لاغری با رژیم کم کربوهیدارت ; مطمئن یا افسانه؟

[ad_1]

فرارو- این روزها، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات به عنوان راه حلی برای کاهش وزن، غلبه بر بیماری های قلبی و حتی برای کنترل بیماری شایعی مانند تبلیغ می شود، اما این ادعاها تا چه حد با آخرین یافته های علمی و پزشکی مطابقت دارند؟

ارش فرارو، در دهه ۱۹۷۰، رژیم‌های کم کربوهیدرات بسیار رایج بود. کتاب «انقلاب رژیم غذایی دکتر اتکین» ادعا می‌کند که کربوهیدرات را در رژیم غذایی مرا «راهی دقیق نارمام» محدود می‌کند. کربوهیدرات‌ها در نان، غلات و سایر مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات و شیر یافتن می‌شوند. آنها همچنین در فست فودها، کیک ها، چیپس ها و نوشابه های فرآوری شده، به مقدار بسیار زیادی می شوند و همین امر باعث می شود تا به طور منطقی کربوهیدرات را به عنوان عامل اصلی وزن خود در نظر بگیریم.

گروهی از پژوهش‌ها برای بررسی مجدد و علمی‌تر این موضوع، دست به کار شدند و ترا یزیزارن أثیرنرو من رارارویرارو کردند. این بررسی جدید نشان داد افرادی که رژیم غذایی طولانی مدت کم کربوهیدرات دارند، کمتر از یک کیلو (2 تقریباً پوند) نسبت به سایر رژیم های غذایی دست می دهند. با این حال، جالب توجه است. در واقع، اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید، باید به آنچه میخورید توجه بیشتری داشته باشید تا مطمئن شوید که ویتامینهای مورد نیاز، مواد معدنی، مواد معدنی و سایر مواد مغذی گیاهی را دریافت کنید.

لاغری با رژیم کم کربوهیدارت ;  مطمئن یا افسانه؟

در این تحقیق چه موردی بررسی قرار گرفت؟

کاکرین شامل 61 کارآزاری تصادفی و کنترین سطح شواهد با تعداد افراد بالغ دارای اضافه وزن بود که 1800 نفر از آنها را در نوع 2 قرار داد. در این تحقیق افراد با وزن سالم، مورد بررسی قرار نگرفته اند. افراد برای این بررسی رژیم های غذایی کاهش وزن را از نظر کربوهیدرات متفاوت بودند، به این ترتیب افراد حاضر در این تحقیق تا مقایسه ای میان این گروه ها داشته اند. در نظر گرفته شده

۱. گروهی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند: این رژیم های بسیار کم کربوهیدرات یا کتوژنیک (کمتر از 50 کربوهیدرات در روز یا کمتر از 10 درصد کل انرژی گرم از کربوهیدرات ها) و رژیم های کم کربوهیدرات (50 تا 150 کربوهیدرات گرم در روز یا کمتر از 45 درصد از کل انرژی حاصل از کربوهیدرات ها) بود.

۲. اوه، بیا رژیم های غذایی موجود: رژیم‌های کربوهیدرات (۱۵۰ گرم یا بیشتر کره‌بوهیدرات در روز، یا ۴۵-۶۵ درصد کل انرژی حاصل از کراتویا).

دانش به چه چیزی دست یافتند؟

بررسی کنندگان دریافتند در میان بزرگسالان دارای وزن اضافی (اما نوع نداشتند 2) کسانی که رژیم های کم کربوهیدرات را به مدت 3 تا 8.5 دنبال می کنند، به طور متوسط ​​یک وزن وزن بیشتر از ماه می توانند که رژیم های کربوهیدرات دارند. . با این، زمانی که آنها با ارائه برنامه های غذایی یا وعده های غذایی در حال حاضر مطمئن هستند که محدودیت های دریافت انرژی در هر دو گروه یکسان است، تفاوت حدود نیم وزن بود.

در مداخلات طولانی‌مدت کاهش وزن یک تا دو سال به طول، کمتر از یک وزن بود. اندازه وزن از دست رفته توسط گروهها در هر رژیم کاهش وزن در طول آزمایشها بسیار بود، از کمتر از یک زلوگرم در برخی، تا حدود 13 وزن (28 پوند) در برخی دیگر.

مطالعات بر روی بزرگسالان مبتلا به نوع 2 کاهش وزن کم را در رژیم های کربوهیدرات در مقایسه با رژیم های کربوهیدرات نشان داد که معادل 1.3 وزن طی سه تا شش ماه بود. با این حال، در مداخلات طولانی‌تر که بین یک تا دو سال به طول انجامید، تفاوتی دیده نشد. در گروه کوچکی از مطالعاتی که یک دوره نگهداری در پایان مداخله شامل کاهش وزن بوده است. تفاوت معنی داری در سایر معیارهای بهداشتی، از جمله فشار خون، کلسترول، کنترل قند خون یا خطر یبوست وجود نداشت و آنها هیچ تفاوت بالینی مهمی در نتایج بر اساس میزان میزان کربوهیدرات شرکت کنندگان پیدا نکردند.

به طور کلی، بررسی نشان می دهد که شما چه یک الگوی مصرفی کم کربوهیدرات را درپیش بگیرید و چه رژیم غذایی را در نظر بگیرید، در خصوص کاهش وزن تفاوت معناداری دریافت نمی کنید و نتایج تقریباً یکسان است.

لاغری با رژیم کم کربوهیدارت ;  مطمئن یا افسانه؟

<<

کربوهیدرات یک ماده مغذی مهم برای بدن است. بدن شما از آن برای تولید انرژی برای سوخت ماهی ها، مغز، ریه ها و سایر فرآیندهای حیاتی استفاد است. غذاهای سالم دارای کربوهیدرات – نان، غلات و سایر غلات، میوه ها، سبزیجات و شیر- همچنین از سایر مواد مغذی مهم دیگر، به ویژه فیبر رژیمی، تیامین، کلسیم و فولات هستند. بدون برنامه ریزی دقیق، رژیم کم کربوهیدرات نیز می تواند بدن شما را از این مواد مغذی مفید محروم کند. بنابراین چگونه می‌توانید مطمئن شوید که به آنازه کافی هم مواد مغذی را در دریافن می‌کنید و هم کربوانرن دادانز. در اینجا توصیه می شود شما را انتخاب کنید که می توانید از همکربوهیرات متعافمومارینو استفاده کنید.

فیبر

فیبر غذایی برای منظم نگه داشتن عملکرد روده و رشد‌های سالم در روده بزرگ مورد نیاز است. منابع کم کربوهیدرات از فیبر شامل ؛ اسفناج ، توت مخلوط تازه و منجمد ، بادام و گل کلم هستند. منابع کربوهیدرات دارای فیبر نیز شامل ; نان سبوس دار، سیب، نخود و سیب زمینی شیرین می‌شود.

تیامین

تیامین یا ویتامین B1 برای تامین انرژی بافت‌های بدن مورد نیاز است و برای متابولیسم کرمییه‌هامو. منابع کم کربوهیدرات دارای تیامین شامل ; ماهی قزل آلا، ماهی تن، تخمه آفتاب، گوشت گاو و عصاره مخمر است. منابع کربوهیدرات دارای تیامین نیز شامل ; برنج قهوه ای، لوبیا سیاه، نان سبوس دار و ماست می‌باشد.

کلسیم

کلسیم برای استحکام استخوان‌ها لازم است. منابع کم کربوهیدرات سرشار از کلسیم شامل ؛ پنیر صفت، ماهی آزاد کنسرو شده با استخوانهای کوچک، بادام و توفوی صاف است. منابع پر کربوهیدرات دارای کلسیم نیز شامل ; ماست، شیر و پنیر نرم می‌باشد.

فولات

فولات برای رشد نیاز است و برای ساخت DNA یعنی کد ژنتیکی شما، می‌شود. ( منابع کم کربوهیدرات از فولات شامل ؛ سبزیجات برگ سبز، آووکادو، کلم بروکلی و بادام زمینی است. منابع کربوهیدرات دارای فولات نیز شامل ; نان سبوس دار (آرد نان غنی شده با اسید فولیک)، غلات سبوس دار غنی شده، برنج قهوه‌ای و پرتقال می‌بال.

در نهایت، اگر عاشق کربوهیدرات هستید و می خواهید کم کنید، بدانید که این امر شدنی است. فقط کافی است یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید که مصرف کیلوژول و کربوهیدرات خود را با مصرف غذاهای غیرعادی فرآوری شده، پرانرژی و بدون مواد مغذی هماهنگ کنید نه اینکه صرفاً دلیل دارا بودن کربوهیدرات باشد، سریعاً یک غذا را از رژیم خود حذف کنید. غذاهای بسیاری وجود دارد که هم کربوهیدرات را در اختیار شما قرار می دهد و هم موار می دهد و هم مواد مغذی را هم مادا می کند.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.