زرین پلاس به عنوان ارائه دهنده خدمات زرین پال – زومیت کاربران نهایی معرفی شد

[ad_1]

زرین پال امروز ۱۹ آبان با برگزاری نشست خبری زرین پلاس را به عنوان بازوی کاربر محور خود معرفی کرد. زرین پلاس که از سال 1377 با نام «امتیاز» شروع به کار کرد، در ازای ارائه خدمات با اعطای اعتبار به کاربران برای خرید محصولات، وام اعطا کرد. این اپلیکیشن پس از استقبال مردم و گسترش خدمات و علاقه خود به ورود به فضای آنلاین، به فکر افزایش سرمایه افتاد. در نهایت «امتیاز» در پایان سال ۹۹ توانست با زریناپال به توافق برسد و در اوایل سال ۱۴۰۰ به زرین پلاس تغییر نام داد.

مدیرعامل زرین پلاس می گوید پس از ادغام با زرین پال، سرویس «دریافت پاداش نقدی از فروشگاه های فیزیکی» به این اپلیکیشن اضافه شده است. علاوه بر این، اپلیکیشن شامل فروشگاه ها می شود و تاکنون 2000 فروشگاه در تهران با این پلتفرم همکاری می کنند. وی تاکید می کند که پیش بینی می شود تعداد این فروشگاه ها در تهران به 10 هزار فروشگاه برسد و در پایان سال فعالیت در خارج از تهران آغاز می شود.

در واقع در زرین پلاس، شخص با پرداخت وجه یا دریافت اعتبار اقدام به خرید می کند. به گفته مدیریت زرین پلاس، این خرید در فروشگاه هایی انجام می شود که مردم به طور منظم خرید می کنند و یا تخفیف هایی دارند که تمایل آنها به خرید را افزایش می دهد. این خرید را می توان به صورت آنلاین و یا از طریق ابزار پرداخت زریناپال در فروشگاه های فیزیکی انجام داد. سپس در هنگام خرید اشخاص حقیقی درصدی از مبلغ خرید به آنها بازپرداخت می شود. در مرحله بعد با توجه به همکاری بانک و فروشگاه می توانید هزینه خرید اشخاص حقیقی و یا برداشت نقدی تحت وام مورد نظر را بعدا پرداخت نمایید. مدیرعامل زرین پلاس می گوید بر اساس این روش صدها هزار نفر می توانند چندین وام بدون بهره و کوتاه مدت با سقف 5 میلیون تومان دریافت کنند.

نشست خبری زرین پلاس پس از ادغام با زرین پال

مصطفی امیریمدیرعامل زرین پال در توضیح دلیل استفاده از این سرویس می گوید:

اطلاعات درگاه پرداخت الکترونیک نشان می دهد که در پایان هر ماه همزمان با پرداخت دستمزد سیل 27 و 28 پرداختی داریم. این روند تا نوزدهم ماه معکوس شده و تا 27 ماه کاهش می یابد. ما پیش بینی کردیم که این روند برای دستگاه های POS یکسان باشد. بنابراین تصمیم گرفتیم که به او اعتبار بدهیم. این فروشندگان نیز فروش بیشتری خواهند داشت و چرخه ای که توضیح دادم متوقف نخواهد شد. در واقع با دادن وام خرید، بدهی مردم در کوتاه مدت پرداخت می شود و همه طرف ها از آن سود می برند.

مدیرعامل زرین پال به زومیت می گوید که این شرکت یک تجارت B2B است. این بدان معنی است که به کاربر نهایی سرویس نمی دهد و بنابراین ممکن است توسط کاربران شناسایی نشود. در نتیجه زرین پلاس قرار است خدمات مورد نیاز کاربر نهایی را به صورت روزانه و در سطح پایه ارائه دهد. خدماتی مانند عوارض شارژ، عوارض، پرداخت قبوض، پرداخت با کد QR و کارت های پیش پرداخت.

ادعا می کند که زرین پلاس یک بازوی کاربر محور یا یک صفحه کاربری زرین پال است. به گفته امیری، یکی از مهم ترین دلایل سرمایه گذاری زرین پال در اپلیکیشن فرنچایز، دسترسی به مخاطب نهایی بوده است. وی افزود: خط قرمز ما تعهد مستقیم ما به خدماتی است که به مشتریان و شرکای خود ارائه می کنیم.

امیری دلیل مهم تغییر بازار زرین پال و سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر را رقابت ناعادلانه در سیستم‌های پرداخت داخلی و اپلیکیشن‌های پرداخت می‌داند و آنها را مجبور می‌کند تنها به شرکت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند خدمات ارائه دهند. او می گوید:

تاکنون 92000 نماد اعتماد اعطا شده، 30000 نماد منقضی شده و بیش از 60000 نماد فعال هستند. بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیک که نماد اعتماد را واگذار می کند، 38 هزار شرکت دارای این نماد دارای درگاه پرداخت در زرین پال هستند. در مجموع 50000 شرکت از زرین پال استفاده می کنند و واضح است که امروزه تأثیر نهاد خصوصی مانند زرین پال بر توسعه تجارت الکترونیکی بیشتر از آن چیزی است که به عنوان قطب توسعه تجارت الکترونیک شناخته می شود.

امیری با اشاره به پرونده جدید این شرکت و اقدام بانک مرکزی با آنها، همچنین توضیح داد که این پرونده توسط قاضی رسیدگی شد و زرین پال بی گناه شناخته شد و مجموعه زرین پال در حال بازسازی است.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی