آیا زدن دوز سوم واکسن ربطی به بیان چیست؟

[ad_1]

شماری از کسانی که دوز سوم واکسن را تزریق کرده اند، در شبکه های اجتماعی عنوان می کنند که بعد از تزریق دوز سوم واکسن و به دلیل آن چه برخی از طوفان ها در بدن می نامند، به امیکرون مبتلا شده اند. اما آیا این ادعا درست است و پشتوانه علمی دارد؟

به گزارش ایران، «شمار به امیکرون در بسیاری از کشورها و جمله ایران به سرعت با رشد تصاعدی همراه است و به همین نسبت، ادعاهای بیشتر درباره آن منتشر می شود.

در حال حاضر به دلیل برداشت اشتباه از آمار و ارقام در افراد واکسینه شده واکسینه شده است، ادعاهایی که ممکن است افراد بیش از حد واکسینه شوند. علاوه بر این، این روزها برخی از باورهای غلط و خطرناک درباره گزارشی امیکرون در شبکه های اجتماعی و گاهی اوقات گفتگوهای مردمی مطرح می شود که هیچ علمی نمی تواند به گمی مردم نیز تبدیل شود. اشتباهات غلط و رایج مانند «امیکرون یک سرمایگی ساده است، بعد از تزریق واکسن به هیچ عنوان ویروس ناقل نیستیم و هرگز به برخی از بیماری ها نخواهیم می شود، مبتلایان به ویروس ها بعد از تزریق دوز سوم واکسن رو به افزایش است و … “به قدری در فضای مجازی زیاد شده است که با وجود سر پشت گذاشتن پنج پیک بیماری این بارها در حوزه سلامت آژیر خطر” اینفودمی “(انبوه اطلاعات درست و نادرستی است که منبع موثق و مطمئن را پیدا کنید) را در کوتاه ششم حادثه اوه لطفا. این که اطلاعات غلط در فضای مجازی را فراگیر کند، به محتوای علمی را به سایه کشنده است. در این میان شماری از افرادی که دوز سوم واکسن را تزریق کرده اند، در شبکه های اجتماعی عنوان می کنند که بعد از تزریق دوز سوم واکسن و به دلیل آن چه برخی از طوفان ها در بدن می نامند، به امیکرون می شوند. اما آیا این ادعا درست است و پشتوانه علمی دارد؟ پاسخ به این سوال را دکتر حسن رودگری، رئیس مرکز تحقیقات سازمان نظام پزشکی کشور، به «ایران» تشریح می‌کند:

این جمله که «بعد از تزریق دوز سوم واکسن به اُمیکرون مبتلا می‌شویم» هیچ علمی ندارد و نمی‌توانم مبه کنم. برخی از واکسنهایی که به عنوان دوز سوم تزریق می‌شود همان واکسنی است که در دوز اول و دوم شوارنکیه وتوارنکی تورنکیه می‌شود. ست؟ همان طور که از واکسنها انتظار میرود و شواهد علمی نیز نشان میدهد، واکسنها از شدت بیماری و مرگومیر جلوگیری میکنند نتیجتا اگر به میزان اثر بخشی واکسنها و کارآییزم بالینیشان رجوع کنیم هیچ واکسنی صد درصد از بیماری جلوگیری نمیکند و اثر بخشیشان نزدیک به 50 تا است. 95 درصد ثبت شده است. به جهش‌های زیاد اثر واکسن در برابر کمتر شده است، اما واکسنها همچنان باعث کاهش آمار می‌شوند، اما ممکن است فوتی مجدد به یک جهش جدید همچنان وجود داشته باشد.

یکی ز به عبارتی سویه امیکرون به نسبت سویه های قبلی در کسانی که سه دوز واکسن زده اند و افرادی را که تجربه می کنند، احتمال می دهند که در 10 درصد این افراد افزایش می دهند. به عبارتی اگر در سویه‌های قبلی، دلیل ابتلا به این بیماری یا تزریق واکسن در برابر عامل بیماریزا ایمن باشد، در سویه‌های امیکرون گزارش می‌شود که افراد حتی با فاصله یک ماه ممکن است به آن حمله کنند. شدت آسیب در سویه‌های قبلی بیشتر بود، اما اُمیکرون از نظر شدید بیماری نسبت به مویه یف‌لترا گرچه که امیکرون شش برابر قویتر از دلتا در جامعه پخش می شود و 70 برابر از دل در سیستم سیستمی فوقانی می تواند فعالیت کند، ولی در عوض 10 برابر کمتر از دلتا، ریه را درگیر می کند. در واقع ما به سویه‌های داریم که نسبت به سویه‌های قبلی می‌توانیم واکسن‌زده و همتروا داشته باشیم. حتی با فاصله کمتر از تزریق دوز اول، دوم و سوم واکسن یا قبلی. با همه اینها واکسن‌ها در برابر همه سویه‌ها مقاومت بدن را افزایش داده و بیماری‌زایی و مهرگ و کنار ش را دارد. علت افزایش مرگ و میر در پیک فعلی سرعت بالای بیماری است یعنی زمانی که قدر مطلق تعداد افراد مبتلا در جامعه بالا میرود به دلیل آن است که سیستم بهداشت و درمان مختل می شود افزایش می یابد.

تکرار می‌کنم این که بگوییم افزایش تعداد ربطی به دوز سوم دارد، اصلاً این گونه نیست. بلکه موضوع اصلی سویه ویروس است. از طرفی درصد واکسیناسیون در جهان و در ایران بالا رفته و به طور متوسط ​​در کشور ؛ور ؛ر ر زرصن واران هاران واران به همین دلیل درصد افراد مبتلا به سویه اُمیکرون در افرادی که قبلاً واکسن زده اند، نسبت به افراد واکتسینب. به عبارتی وقتی از یک رقم بزرگتری (افراد واکسینه شده) می شود، ظاهر امر می دهد تعداد تختی در افرادی که هر سه دوز واکسن را نسبت به افراد واکسینه کرده اند یا با دوز واکسن بیشتر است. علت این است که جمعیت بیشتر واکسینه شده و قدر مطلق اعداد است که این افراد در بیمارستان نیز بیشتر خواهند بود، اما درصد بیشتری از مرگ و میر و بستری در آیسیو در افراد واکسن نزده بیشتر است. »

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما