دیپلماسی در مقابل تحرکات اخیر ظریف

[ad_1]

همدلی: از چندی پیش منابع خبری مختلف اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا قصد دارپ مردی مریکا د دارپ مریکیکیک را دارد. شاید با این هدف که شرایط بدی به جو بایدن جانشین خود در کاخ سفید تحویل دهد.

همان زمان برخی منابع آمریکایی نیز اعلام کردند که جلسات و جلسات مستمری با پنتاگون است و نتاردردرررا. بعد از آن بود که ترور شهید فخری‌زاده در تهران رقم خورد. اکنون این بار از رسانه‌های غربی، ‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران وارد عمل شده و هتکبر دعمل شده و شروع به کار کرده است. او از پنجشنبه به همراه دیپلمات‌های خود رسما از احتمال وقوع یک جنگ خبر داده و سعی کنید کرعده با چاده و سعی کرعده با چاده و سعی کرعده با چاده و سعی کرعده با چاده و سعی کرعده با چاده و سعی کرعده با چاده و سعی کرعده با چاده نورزآن

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران هم روز پنجشنبه در حساب توییتری خود با بیان اینکه اطلاعات به دست آمده از عراق حاکی از توطئه های ساخته شده و پرداخته کردن بهانها برای جنگ است، تاکید کرد: ایران به دنبال جنگ نیست، اما “آشکارا” و مستقیم »از مردم، امنیت و حیاتی خود دفاع خواهد کرد.

به جای مبارزه با آمریکا، ترامپ و همپالگی هایش میلیاردها دلار برای ارسال بمب افکن های B52 و ناوگروه به منطقه ما به منطقه ما به باد می دهند. به تازگی بمب افکن B52 آمریکایی بر فراز خلیج فارس گشت‌زنی‌هایی را انجام داده است.

آمریکایی‌ها گفته‌اند پرواز این هواپیمای بیشتر در بازدارندگی بوده است. برخی از منابع می‌گویند آنان از سالگرد شهادت سردار سلیمانی و احتمال انتقام مجدد ایران بیم دارند.

دیپلماسی در مقابل تحرکات ظریف عمیق گرفت

مقامات آمریکایی قبلا از انتقال بمب‌افکن‌های آمریکایی به منطقه خاوریانه خبر داده بودند. بمب افکن بی -۵۲ استراتوفورترس پرواز با سرعتهای نزدیک به سرعت صوت تا ارتفاع ۱۲ هزار متری ارتفاع ۱۲ هزار متری ارتفاع ۱۲ هزار متری ارتفاع ۱۲ هزار متری ارواز این بمب افکن قادر به حمل بمب اتمی است. از بی -52 در جنگ‌های نامتعارف برای مأموریت‌های تهاجمی استراتژیک، پشتیبانی نزدیک هوایی و عملیات دریوایی.

هشدار به شورای امنیت

در سازمان نظام جمهوری اسلامی، نمایندگی دایم جمهوری ایران در سازمان ملل نیز طی نامهای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد ماجراجویی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان، به ویژه در هفته های اخیر افزایش یافته است. در این نامه آمده است که آمریکا علاوه بر اعزام سلاح های پیشرفته و بسیار پیچیده به این منطقه در چند هفته گذشته، به انجام برخی از اقدامات حرکتآمیز نیز مبادرت کرده است که به پرواز در آوردن از بمب افکن های راهبردی دوربرد خود در روزهای آخر بر فراز خلیج فارس. از جمله آنها است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد یادآور شده است: به موازات این تحرکات، ایالات متحده نیز همچنان به ارائه اطلاعات جعلی، ایرادات بیاساس و بیانات تهدیدکننده و حرکتآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده و مجموع این گونه ستیزهجویانه این کشور، محیط امنیتی پرتنش است. این منطقه بسیار حساس را وخیم‌تر ساخته است. در این نامه اضافه شده است: این جنگطلبانه اگر کنترل نشود، نمی تواند تنش را به سطح هشدارهای افزایش دهد و باشد که مسئولیت تمام عواقب آن را نیز بر عهده آمریکا خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر جمهوری اسلامی ایران به دنبال درگیری، تاکید کرده است: امنیت و امنیت ایران برای محافظت از مردم خود، از امنیت، حاکمیت، تمام ارضی و حیاتی خود و همچنین پاسخ به این سوال است. قاطع به هر گونه تهدید یا استفاده از زور علیه ایران نباید دست کم گرفته شود.

در این نامه توضیح داده شده است: از آنجا که چنین ماجراجویی نظامی در حقوق انتظار و دارای اهمیت و اصول سازمانی است، از امنیت شورای امنیت آمریکا را وادار به اصول و قواعد بین الملل پایبند می کند. باشد و این غیرقانونی خود را کند کند.

هشدار مجدد در گفتوگو با کویت

به نظر می‌رسد که کار ظریف را می‌کند از همه ساختارهای دیپلماتیک خود برای جلوگیری از این ماجراجویی استفاد. او دیروز با وزیر امور خارجه کویت نیز در این باره گفت‌وگو کرد. شیخ احمد ناصر المحمد الصباح وزیر امور خارجه در گفتوگوی تلفنی خود در آغاز سال جدید میلادی با محمدجواد ظریف آخرین مسائل روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای را گفت وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت وگو علاوه بر تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی در تامین ثبات و امنیت فراگیر به دور از محیط زیست بیگانگان، به برخی از تحرکات مشکوک و شیطنت های ایالات متحده در منطقه اشاره و اظهار داشت: عواقب در مورد ماجراجویی احتمالی بر دولت واشنگتن. خواهد بود.

پیش از این برخی از رسانه‌های منطقه نیز درباره احتمال وقوع ماجرای مطالبی منتشر کرده بودند. روزنامه لبنانی الجمهوریه روز سه شنبه گذشته به نقل از یک مقام لبنانی نوشت: به نظرمیرسد ترامپ به دنبال بهانه است تا شاید برای بازکردن دروازه های جهان به روی او از آن استفاده کند.

الجمهوریه به نقل از این مقام ارشد که به نام و هویت اشاره نمی کند، اضافه می کند که یک مرحله سخت و خطرناک می تواند باشد، در حالی که نشانه های بحران اقتصادی و مالی لبنان ادامه دارد، منطقه متشنج است و احتمالاتی در منطقه وجود دارد که می تواند وجود داشته باشد. آن به ویژه در چند روز باقی مانده در کاخ سفید، در دهانه یک آتشفشان قرار می دهد.

تنش های مشکوک

بررسی رویدادهای منطقه نیز نشان می‌دهد که برخی به دنبال حرکت از سوی‌های مختلف در مناطق هستند. چندی پیش که در بغداد سفارت آمریکا هدف قرار گرفت و واکنش در واکنش به آن انگشنررنر به جدید نیز منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن روز جمعه گذشته مدعی تشکیل کابینه تکنوکرات از استانهای شمالی و جنوبی یمن و با مشارکت تمام گروههای سیاسی از جمله شورای انتقالی شد.

اما این اقدام با دو انفجار مشکوک هنگام ورود دولت جدید هادی به عدن تکمیل شد و نکته مهم در انفجارها مانند دیگر توطئه های نظامی و نظامی را نشان می دهد به سوی مقاومت مقاومت و این بار انصارالله یمن بود. انفجار مشکوک اول دقایقی بعد از خروج اعضای دولت جهدید منصور هادی قسمت تشریفات از فرودگاه عدن که نرداض عرودگاه عدن که اردر رودگاه عدن که نرداض عرودگاه عدن که نرداض است.

خبرها حاکی از کشته شدن بیش از 20 تن و زخمی شدن حدود 60 تن است، اما هیچ آسیبی به اعضای کابینه نولاره نولا. منابع خبری یمن همچنین از انفجار مهیبی در اطراف کاخ (معاشیق) واقع در شهر عدن دمردار جنوب اینکشن نتلراس کتواراس

وزیر اطلاع رسانی دولت هادی و رسانه های ضد ائتلاف یمن و همسوی با عربستان سعودی انگشت را به سمت انصارالله و دولت نجات ملی نشان دادند و درصدد برآمدند از این اقدام غیرانسانی به نفع جبهه ضد مردمی یمن سوء استفاده کنند. برخی ناظران معتقدند که انفجارهای یمن را گروهی که مورد حمایت امارات است و در دولت جدید هادی پست قابل توجه است و وزارتخانه های را به دست آورد، مرتکب شده است.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی عدن از سوی خود مزدوران وابسته به عربستان سعودی – آمریکایی و امارات برای تسویه حساب درگیری‌های مداوم بین خود آنها انجام شده و ادعای دست داشتن این جنبش در این انفجارها است. مادر و پدر.

تحلیلی از تحرکات

در این باره ادی خسروشاهین تحلیل‌گر در باره حوادث آخر نوشته: نشانه‌ها كاملا متناقض است. از يك طرف كريستوفر ميلر دستور خروج ناو نيميتز از خليج فارس را ميدهد و از طرف ديگر هواپيماهاي بمب افكن بي 52 در دومين ماموريت خود طي يك ماه گذشت و طي پرواز 30 ساعت از پايگاه نيروي هوايي مينوت در داكوتاي جنوبي وارد خاورميانه ميشوند.

همچنین ژنرال مكنزی اعلام میكند كه آمریكا همچنان به استقرار ظرفهای آماده در منطقه برای ایجاد بازدارندگی در برابر نیروهای متخاصم ادامه می دهد. تقريبا از 20 دسامبر و پس از عمل راكتي به سفارت آمريكا در بغداد تنشهاي نظام ميان تهران و واشنگتن رو به تزايد گذاشته است؛ اما مصاحبه يك مقام نظامي ارشد آمريكا با واشنگتنپست در 30 دسامبر به يكباره آتش تنشها را شعلهورتر كرد.

اين مقام آمريكايي در اين گفت و گو با اشاره به اطلاعات طبقهبندي شده ايالات متحده در ديدار فرماندهان گروههاي شبه نظامي با رهبران سپاه قدس ادعا مي كرد كه اخيرا سلاحهاي متعارف پيشرفته از مرز ايران به عراق سرازير شده است.

او افزود: ‌حدس و گمان اول بر وجود شكاف ميان مقامات پنتاگون در مورد خطر قريب‌اروقوع ايران صحه مي‌گذاد. حدس دوم رد و بدل پيام از ميان ايران و آمريكا از طريق يك بازيگر ثالث مانند قطر در مورد ضمانتهاي دوجانبه براي پرهيز از رويارويي حكايت ميكند. آمريكا نيز عزم خود را براي عدم درگيري با ايران به نمايش گذاشته است.

حدس و گمان سوم اين است که ميان تصميمات ايالات هيچ تناقضي ندارد. خسروشاهین ادامه داد: حدس و گمان چهارم عزم كامل ايران و آمريكا دور شدن از برخورد قريبالوقوع است.

اما در اين ميان عوامل منطقه اي طي عمليات تخريبي مي توانند دو بازيگر را از اين نقطه نسبتي دور سازند. با وجود اين ابهام غليظ يك چيز مبرهن و روشن است: نيروهاي نظامي دو طرف تا 20 ژانويه در وضعيت آمادهباش قرار دارند. نيروي دريايي ايران و هم نيروهاي آمريكايي در وضعيت آماده‌باش كامل قرار گرفته‌اند.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما