرامرز سمیعی، مدیر جراحی و رئیس بخش پوست در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک می‌گوید: خورشیت یساباورپوساویو. پرتوهای فرابنفش خورشید ترکیبی از پوست های مختلف مانند کلاژن و الاستین که به صاف نگه داشتن پوست شما کم مرند من، این پرتوها همچنین بر روی ملانوسیت‌ها تأثیر می‌گذارند که می‌توانند باعث تغییر رنگدانه‌های پوست شما شوند. نکته دیگر اینکه خورشید به عنوان عامل ایجاد پیری، چین و چروک، لکه‌های ستورس ر.

برای جلوگیری از آسیب های پوستی که در اثر آفتاب ایجاد می شود، متخصصان پوست توصیه می کنند در اواسط روز که پرتوهای خورشید در شدیدترین حالت خود قرار دارند، از آفتاب خودداری کنید، لباس های محافظتی مانند کلاه بپوشید و از یک ضد آفتاب با آسیب شدید استفاده کنید. در برابر اشعه UVA و UVB از پوست می‌کند. فراموش نکنید که برای حفظ تأثیر ضدآفتاب، باید هر دو ساعت یکبار مجدداً از آن استفاده کنید.

۲. رادیکاهای آزاد

یکی از راه‌هایی که خورشید به پوست شما آسیب می‌زند، تولید مواد مضر به نام رادیکال‌های آزاد است که منواوانپا. به طور خلاصه، پزشکان فکر می‌کنند که نور ماوراء بنفش خورشید می‌تواند باعث آسیب به DNA و آسیب پوستی شود.

دکتر سمیعی می‌گوید: رادیکال‌های آزاد حتی ممکن است نقشی در سرطان پوست داشته باشند. آن‌ها همچنین نتیجه قرار گرفتن در معرض خانه‌ها یا سایر عوامل محیطی هستند. برخی از محصولات مراقبت زه یوست حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E هستنرد که می‌توانند موجود باشند. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه که حاوی آنتی اکسیدان هستند (به خصوص توت ، کلم بروکلمن ق هویج و استنواج)

۳. سیگار

به طور کلی، پوست یک سیگاری به اندازه پوست یک فرد غیرسیگاری، سالم نیست و بهبود نمی‌یابد. پوست این افراد دارای چین و چروک است. سیگارهای باعث می شود رگ‌های خونی شما منقبض شود یا تنگ‌تر شود و این باعث می‌شود مواد مغذی و اکولوار هاد غذیه‌واد مغذی و اکولمار هان را افزایش دهند. در نتیجه، پوست خود را از دست می دهد، به این معنی که به راحتی نمی تواند به شکل گیگردی بهردی برسد. این مواد مغذی همچنین باعث کاهش بهبودی پوست در هنگام زخم شدن می‌شود.

در خانم‌ها، مصرف سیگار باعث کاهش میزان استروژن می‌شود و خشک شدن پوست را همراه دارد. چین و چروک در سیگاری‌ها، ممکن است سیگاری‌ها، ممکن است در دهه اول زندگی ظاهر شود، اما ترک سیگار می‌تواند در جلورار باشد، نمی‌تواند جلورار کند.

۴. محرک های مواد شوینده

سمیعی می‌گوید، برخی از مواد شیمیایی در مواد تمیز کهنده و مواد شوینده لباس‌شویی می‌توانند بموارور مورو شوند. به عنوان مثال، آمونیاک و دستگاه سفید کننده به حرکت پوست دارند. تماس با این ماده ممکن است پوستی (درماتیت) ایجاد کند که باعث پوسته شدن، حرکت خیمی شود. افرادی که دارای پوست حساس هستند، ممکن است نسبت به دیگران بیشتر آسیب ببینند.

ساده ترین راه برای محافظت از پوست خود در برابر مواد محرک، از تماس مستقیم با این مواد جلوگیری می کند، این کار را می توان با پوشیدن دستکش هنگام تمیز کردن و شستن ظرف ها یا استفاده از محصولاتی که آسیب کمتری وارد می کنند، انجام داد. همچنین، بزرگ کردن پوست شما می‌توان کمکی کرد. روند درمان برای برخی افراد با تجویز هیستامین یا استروئید از سوی پزشک متخصص ممکن است.

۵. لبخند و اخم

با بالا رفتن سن، پوست شما ویژگی های ارتجاعی خود را از دست می دهد. در نتیجه، بر روی پوست شما احتمالاً چین و چروک‌هایی ظاهر می‌شود، حتی اگر اخم نکنید و بخندید. راهی برای جلوگیری از حرکت اجزای صورت وجود ندارد، پس شما باید جلوی آسیب های دیگر را تحت تأثیر قرار دهید اشعه خورشید بر چین و چروک های پوستی را با استفاده از ضد آفتاب بگیرید.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما