قوانینی که نباید در مورد لوله مانیسمان رعایت شوند

از دیگر عوامل مهم تعیین قیمت روز لوله می توان به برند تولیدکننده اشاره کرد. از این رده از لوله های بدون درز برای لوله کشی در بخش هایی با حساسیت بالا استفاده می شود که از جمله آنها می توان به کاربرد آنها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع کشتی سازی، خطوط انتقال گاز و همچنین مخزن های پرفشار اشاره نمود. لوله ها تجهیزاتی هستند که برای انتقال سیالات، ساخت مخازن تحت فشار، صنایع نظامی و کاربردهای وسیع دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. لوله مانیسمان رده 80 نسبت به رده 20 و 40 استحکام بالاتری داشته و یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف به شمار میرود.

لوله و اتصالات

یکی از اصلی ترین فاکتورهای موثر بر قیمت لوله مانیسمان رده 40، وزن این تولیدات می باشد، که سایزهای مختلف این استاندارد، از نظر وزنی متغیر می باشد. انواع لوله های بدون درز مانیسمان رده 20 ، 40 و 80 چینی ، اهوازی لوله گالوانیزه سبک و سنگین لوله گازی سبک ، سنگین api لوله استیل صنعتی درز دار و بدون درز مانیسمان در آلیاژ 304 و 316 – لوله های آلیاژی کربن استیل در سایزهای و استانداردهای مختلف : 1 . لوله مانیسمان رده سبک: این دسته دارای ضخامت کم نسبت به قطر خود هستند و در سایزهای ۱ تا ۱۶ اینچی عرضه میشوند. در این رده، لوله مانیسمان ضخامت کمتری نسبت به قطر لوله دارد و در سایز های ۱ تا ۱۶ اینچی تولید میشود. در سیستم های اطفا حریق و آتش نشانی با توجه به اینکه نیاز است تا آب یا گاز با فشار بالا در سیستم تزریق باشد می بایست از لوله فولادی استفاده کرد که تحمل فشار بالا را داشته باشد به همین دلیل برای لوله کشی آتش نشانی معمولا از لوله مانیسمان رده ۲۰ و ۴۰ استفاده می شود.

این محصول برای کاربردهایی با تحمل فشار معمولی که در بالا به آن اشاره شد مناسب بوده و مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله اتصالات مانیسمان می توان به زانو 90 درجه ، زانو 45 درجه ، سه راهی نامساوی ، سه راهی مساوی، تبدیل صاف، تبدیل کج، کپ، مهره ماسوره ، بوشن و سردنده اشاره کرد. از جمله لوله های فلزی پر کاربرد می توان به لوله های فولادی، چدنی، مسی، آلومینیومی، لوله مانیسمان و سربی و از جمله لوله های غیر فلزی پرکاربرد می توان به لوله های پلیمری، شیشه ای، بتنی و سفالی اشاره کرد. لوله ها از جنبه های گوناگونی از جمله جنس، کاربرد و فرآیند ساخت دسته بندی می شوند. در لوله کشی موتورخانه، از آنجا که فشار زیاد به درز جوش لوله ها وارد نمی گردد، عملاً انتخاب لوله رده ۲۰ هزینه پروژه را بالا میبرد.

فلز مس، یک عنصر شیمیایی با عدد اتمی 29 است که ویژگیهایی مثل انعطافپذیری، رسانایی حرارتی و الکتریکی بسیار بالا دارد و رنگ آن تقریبا قرمز رنگ است.برای کارهای ساختمانی، استفاده از لولهی مانیسمان رده 40 نسبت به نوع رده 80، رایجتر است. لوله جوشی بدون درز رده ۲۰ ، کمتر از ردههای ۴۰ ۸۰ ۱۶۰ فشار را تحمل میکند و بیشتر برای مصارف خانگی لوله گازی ساختمان در تاسیسات مورد استفاده قرار میگیرد. لوله مانیسمان رده 40 سایزی از حدود 1 تا 12 اینچ و ضخامتی در بازهی 2 تا 10 میلی متر خواهد داشت. لوله مانیسمان رده ۴۰ (لوله کربن استیل بدون درز ) سایزی از حدود ۱ تا ۱۲ اینچ و ضخامتی در بازهی ۲ تا ۱۰ میلی متر خواهد داشت. در ایران شرکت لوله اهواز و لوله دقیق کاوه ایرانیان از تولید کنندگان لوله مانیسمان رده 40 می باشند. برای آشنایی دقیق و علمی با فرآیند تولید این لوله، مقالهی «فرآیند تولید لوله بدون درز (مانیسمان)» را مطالعه کنید. چند مطلب مهم برای نصب کابل کولر بین موتور واتر پمپ و کلید کولر ارتباط الکتریکی وجود دارد که از راه کابل ۵ رشتهای انجام میشود در هنگام انتخاب و چگونگی نصب کابل کولر به موارد گفته شده زیر توجه نمایید.

در هنگام خرید لوله اتصالات مانیسمان بایستی به همگون بودن لوله و اتصالات از نظر رده ضخامت و سایزبندی با یکدیگر دقت کرد , چرا که اگر از نظر رده ساخت و آلیاژ لوله و اتصالات تفاوت داشته باشند , موجب کاهش کیفیت خطوط لوله کشی و کم شدن عمر آن میشود . این لولهها در انتقال مواد مذاب و خطر ساز کاربرد دارند و مانع از نشت این مواد به خارج از لوله میشوند تا از خطراتی نظیر انفجار و پخش شدن گاز سمی در محیط جلوگیری به عمل آید و همین موضوع باعث شده تولید این لوله از مکانیزم خاصی برخوردار بوده و قیمت لوله مانیسمان بالا باشد. قیمت لوله مانیسمان رده 40 ار لوله سیاه جوشی بیشتر است و به همین دلیل معمولا از لوله سیاه در لوله کشی گاز استفاده می شود ولی در برخی مواقع به دلیل نیاز استاندارد از لوله مانیسمان رده 40 و رده 20 و یا رده 80 نیز استفاده می شود. از لوله مانیسمان به دلیل تحمل فشار زیاد و ماندگاری طولانی در لوله کشی گاز نیز استفاده می شود. از این لولهها برای مواردی که فشار و دما پایین باشد استفاده میشود البته برای انتقال گاز شهری از API آن میتوان استفاده کرد.

لوله مانیسمان

در پروژه هایی که لوله ها تحت فشار و دمای بالا هستند، می توان از لوله گاز مانیسمان اهوازی استفاده کرد. لوله رده 40 که بیشتر به لوله درز معروف می باشد دارای مقاومت و استحکام بالایی می باشد و برای صنایع با حساسیت بالا مانند انتقال گاز ، صنعت پتروشیمی و مخازن تحت فشار کاربرد دارد قطر لوله رده 40 مانیسمان بین 1/2 تا 16 اینچ و ضخامت آنها بین 2.7 تا 12.7 میلیمتر می باشد . لوله سیم لس یا لوله بدون درز در صنایع حساس کاربرد اصلی دارد. پیش از خرید لوله حتما باید نوع کاربرد لوله را مشخص کرده و سپس اقدام به خرید نمایید. باتوجه به اينكه اغلب عيوب دروني ورق هاي فولادي از نوع دو پوستگي است، اين آزمايشات معمولاً به روش امواج صوتي و با پراپ 90 درجه انجام مي شود. از نظر ظاهری هر دو لغت به معنی لوله هستند ولی از نظر کاربرد و محل استفاده متفاوت هستند. امروزه با ایجاد این روش جدید در اندازه گذاری لوله های فولادی صنعتی ،امکان انتخاب دقیقتر هر یک از لوله ها بر مبنای الزامات عملکردی مورد نیاز به منظور دستیابی به عملکرد ایمن تر سیستم های ندری استور پایپینگ فراهم شده است.

به طور کلی می توان گفت قیمت هر شاخه لوله مانیسمان رده 20 از 230.000 تومان شروع می شود و بسته به ضخامت و وزن هر شاخه تا 6.430.000 ادامه دارد. از نظر جنس به دو دسته کلی لوله های فلزی و غیر فلزی تقسیم می شوند. قیمت لوله مانیسمان، در رنج بالاتری از سایر لولهها قرار دارد و در بین خود لولههای مانیسمان نیز، کارخانه و برند تولید کننده، جنس مواد اولیه و سایز موجب تفاوت قیمت خواهند بود.

لولههای مانیسمان، فرآیند تولید نسبتاً پیچیدهای دارند که در این مقاله، ما به صورت خلاصه آن را بررسی کردیم. امروزه تولید کنندگان برای ساخت لولههای بدون درز از فناوریهای پیشرفتهای مانند فرآیند رول پایه استفاده میکنند که میتواند لولههای بزرگ را در کمترین زمان و با هزینه کمتر تولید نماید. لوله مانیسمان یا لوله بدوندرز که با نام سیملس (seam-less) نیز شناخته میشوند، دستهای از مقاطع گرد فولادی هستند که بدون استفاده از ورقهای فولادی و جوش تولید شده و مجرایی برای انتقال گازها، سیالات و مایعات هستند. مناسب ترین قیمت لوله مانیسمان را از فولادسل بخواهید. کارشناسان فروش فولادسل متناسب با نیاز، شرایط و بودجه مشتریان، بهترین گزینه و مناسب ترین قیمت لوله مانیسمان را معرفی مینمایند. شرکت همراه فلز، مرجع قیمت گذاری در حوزه فولاد می باشد و توسط کارشناسان مجرب خود روزانه قیمت ها را در اختیار مشتریان و کاربران عزیز قرار داده و آنها را از قیمت روز مطلع می کند. از این رو برای اطلاع از قیمت روز محصول، بهتر است با کارشناسان آبانگاه صنعت باران تماس حاصل نمایید. لوله یزدبسپار در تولید محصولات خود از مواد با کیفیت بالا استفاده میکند.

خرید لوله مانیسمان

لوله مانیسمان معمولاً در دو سایز شش و ۱۲ متری و در رده های ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ تولید میشوند که رده 20 و 40 و سایز 6 متری نسبت به دیگر انواع موجود بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. درزبان لاتین لوله ها را عموما با دو لغت پایپ و تیوب معرفی می کنند. را شامل می شود . گفتنی است در سال گذشته بیشترین کالاهایی که ایران از برزیل وارد کرده شامل گوش منجمد گاو (۱۲۷.۵ میلیون دلار)، روغن سویا و صمغ (۷۹ میلیون دلار)، ذرت دامی (۶۴.۲ میلیون دلار)، مرغ منجمد (۶۰.۴ میلیون دلار)، شکر تصفیه نشده (۴۰.۷ میلیون دلار)، انواع خمیر چوب (۱۳ میلیون دلار)، قهوه فوری (۱.۱ میلیون دلار)، جو (یک میلیون دلار)، مواد ترمیم دندان و بازسازی استخوان (۸۷۲ هزار دلار)، اعضای مصنوعی بدن (۵۷۱ هزار دلار)، لاشه و شقه گرم و سرد گوسفند (۵۱۸ هزار دلار)، قطعات ماشین آلات ظرفشویی (۵۰۶ هزار دلار)، لوازم و اتصالات لوله کشی (۴۷۷ هزار دلار)، کامپوزیت (۳۵۹ هزار دلار) و براده بردارهای جدار داخلی (۳۱۸ هزار دلار) بوده است.

لوله مانیسمان: آیا شما آماده برای یک خوب عامل هستید؟

Photographer : zahra omidi بعد از نصب شلنگ جدید، اتصالات را محکم کنید تا نشتی آب دوباره رخ ندهد.6. لوله مانیسمان رده ۴۰: قطر لولههای این رده بین ۰.۵ تا ۱۶ اینج و ضخامت آنها بین ۲.۷ تا ۱۲.۷ میلیمتر متغیر است. لوله های مانیسمان از لوله های مادر و اولیه که ضخامت و قطرش بزرگتر از لوله ی نهایی است، تولید می شود. لوله پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین لوله های صنعتی به شمار می روند که از پلیمر پلی اتیلن ساخته شده اند. نورد گرم یکی از روشهای تولید لولههای فولادی بدون درز یا لوله مانیسمان است که در آن قطعات فولادی با ابعاد و شکلهای مختلف در داخل دستگاه نورد گرم تحت دمای بالا و فشار قوی قرار میگیرند.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

No images found in the media library. تعبیر خواب آنلاین با مشاوره رایگان و سریع
No images found in the media library. Discover the Best Site for Canadian Waterfront Properties
راهنمایی برای خرید پرینتر راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges Unlocking the World of Money Exchanges
Unlock Your Potential with Emperor’s Vigor Tonic Unlock Your Potential with Emperor’s Vigor Tonic
Unleash Your Inner Strength with Emperor’s Vigor Tonic Unleash Your Inner Strength with Emperor’s Vigor Tonic
تماس با ما