چرا قمار فضایی بزرگ ایلان ماسک، رقیبان او را به وحشت انداخته است؟ – زومیت

[ad_1]

ایلان ماسک قصد دارد یکبار دیگر در وضعیتی باشد که تحولی بزرگ رقم بزند و اگر موفق شود، غولهای صنعت هوافضا که پیروز اولین مسابقه فضایی بودند، احتمالا هرگز در این عرصه به او نخواهند رسید. ماسک که هفته ای گذشته در استارس، تاسیسات اسپیس ایکس در تگزاس جنوبی درمقابل موشک غولپیکر استارشی ایستاده بود، داد داد که بلندپروازانه ترین فضاپیمای او اولین سفرش به مدار را در ماه های پیشرو انجام خواهد داد.

طراح اسپیس ایکس جمعه‌ی گذشته در اولین رویداد به‌روزرسانی استارشیپ در بیش از دو سال گذشته گفت «ازمرو دیده گفت« امرمار ته گفت «ازمرنر تامنر ساخت این موشک به نتیجه خواهد رسید. ممکن است مشکلات پیش‌رو باشد اما موفق شد. »

استارشیپ به نحوی طراحی شده است تا اولین وسیله نقلیه فضایی چندمنظوره باشد: موشکی چندبارمصرف با قابلیت سوختگیری دوباره که می تواند تعداد زیادی سرنشین و میلیون ها بار را به طور مستقیم از زمین به ماه و درنهایت مریخ ببرد و این کار را بارها و بارها تکرار کند.

اگر پروژه ای استارشیپ به ثمر بنشیند، موفقیت های بزرگ پیشین ماسک ازجمله خودروهای برقی، موشک های چندبارمصرف مخصوص پرتاب ماهواره و اولین کاپول تجاری متصل شده به ایستگاه های بین المللی ممکن است درمقایسه با آن، امکاناتی متوسط ​​به نظر آیند. اسکات آلتمنمدیر گروه عملیات فضایی در شرکت ای‌اس‌آرسی فدرال به وب‌سایت پلی‌تیکو گفت: «ما پیش‌تر گفتیم عالی نیسات گارنم متیم عالی نیسات گارنام می‌گفتیم عالی نیسات گارنام عههم عالی نیسانمان متیم عالی نیسانمانان.

بااینحال، مقام‌های ناسا و پیمانکاران هوافضای قمانکاران هوافضای قدیمی این سازمان، پیشرفت استارشیپ را با ترکیبی از اسنی‌کنظر. یک لابیگر فضای ارشد در واشنگتن که برای رقیبان اسپیسیس ایکس کار می کند و برای جلوگیری از ناراحتی مردمش نخواست نامش فاش شود، به پلیتیکو گفت «آنها بهطرز غیرقابل جبران در شکست هستند».

اگر پروژه استارشیپ به ثمر بنشیند، موفقیت‌های بزرگ پیشین ماسک ممکن است درمقایسه با آن مجموعه‌هایی باشد.

همزمان ناسا و همکاران صنعتی مهم این سازمان به سختی درتلاش برای تکمیل وسایل نقلیه قمری خوتنواساسان سبنوواسان اما این برنامه‌های میلیارد دلاری از بودجه اولیه هزینه‌ها، با محدودیت‌های بسیار زیاد و سخت‌گیری استدلال‌ها، درنوآوری نسلی از اسپیس ایکس است.

نسخه آزمایشی SN9 استارشیپ روی سکوی پرتاب

نسخه آزمایشی SN9 استارشیپ روی سکوی پرتاب.

سه مأموریت قمری نخست برنامه آرتمیس ناسا در سالهای پیشرو که شامل فرود انسانی در سال 2025 است، همگی طبق برنامه با استفاده از موشک SLS و کپسول اوراین انجام خواهند شد. درحالحاضر بوئینگ، لاکهید مارتین، نورثروپ گرومن، ایروجت راکتداین و شماری از سایر مشتریان و شرکت های خدمات مهندسی ساخت موشک و فضاپیمای نسل بعدی ناسا هستند.

بااینحال تأخیر بیشتر سیستم اولین پرواز اسپیس لانچ دستکم تا اواخر بهار، حملات را بیش از پیش نگران کرده است که موشک حتی در صورت موفقیت، با هزینه تقریبی دو میلیارد دلار به ازای هر پرتاب ممکن است بسیار گرانقیمت باشد; آن هم‌نی‌‌که ناسا به‌منظور ساخت سکونتگاه دائمی انسان روی سطح ماه، نیازمند انجام سفرهای قمری متام. این مسائل باعث شد استارشیپ که اولین پرواز موفقیت آمیزش به مرز فضا را سال گذشته انجام داد، بهویژه برای پیمانکاران و متحدانشان در کنگره آمریکا، برنامه های تهدیدآمیز باشد.

به گفته ای رد سیمبرگ، مهندس هوافضا و مشاور فضایی، استارشیپ همان طور که پیشرفت می‌کند، استدلال پایبندی به برنامه SLS مشلرار شعارنامه‌ی SLS مشلرا شاحادامه‌ی SLS مشلرا. i> به‌محض < استارشیپ پایداری‌اش را با تعداد زیادی پرواز به نمایش بگذارید. اتفاقی که ممکن است در چند ماه رخ دهد، تمام سامانه‌های پرتام کنونی را از رده خارج خواست کرد. سیمبرگ افزود «اگر SLS قرار نیست در هر دو سال بیش از یک مرتبه پرواز کند، در آینده بازیگری مهم در فضا به‌ویژه پس از پرواز نوخا »نوواز نوخا»

پلیتیکو جستجو کرد تا نظر بوئینگ، پیمانکار اصلی موشک اسپیس لانچ سیستم و ناسا را ​​درباره‌های اینترنتی اسخ ندادند.

به اعتقاد سیمبرگ، بزرگ‌ترین استارشیپ، کاهش چشمگیر هزینه‌ها خواهد بود. بهویژه برنامه اسپیس ایکس برای استفاده از تانکرها سوخترسانی دوباره در مدار نزدیک زمین، می تواند به بلندمدت عملیات ها در اعماق فضا را بهطرز درخورتوجه کاهش دهد. سیمبرگ در مقاله ای تازه با عنوان «والمارت ، اما برای فضا»در وب سایت نیو آتلانتیس نوشت« اگر اسپیس ایکس نشان دهد که موشک فوق سنگین جدیدش نهتنها چندبارمصرف، بلکه طبق اظهارات ایلان ماسک، به سرعت چندبارمصرف است، در عرصه پروازهای فضایی دیجیتالی دیجیتال خواهد زد.

ماسک روز جمعه همچنین گفت «فناوری نیاز (دستاورد رویایی مورد نیاز)، سامانه موشکی سامانه‌ی موشکی با قابلیت استفومار ‌یابلیت استفسار. این موفقیت هرگز به دست نیامده و بسیاری از افراد برای مدت‌ها آن را روی دست‌نیافتنی می‌دانستند.»

مقالات مرتبط:

اگر اسپیس ایکس چند شانه می‌دهد که موشک فوق‌سنگیه جدیدش نه‌تنها چندبارمصرف، بلکه عه سرعتبارارارارتارارااراارارارت است.

رابرت واکر, رئیس شورای شورای انجمن علمی مجلس نمایندگان آمریکا و فضا به پلیتیکو گفت «اگر استارشیپ موفق شود، وسیله نقلیه ناسا صرفاً بدین دلیل است که برای پرواز به اندازه استارشیپ طراحی نشده است، به طور جدی بهخطر خواهد افتاد». او افزود «اگر اولین پرواز‌ آرتمیس موفقیت‌آمیز باشد، برای انجام پرواز دوم ممکن است دو سال منتظر ؛مانیم بمانیم باشد. [درحالی‌که] ماسک می‌تواند این کار را بسیار سریع انجام دهد. »

اسپیس ایکس هم‌اکنون در زمینه‌های حمل‌ونقل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، رقیبانش را شکسا داد. کپسول دراگون سه مرتبه به ISS سفر کرده و پرواز بعدی‌اش را در ماه آوریل (فروردین یا اردیبهشت ۱۴۰۱) انجام خواهد داد. اولین پرواز کپسول استارلاینر بوئینگ که قرارداد مشابه با ناسا ساخته شده است، باخیور مبادور مباده است.

اسپیس ایکس همچنین نقشی کلیدی در برنامه قمری ناسا ایفا می‌کند. این شرکت سال گذشته مأموریت یافت تا فناوری استارشیپ را برای ساخت ماه‌نشینی به کار گیرورد گیه فضای نورمرا کرد. اسپیس ایکس در این مسیر دیگر رقیب خود بلو ارجین، شرکت موشکی متعلق به جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون را شکست در آمازون را شکست دن دمازون را شکست دن دمازون را شکست دن د رکت موشکی متعلق به بر. بلو ارجین در صحرای تگزاس ناوگان موشک‌ها و فضاپیماهای خود را می‌سازد. امدار زمین پرتاب نشده است.

آلتمن که سابقه پرواز با شاتل فضایی را دارد، میگوید اسپیس ایکس و فضاپیمای استارشیپ می تواند در برنامه قمریسا، فراتر از فرود تعیین شده در سال 2025 نقشی بسیار بزرگتر ایفا کنند. او گفت «ما تلاش کرده‌ایم تا اسپیس لانچ سیستم و اوراین را با هم برای برنامه‌های آرتمیس آماده کنیم». آلتمن با اشاره به نقشی که اکنون فضاپیمای اسپیس ایکس در فرود قمری ایفا کرده است، افزود: «درحالحاضرلرقر قالرقا». ما به این فناوری و ظرفیت نیاز داریم. »

پرتاب نسخه آزمایشی استارشیپ

پروازی استارشیپ تا حدود ۱۰ کیلومتر.

فعلا معلوم نیست ناسا دقیقاً چگونه استارشیپ را برای مأموریت‌های آتی به‌کار خواهد گرفت. اما بعلاوه براین به نظر می‌آید همکاری‌ها فراتر از کاوش آسمان خواهد رفت. پنتاگون که اسپیس ایکس را برای پرتاب برخی از ماهواره های جاسوسی خود استفاده کرده، با هدف انجام مأموریت حمل بار به نقطه روی زمین، به فضاپیمای نسل بعدی این شرکت چشم دوخته است.

واکر که پیشتر در هیئت مشاوره اسپیس ایکس مشغول به کار بود، میگوید “استارشیپ می تواند بار بوئینگ سی 17 (بزرگترین هواپیمای باربری نیروی هوایی آمریکا) را بردارد و ظرف یک ساعت آن به هر نقطه از جهان است. درحقیقت اگر اسپیس ایکس با موفقیت به نتیجه برسد، کاربردهای واقعاً بزرگی برای آن وجود خواهد داشت. »

پیش از اثبات پایداری استارشیپ، مشخصات فنی در پیش خواهد بود

حتی خود ماسک هفته‌ی قبل هشدار داد که پیش از اثبات پایداری استارشیپ، فنی داشتن در پیش می‌خواهد بود. ااز رواز مداری واقعاً تازه آغاز راه است. احتمالاً برخی از مشکلات در مسیر وجود خواهد داشت اما ما میخواهیم با مأموریتهای پرتاب ماهواره و مأموریتهای آزمایشی این آزمایش را از سر راه برداریم تا به سرعت پرواز بالا دست یابیم و فضاپیمایی بهشدت مطمئن باشد که نخواهیم داشت.

لابی‌ناشناس در توصیف توصیفگرش به سخنرانی اخیر ماسک گفت آن‌ها او را صرفاً «وععان ند» ارائه کردند. البته رقیبان تا حدی حق دارند. زیرا همان طور که پیش‌تر در زومیت نوشتیم، بخش عمده‌ای از ارائه‌های هفته گذشته ماسک صرفاً بیان همان خیالات هو رزوب است. بااین‌حال نمی‌توان‌های دیگر اسپیس ایکس را بی‌اعتبار دانست. «مثل این است که مرتباً موفق نمی‌شود. او مرتب موفق می شود. من فکر میکنم رقیبان ترسیده اند. ماسک کاری کرده است که افراد غیرباورمند به او ایمان بیاورند.»

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما