روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی انسانی، تجربی و ریاضی – ایمنا

سپس با تست زنی بسیار بتوانید به اشعار خارج از کتاب درسی نیز مسلط شوید. قرابت معنایی: برای تسلط بر قرابت معنایی باید به مفاهیم اشعار کتاب درسی کاملا مسلط باشید. دونستن روش مطالعه ادبیات کنکور باعث میشه که در کنکور سراسری، شما در یک درسی که ضریب 4 (بیشترین ضریب در بین دروس عمومی) رو داره و میانگین درصد پاسخگویی به شدت پایینی داره، درصد و تراز خیلی خوبی رو به دست بیارید. سپس به سراغ تست های بخش واژگان بروید و سعی کنید لغات موجود در سوالات را نیز به خاطر بسپارید. بنابراین در صورتی که در این مبحث، به قدر کافی به تسلط برسید، به راحتی می توانید از عهده سوالات آن برآیید و یکی از راه های موفقیت در امتحانات نهایی درس ادبیات نیز، افزایش تسلط در مباحثی از جمله دستور زبان است که بسیاری از افراد، آن را حذف می کنند. همانطور که میبینید حدود ۳۲ درصد سوالات درس زبان مربوط به بخش واژگان است پس با یادگیری کامل لغات کتاب می توان به ۳۲ درصد سوالات این درس پاسخ صحیح داد.

سپس آنقدر تمرین کنید تا با شنیدن یک بیت وزن آن را احساس کنید. سپس سراغ تست های ترکیبی بروید و آنقدر تست بزنید تا در بخش آرایه ادبی به روش مطالعه ادبیات عمومی برای کنکور تسلط کافی برسید. سوالات درس علوم و فنون ادبی از قرابت معنایی، تاریخ ادبیات و سبک شناسی، آرایه های ادبی، عروض و قافیه و واژگان تشکیل شده است. سوالات زبان انگلیسی در کنکور را می توان به چهار دسته ی واژگان، گرامر، کلوز تست و درک مطلب تقسیم کرد که معمولا از هر یک از بخش های درک مطلب و واژگان ۸ سوال، از بخش کلوز تست ۵ سوال و از بخش گرامر ۴ سوال مطرح می شود. برخی از دانش آموزان به اشتباه یک روز کامل را به مطالعه یک دست اختصاص میدهند مثلاً روز پنجشنبه از صبح تا شب زیست می خوانند روز جمعه از صبح تا شب ادبیات میخوانند که این کار از لحاظ مشاوره ای غلط است.

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور تجربی

زیرا بیشتر دانش آموزان علاقه ی زیادی به این دروس ندارند. متن کتاب درسی در این درس بسیار اهمیت دارد. سعی کنید تک تک کلمات کتاب درسی را به خاطر بسپارید. برای تسلط به واژگان باید تمامی لغات پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را به خاطر بسپارید. ساعات مطالعه اش را هم به قبل از ظهر و بعد از ظهر تقسیم کرده بود. برای اینکه آموخته های کلاس درسی به خوبی در یادتان بماند بعد از تدریس باید آنها را مطالعه و مرور کنید. در کنار کتاب درسی به عنوان منبع اصلی می توانید از کتب کمک درسی برای تثبیت آموخته ها و یادگیری نکات ریز استفاده کنید. چون می توانید با تمرین ، تکرار ، ممارست و شرکت در کلاس کنکور مجازی که شامل نکات مهمی در این باره می باشد ، به اهداف خود دست یابید.

با رعایت پیش نیاز و هم نیاز روند مطالعه را با رعایت نکات مهم و اولیه که زیر نظر پشتیبان ارائه خواهد شد در راس روش مطالعه خود قرار داد. زبان فارسی در کنکور معمولا ۵یا۶ سوال دارد که با تمرین میتوان از پس این تست ها برآمد. مطالعه قرابت: شما باید برای این مبحث، روش تحلیل گزینهها و صورت سوال و فهمیدن تست را یاد بگیرید و حتما به صورت تصادفی تستهای تمرینی را انجام دهید به جای این که بخواهید تستها را طبقه بندی کنید و فقط برای یک مفهوم یا درس تست بزنید.

زیرا جمله بندی و متن کتاب درسی مرجع کافی و درسنامه ی لازم برای آموزش ما خواهد بود که به طورکلی میتوان گفت: مبحث پیچیده ای در آن وجود ندارد. حتما باید مطالبکتاب درسی را به دقت بخوانید و تمام تمرین های آن را حل کنید. اولین قدم برای رسیدن به یک درصد خوب در درس ریاضی فهم کامل مطالبکتاب است. هرگز از اهمیت تمرین و تکرار تست های ریاضی برای موفقیت در تست زنی کنکور انسانی غافل نشوید. لغت: برای یادگیری لغت تنها راهی که وجود دارد تمرین و تکرار مداوم است. دانش آموزان عزیز خواهشا لغت ها را در جمله یاد بگیرید . معمولا دانش آموزان رشته ی انسانی رابطه ی خوبی با درس ریاضی و محاسبات عددی ندارند. این دو مبحث ادبیات از مباحثی هستن که در طول زمان باید مهارت تست زنی مرتبط با اون ها رو به دست بیاری، بنابراین کار مطالعه این مباحث رو به بعد از عید موکول نکن و سعی کن از همین الان شروع کنی و برای رسیدن به تسلط بالا برای این دو مبحث طبق برنامه مطالعات با کیفیتی داشته باشی.

روش های مطالعه ادبیات برای کنکور

چون این درس یکی از دروسی هستش که اکثریت توی کنکور با درصد خوبی جواب میدن. از آنجایی که درس تاریخ و جغرافیا فرار است با مرور کردن دوره ای آن، مطالب را در ذهن خود تثبیت کنید. مرور باعث تثبیت مطالب در حافظه می شود. عروض و قافیه: ابتدا باید مطالب عروض سال دهم را به خوبی آموخته باشید.

روش صحیح مطالعه ادبیات برای کنکور

برای تسلط کافی به بخش گرامر باید تست های بسیار زیادی حل کنید. به حرف های اضافه ی افعال بسیار دقت کنید. را بررسی نمایید. این بررسی به یادگیری کامل شما بسیار کمک خواهد کرد. خب امیدوارم تا اینجا به پاسخ این سوال رسیده باشید که ادبیات را درس به درس بخوانیم یا مبحثی… در ادامه قصد داریم به نحوه ی مطالعه ی دروس اختصاصی و چگونگی تست زنی کنکور انسانی بپردازیم. روش مطالعه دروس انسانی گوش بدهید. البته بدون حفظ کردن هم میتوانید کل لغات ادبیات را در کنکور یاد بگیرید و برای آشنایی با این روش کافیست وارد صفحه املا و لغت ادبیات حرف آخر شوید. دسته چهارم از سوالاتی که در بخش لغت و املا فارسی برای شما آورده می شود به این شکل است که در هر گزینه تعدادی لغت به همراه معانی آن ها آورده شده و از شما خواسته می شود که تعیین کنید در کدام گزینه تمامی لغت ها دارای معانی درستی هستند و یا این که از شما خواسته می شود که محاسبه کنید در کدام گزینه یک یا چند لغت دارای معنی اشتباهی است.

بهترین راه برای یادگیری زبان فارسی این است که بلافاصله بعد از مطالعه درسنامه، تست حل کنید. ادبیات کنکور ، روش مطالعه و بهترین کتاب ادبیات کنکور … دقّت کنید پرسشهای تاریخ ادبیات «درونکتابی» و از پرسشهای زودبازدهِ آزموناست این یعنی به نفع دانشآموز است که … اما برای موفقیت در کنکور لازم است که به تسلط نسبی در این درس برسید. ولی چطوری به قرابت معنایی مسلط بشیم؟ میتوان گفت مهمترین قسمت ادبیات قرابت میباشد؛ چون بیشترین تعداد تست و بیشترین درصد ادبیات را به خودش اختصاص میدهد؛ 9سوال یعنی ۳۶ درصد از سوالات ادبیات مربوط به قرابت معنایی است .پس تا میتوانید مهارت خود را روی این قسمت بالا ببرید. در قسمت درک مطلب باید سوالات درک مطلب زیادی را حل کنید تا سرعت پاسخگویی خود را بالا ببرید.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما