آیا سازماندهی یک مسابقه بازی پیچیده در دنیای واقعی غیراخلاقی است؟

[ad_1]

این روزها کمتر کسی نام یک سری بازی پیچیده را شنیده است. محبوب ترین سریال نتفلیکس که بیشتر رکوردهای این سرویس استریم را شکست، اکنون به پربیننده ترین سریال نتفلیکس تبدیل شده و احتمالا در فصل های جدید نیز باز خواهد گشت. اگرچه این سریال کره ای این روزها مثل یک بمب انفجاری منفجر شد، اما راه سختی را طی کرده است. هوانگ دونگ هیوک، کارگردان مجموعه ای پیچیده از بازی ها، سال هاست درگیر ارائه فیلمنامه این مجموعه به شرکت های مختلف بوده است.

ایده اولیه یک سری بازی پیچیده در سال 2008 در ذهن هوانگ دونگ هیوک متولد شد. در همان سال فیلمنامه سریال را به پایان رساند و در تدارک ارسال آن به استودیوهای مختلف بود. با این حال هیچ استودیویی حاضر نشد روی فیلمنامه یک سری بازی پیچیده سرمایه گذاری کند. سرانجام در سپتامبر 2019، نتفلیکس با ضبط فیلمنامه هوانگ دونگ هیوکا در مقابل دوربین های خود موافقت کرد.

محتوای پیشنهادی:شما را به تماشای سریال می خواهم زندگی کنم – یک عاشقانه دلپذیر دعوت می کنیمبه بخش های 1 تا 7 نگاه کنید
شما را به تماشای سریال می خواهم زندگی کنم - یک عاشقانه دلپذیر دعوت می کنیم

یک سری بازی ماهی مرکب


هوانگ دونگ هیوک به عنوان کارگردان و تهیه کننده پروژه های سریالی را بر اساس فیلمنامه او انجام داد. از این رو، فیلمبرداری مجموعه بازی کامپوزیت که در ابتدا نام متفاوتی داشت، با پایان مراحل انتخاب بازیگر در ژوئن 2020 آغاز شد. این سریال در 17 سپتامبر 2021 در نتفلیکس منتشر شد و به سرعت تبدیل به محبوب ترین سریال در سرویس پخش شد. بیش از 120 میلیون بیننده این مجموعه را در ماه اول عرضه آن تماشا کردند و آمار غیر رسمی از 500 میلیون دانلود غیرقانونی این سری بازی های پیچیده حکایت دارد.

دلیل اصلی محبوبیت سری بازی های پیچیده داستان متفاوت و خیره کننده آن است. داستانی که بسیار نمادین به نظر می رسد و به همین دلیل میلیون ها بیننده را به خود جذب کرد. شباهت های داستان یک سری بازی های پیچیده با دنیای واقعی اطراف ما نیز باعث جذابیت بیشتر این سریال شده و نابرابری های نشان داده شده در آن برای بسیاری از افراد ملموس به نظر می رسد.

بازی ترکیبی چیست؟

محتوای پیشنهادی:اولین نگاه به فصل پنجم Money Heist; مثل همیشه عالییک شروع نفس گیر تا یک پایان خوب
اولین نگاه به فصل پنجم Money Heist;  مثل همیشه عالی

داستان سریال پرطرفدار کره ای نتفلیکس داستان رقابتی جذاب و ترسناک به نام بازی کامپوزیت را روایت می کند که از شش مسابقه ساده و هیجان انگیز تشکیل شده است. اگرچه ممکن است این شش مسابقه در نگاه اول جذاب به نظر برسند، اما واقعیت این است که بازنده‌ها در هر یک از این شش مسابقه جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین مسابقه بازی کامپوند یک مسابقه مرگ و زندگی است و در پایان از شش چالش بازی ترکیبی تنها یک نفر برنده این عنوان می شود.

اولین بازی پیچیده ای که قرمز نام دارد بسیار خطرناک است. اگرچه این رقابت ساده به نظر می رسد، اما ممکن است قربانیان زیادی داشته باشد. قوانین این مسابقه بسیار ساده است. شما فقط زمانی مجاز به عبور از خط پایان هستید که قاضی بزرگ به شما نگاه کند و زمانی که قاضی به شما پشت کرد باید متوقف شوید. افرادی که از این دستور مبرا هستند [به هر دلیلی] در صورت عدم پیگیری از دور مسابقات حذف خواهند شد.

مسابقه دوم در بازی ترکیبی در واقع آزمونی برای سنجش میزان صبر و دقت افراد است. در این مسابقه به هر شرکت کننده یک کیک عسلی با شکلی خاص در داخل آن داده می شود. شرکت کنندگان باید قسمت های اضافی این کیک عسلی را بشکنند تا تصویری دقیق از آن شکل خاص نشان دهند. اگر خمیر به گونه ای شکسته شود که شکل مرکز آن خراب شود، شرکت کننده حذف می شود. همچنین اگر بیش از 10 دقیقه طول بکشد، شرکت کننده از مسابقه حذف می شود.

محتوای پیشنهادی:نقد سریال خانه شیرین – جهان در چنگال هیولاهاکاوش در انسانیت
نقد سریال خانه شیرین - جهان در چنگال هیولاها

سری بازی های ماهی مرکب

مسابقات طناب زنی به عنوان سومین مسابقه در مسابقات چند وظیفه ای، مسابقات گروهی است. شرکت کنندگان به گروه های ده نفری تقسیم می شوند که هر گروه در کشیدن طناب با هم رقابت می کنند. تمام اعضای گروه که موفق به کشیدن طناب نمی شوند کشته می شوند.

چهارمین مسابقه در بازی پیچیده، با وجود سادگی، پر از جذابیت است. شرکت کنندگان به گروه های دو نفره تقسیم می شوند و هر کدام ده توپ دریافت می کنند. هر شرکت کننده باید ده توپ از طرف دیگر بدون خشونت بگیرد. بنابراین، شرکت کنندگانی که تیله های خود را از دست می دهند جان خود را از دست می دهند.

مسابقه پنجم شرکت کننده را بر روی پلی ساخته شده از شیشه مرگبار قرار می دهد. شرکت‌کنندگان باید روی این عینک‌ها حرکت کنند، اما برخی از این عینک‌ها بسیار شکننده هستند و ممکن است باعث شوند شرکت‌کننده به زمین بیفتد و از او عکس بگیرد. بنابراین، شرکت کنندگان باید با آرامش و با احتیاط حرکت کنند.

محتوای پیشنهادی:کدام عضو Suicide Squad برنده بازی ترکیبی است؟رقابت مرگبار برای اعضای گروه مرگ
کدام عضو Suicide Squad برنده بازی ترکیبی است؟

ششمین و آخرین مسابقه ای که برنده بازی کامپوزیت را ثابت می کند به شدت وحشتناک است. بقیه شرکت کنندگان باید به گروه های مدافع و حمله تقسیم شوند. سپس هر مهاجم باید به سمت پایان حرکت کند و هر مدافع باید از رسیدن حریف به نقطه پایانی جلوگیری کند. بازی ترکیبی به معنای واقعی کلمه هیجان انگیز و فوق العاده رقابتی است. اما برای بسیاری از بینندگان یک سری بازی های پیچیده، این سوال اساسی مطرح می شود. آیا سازماندهی یک مسابقه بازی پیچیده در دنیای واقعی غیراخلاقی است؟ برای پاسخ به این سوال با ویجیاتو همراه باشید.

پیامدهای تصمیم

همه 456 شرکت کننده در بازی پیچیده در گروه افرادی هستند که در مدیریت زندگی خود گیر کرده اند. این افراد میلیون ها وون (واحد پول کره جنوبی) بدهکار هستند و اساساً راهی برای خروج نمی بینند. آنها با شرکت در یک بازی ترکیبی، در واقع بزرگترین قمار زندگی خود را پذیرفتند. رقابت بین هستی و نیستی که زندگی جدید را از مرگ تلخ جدا می کند.

محتوای پیشنهادی:در اینجا بیست فیلم برتر کیانو ریوز آورده شده استفقط جان ویک نیست
در اینجا بیست فیلم برتر کیانو ریوز آورده شده است

اگر شرکت کنندگان در بازی از عواقب تصمیماتی که در طول زندگی خود می گیرند آگاه بودند، مطمئناً راه های بهتری را انتخاب می کردند. اما آنها قبول می کنند در شرایطی در یک بازی پیچیده شرکت کنند که اصولاً راهی را در برابر یکدیگر نمی بینند. این سریال یادآور خوبی است که مردم باید از عواقب تصمیمات خود آگاه باشند. اما امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که در آن افراد بیشتری از هر زمان دیگری قادر به تصمیم گیری خود هستند.

اگر در دنیای امروز به افراد حق اتانازی (مرگ داوطلبانه) داده می شود، باید بتوانند در مسابقه ای مشابه بازی ترکیبی شرکت کنند. نیازی به گفتن نیست که مردم می توانند مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرند. بنابراین، اگر آنها می خواهند وارد رقابتی شوند که کاملاً شبیه رقابت برای بقا در یک سری بازی های پیچیده است، نباید قوانین محدود کننده ای برای آنها وجود داشته باشد.

با این حال، افرادی که در بازی مسابقه‌ای ترکیبی واقعی شرکت می‌کنند باید بپذیرند که هرگونه عواقب شرکت در این مسابقه متعلق به خودشان است. بنابراین، اگر نفر اول مسابقه به عنوان تنها برنده بازی که شاهد مرگ تمامی 455 شرکت کننده قبلی بوده، دچار مشکلات روحی و روانی باشد، باید اعتراف کند که به دلیل تصمیمات شخصی خود با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می کند و وجود دارد. تنها یکی مسئول وضعیت روانی خود است.

محتوای پیشنهادی:تجزیه و تحلیل شخصیت مالک – زخمی از کارمکبث مجروح!
تجزیه و تحلیل شخصیت مالک - زخمی از کار

اثر اقتصادی

همه شرکت کنندگان در بازی ترکیبی بدهکار بودند و ورشکست شدند. دلایل مختلفی وجود داشت که چرا آنها به صفر مالی رسیدند، اما در نهایت همه آنها به ضرر اقتصادی تمام شدند. اما مرگ این بدهکاران به معنای حذف بدهی آنها از چرخه اقتصادی نیست. تا زمانی که این افراد زنده هستند، طلبکاران به هر نحوی می توانند روی احیای سرمایه خود حساب باز کنند. اما مرگ آنها به معنای از دست دادن حداقل 456 طلبکار است. البته بسیاری از آنها به بیش از یک نفر ضرر مالی وارد کردند.

بنابراین اجرای یک بازی پیچیده در دنیای واقعی تاثیر اقتصادی منفی دارد. سازماندهی یک مسابقه بازی پیچیده واقعی تنها در صورتی موفق خواهد بود که برنده نهایی پس از دریافت جایزه، با پرداخت بدهی های شرکت کنندگان کشته شده موافقت کند. چیزی که قطعا اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین، در حالی که افراد می توانند داوطلبانه وارد بازی پیچیده شوند، باید بپذیرند که مرگ آنها می تواند عواقب اقتصادی نگران کننده ای داشته باشد.

محتوای پیشنهادی:به Mare of Easttown نگاه کنید – شکلی خیره کننده از درام جناییماجراهای غم انگیز یک پلیس افسرده
به Mare of Easttown نگاه کنید - شکلی خیره کننده از درام جنایی

در عین حال، اگر در دنیای امروز مسابقه بازی های پیچیده وجود داشت، میلیون ها بدهکار که بدهی آنها چندین برابر بدهکارترین شرکت کنندگان در یک سری بازی های پیچیده بود، نیز حاضر به شرکت در این مسابقه می شدند. بنابراین بسیاری از بدهکاران بر این باورند که با شرکت در چنین دعوای مرگباری قبل از اینکه به سرنوشتی تلخ تر از خواسته طلبکاران برسند، می توانند به مرگی جذاب و هیجان انگیز دست یابند.

در این شرایط، امکان از بین رفتن ثبات اقتصادی و ورود میلیون ها پرونده بدهی و کلاهبرداری به دادگاه ها در سراسر جهان وجود دارد. زیرا بسیاری از افراد برای مدتی از طریق میلیون ها کلاهبرداری به آنچه نیاز دارند می رسند و سپس شانس خود را برای میلیونر شدن امتحان می کنند و با شرکت در این بازی پیچیده بدهی خود را پرداخت می کنند. حتی اگر این بدهکاران کشته شوند بازنده خوانده نمی شوند. طلبکاران خارج از بازی در واقع بازنده واقعی در یک بازی ترکیبی واقعی هستند.

مرگی که عادی می شود

محتوای پیشنهادی:نگاهی به سری Engineer Kid 4 – تعمیرات اساسی فرمول تکرار کنیدچگونه یک فیلمنامه را برای چهار فصل متوالی تکرار کنیم؟
نگاهی به سری Engineer Kid 4 - تعمیرات اساسی فرمول تکرار کنید

خانواده ها و نزدیکان شرکت کنندگان در بازی ترکیبی از حضور آنها در این بازی مرگبار بی اطلاع بودند. بنابراین انجام یک بازی ترکیبی واقع گرایانه به میلیون ها نفری که می خواهند بمیرند این فرصت را می دهد که برای همیشه از جمع بمانند. افرادی که می خواهند خودکشی کنند، اما جرات تلاش را ندارند، می توانند در این بازی پیچیده شرکت کنند. افرادی که توانایی تغییر محیط خود را ندارند می توانند با شرکت در یک بازی ترکیبی شانس خود را برای ثروتمند شدن و حتی مرگ امتحان کنند.

ازدحام افراد حاضر در بازی پیچیده تنها زمانی قانونی می شود که سازمان دهندگان به دقت وضعیت شرکت کنندگان را تجزیه و تحلیل کنند. به عنوان مثال افرادی که دارای سابقه کیفری هستند یا تحت تعقیب هستند نباید در مسابقه بازی های ترکیبی شرکت کنند. به عبارت دیگر اجرای یک بازی پیچیده در دنیای واقعی به معنای عادی سازی مرگ های احمقانه است. پس اصلا احساس اخلاقی نمی کند.



تحلیل روانشناختی سری بازی های ماهی مرکب

با این حال، افرادی که زندگی خود را آنقدر بی ارزش می دانند که فکر می کنند می توانند در تمام زندگی خود با قمار ثروتمند شوند، اما دور از دسترس هستند، باید اجازه ورود به چنین رقابت احمقانه ای را داشته باشند. اجرای یک بازی ترکیبی واقعی می تواند به مردم در سراسر جهان کمک کند تا از زندگی خود بیش از هر زمان دیگری قدردانی کنند و البته متوجه شوند که دانستن امور مالی به آنها کمک می کند هرگز آنقدر ورشکسته نشوند که بتوانند بازی کنند.

محتوای پیشنهادی:معرفی پنج سریال نوروزی 1400 – از پایتخت تا خیابان جنوبیجای کلاه قرمزی هنوز خالی است
معرفی پنج سریال نوروزی 1400 - از پایتخت تا خیابان جنوبی

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما