فرمول جدید قیمت گذاری خودرو به نفع مردم است

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای رقابت از فرمول جدید این شورا برای قیمت گذاری خودرو دفاع کرد و گفتیم. برداشت اشتباه از این فرمول، به هر حال سازمان بازرسی هم در نظر می تواند تصمیم نهایی با شورای رقابت را مطرح کند.

دفاع تمام قد از فرمول جدید قیمت خودرو

* (با اشاره به اینکه سوال می شود چرا این تصمیم در چند ماه گذشته که بازار خودرو بهم ریخته بود مورد تصویب قرار نگرفت؟) ما از اردیبهشت ماه 99 مجددا به موضوع تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کردیم. در آن مقطع تصمیم گرفتیم همان فرمول گذشته را اجرا و سبد تورم بخشی را به روز کنیم.

* باید از بهمن ماه 98 تا اردیبهشت 99 توجه داشته باشید هیچ بازبینی در مورد قیمت خودرو در کارخانه انجام نشده و زمانی که شورای رقابت مجدداً در این حوزه شروع پیدا کند، انبوهی از بهم ریختگی در قیمت خودرو مشاهده شد. اما امسال از اردیبهشت 99 قیمت خودرو را سر و سامان بدهیم.

* تولید کننده نباید در وضعیت انحصاری سوء استفاده کند تا در نهایت حقوق مصرف کننده مورد تضییع قرار گیرد.

* (با بیان اینکه طمئنیم شورای رقابت برای قیمت خودرو به نفع مصرف کنرنرن انروان مارن ه البته برای رفع انحصار در بازار خودرو باید به رقابتی تبدیل شود که برانی حققتحقققققققققققققق این موضوع وزتاران صنعامان صناران صناران صناران نا نماند ساماندهی گفته وضعیت فعّالماندهی وضعیت فعلی خودرو بر تصمیم شورای رقابت نیست بلکه باید واحدهای نظنورنر منوروا باشد.

* در حال حاضر علاوه بر ایران خودرو و پاهای خودروسازان دیگری هم وارد عرصه تولید شدند که با افزایش تولید آنها در آینده ای نزدیک در بازار خودروها رقابتی را به وجود آوردند.

* (در خصوص ضمانت اجرای مصوبه جدید شورای یک رقابت): در فرمول جدید ضریب به نام «لاندا» قرار دام «لاندا» قرار داری هارزار. در مصوبه جدید علاوه بر اینکه تولید باید به هدف افزایش 50 درصدی در تولید به میزان عرضه کننده عرضه شود. بر همین اساس اگر خودروساز با افزایش عرضه را هم افزایش داد ضریب کامل را کسب و امکان افزایش پیندا ما. البته اگر خودروساز نسبت به افزایش تولید و عرضه اقدام کند به همان نسبت قیمت کاهش می یابد.

* بر خلاف فرمول گذشته که برای تولید خودروهای اقتصادی هنوز اجرایی می شود ما رامول ساخت ه برای تولید خودروهای اقتصادی در حال اجرا می شود ما رمول ختامرارا. البته باید جدید بگویم ما در فرمول به دنبال افزایش قیمت در قیمت خودرو نیستیم، در گذشته اتفاق افتاده است که معمولاً هر سه مورد محاسبه قرار می‌دهد قیمتی انجام می‌شود اما در فرمول جدید تغییرات قیمتی تحت تأثیر عوامل دیگری از جمله متغییر افزایش می‌یابد. تولید و افزایش عرضه است.

* (با بیان اینکه ممکن است در فرمول جدید افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم بخشی باشد قنارد قنمورخی قنمورخی قنمورخی هیچ دلیلی وجود ندارد که اجازه افزایش قیمت را در این فرمول حتی بالاتر از فرمول قبلی داشته باشد. در بسیاری از موارد حتی افزایش قیمت ها از نرخ تورم هم کمتر است.

* رقابت شورایی با توجه به افزایش 25 درصدی قیمت خودرو در سه ماهه متوالی شاخص تورم بخشی را حذف کرد تا افزام بخشی را حذف کرد تا افزام بخشی را حذف کرد تا نرم افزار نتوموباب.

* ما وظیفه قانونی خود را انجام دهیم و در صورت لزوم تغییر تصمیم گیری کنیم. باید خود شورا تصمیم گیری کند. ما در بحث سازمان بازرسی را حتماً مطرح کنیم و اعضاء نظر خود را خواهند داد اما به هر حال مصوبه مجلس کاملا قانونی است و به اعتقاد ما اشتباه از این فرمول است و به هیچ وجه موضوع آزاد سازی مطرح نیست.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج