اداره ثبت موظف به ارائه خدمات اطلاع رسانی در خصوص تغییرات هویتی اشخاص حقیقی بود

[ad_1]

بر اساس مصوبه کارگروه همکاری‌پذیری مدیریت الکترونیک، سازمان ثبت احوال موظف شد خدمات اطلاع‌رسانی تغییر هویت اشخاص حقیقی را در مرکز ملی تبادل اطلاعات ایجاد کند. این فرمان به منظور جلوگیری از فساد و جعل صادر شده است.

بیست و ششمین جلسه کارگروه تعامل دولت الکترونیک با حضور دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نمایندگان شرکت های ارائه دهنده خدمات الکترونیکی کشور در وزارت ارتباطات برگزار شد. بر اساس مصوبه این جلسه، به منظور جلوگیری از فساد و جعلی بودن اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی، به سازمان ثبت احوال کشور محول شد تا به دستگاه های خدمات رسان ارائه شود.

از این رو، سازمان ثبت احوال موظف شد با ایجاد سرویسی در مرکز ملی تبادل اطلاعات، تغییرات هویتی اشخاص حقیقی را به دستگاه های خدمات رسان اطلاع رسانی کند. این دستگاه ها باید در همان روزی که تغییرات پروفایل در پایگاه هویت ایرانیان ثبت می شود، بدون اطلاع از تغییر هویت یا داده ها، از تغییر هویت مطلع شوند.

ارائه دهندگان خدمات دولت الکترونیک نیز موظف شدند ارائه خدمات به افرادی را که اطلاعات اولیه هویت یا شرایط زندگی آنها تغییر کرده است، متوقف کنند. بنابراین استقرار خدمات توسط این دستگاه‌ها منوط به استعلام مجدد و احراز هویت با استفاده از روش‌های سازمان ثبت احوال در مرکز ملی تبادل اطلاعات بود.

بر اساس این مصوبه، سرویس دهندگان نیز موظف شدند به محض اطلاع از تغییر هویت فرد (کد کشور) نسبت به استعلام مجدد و احراز هویت جهت قطع و برقراری ارائه خدمات اقدام کنند. همچنین مقرر شد سرویس انتشار کد ملی و تاریخ بازنگری مشخصات به صورت روزانه منتشر شود و سازمان های دولتی برای ارائه خدمات خود این اطلاعات را مجددا استعلام و احراز هویت کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد دسترسی به برخی از خدمات موجود در مرکز ملی تبادل اطلاعات سازمان های بیمه سلامت ایران و وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر فراهم شود.

همچنین مقرر شد به منظور تسریع در ایجاد پنجره واحد و بانک اطلاعاتی مشترک بین ZUS و سازمان امور مالیاتی، فهرست اقلام داده دارای یک پنجره و بانک اطلاعاتی مشترک توسط ZUS با همکاری سازمان امور مالیاتی تهیه شود. مسائل مالیاتی تضمین قابلیت همکاری مدیریت الکترونیکی.

در این جلسه ضوابط حاکم بر استانداردهای خدمات دولت الکترونیک به منظور تضمین خدمات کارآمد و موثر دولت الکترونیک برای عملیات آزمایشی دستگاه های اجرایی و ذینفعان به تصویب رسید.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما