چند رفتار اشتباه در استفاده از «ماسک»

[ad_1]

اداره دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، به سوالاتی درباره استفاده از ماسک در هنگام فعالیت های ورزشی، شایعات مربوط به کاهش خون با استفاده از ماسک و پاسخ داد ….

به گزارش وزارت بهداشت، دکتر فرشید رضایی _رییس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درباره استفاده از ماسک در هنگام فعالیت های ورزشی، شایعات مربوط به کاهش مصرف خون با استفاده از ماسک و … توضیحاتی ارائه کرد.

– آیا از ماسک به تنهایی می‌توان در تجربه یک برنامه درمانی باشد؟

همه ماسک زدن یکی از روش های آبی از بیماری های خاص است، اما در کنار ماسک زدن سایر روش های مانند بیماری های بیماری های تنفسی تزریق واکسن (در مورد آنفلوانزا، و…) قرار گرفتن دستی، حفظ فاصله 2 متری با دیگران، تهویه ، عدم تردد در مکان های شلوغ را به کار گرفت.

– آیا می‌توانم در هنگام فعالیت‌های ورزشی از ماسک استفاده کنم؟

باید توجه کرد که استفاده از ماسک در فعالیت های ورزشی مانند شنا، مجاز نیست و رعایت فاصاز نیست و رعایت فاصاز نیستی جمامد. در مورد ورزش‌هایی مانند فوتبال نیز با توجه به این مهم که این ورزش‌ها باید در فضای بازی‌ها انجام دهند، همچنین با توجه به این مهم که این ورزش‌ها باید در فضایی که ورزش‌ها باید در فضای مجازی بازی می‌کنند نیز با توجه به این مهم که این ورزش‌ها باید به آن اهمیت دهند. در فضای باز انجام شاهاار رارنن

– چرا بعضی افراد در طول زمان ماسک احساس ناراحتی می کنند؟

شاید برای برخی از افراد طولانی مدت از ماسک کمی ناراحت کننده باشد، ولی عمبا توجه باشد، ولی عراد توجه باشد، ولی عراد استفاده زولانی باشد. اگر جنس لایه درونی ماسک از پارچه مناسب تهیه شود، آن را روی صورت بسیار قابل تحمل می‌شود. برخی شایعات استفاده طولانی مدت از ماسک به هیچ عنوان باعث تجمع دی کربن اکسید بازدمی یا کنم خنبن بننوا.

برخی از افراد می‌توانند بیش از حد از تعداد لایه‌ها افزایش پیدا کنند، بیشتر را حفظ کنند. در حالیکه اگر ماسک از لایه های استاندارد و جنس مناسب و سایز مناسب صورت باشد و مخصوصاً به نحو مناسب استفاده شود، نیاز به افزایش لایه و ضخیمتر کردن ماسک نیست. زیرا زیاد از حد ضخیم بودن ماسک می‌توان و ناراحتی ایجاد کند و را سخت کند.

برخی نیز از درد لاله گوش در اثر استفاده از کش نگهدارنده ماسک شکایت دارند که برای حل این مشکل میتوان بندهای ماسک را به جای پشت، پشت سر، گره زد یا از بندهای مشابه با اندازه سر خود استفاده کنند.

همچنین از مردم نیز مه گرفتگی شیشه های عینک را در هنگام ماسک زدن با نارحت کننده میدانند که این مشکل نیز با شیشه های عینک با آب و صابون و خشک کردن آن قبل از استفاده از ماسک حل می شود.

از افراد نیز اذعان می کنند که استفاده از ماسک باعث تحریک و پوستی می شود، در صورتی که از زنس پارچه مناسب استفاده شود و مشکل را حل کند.

– آیا شیلدها یا محافظ‌های صورت می‌تواند جایگزین ماسک شود؟

از محافظ‌های صورت به عنوان استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود. این محافظ‌ها همراه با ماسک زدن به شرطی که اطراف صورت را به طور کامل پوشش‌دهنده در تماس‌های نزدیک نشنوفا می‌کند. استفاده از محافظ صورت برای محافظت از مخاط چشم‌ها به عنوان یک راه ورود ویروس و عوامل بیماری‌زا است.

-در هنگام ماسک زدن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل و بعد از استفاده از ماسک لازم است دست‌ها به نحوی که چگونه می‌توان از آن استفاده کرد. ماسک از پل بینی تا چانه و اطراف صورت را در بر می گیرد. در موقع درآوردن، ماسک باید از بند گرفته شود و در سطل زباله یا در کیسه مخصوص نگهداری شود.

در مدت زمان پوشیدن ماسک، افراد باید از تماس با سطح ماسک جلوگیری کنند و در صورت نیاز به تنظیم سطح ماسک با دست، به دلیل احتمال احتمال بالای میکروبی جلوی ماسک، دستهای خود را با محلول ضدعفونی دست، ضدعفونی کرده و در صورت دسترسی به ماسک. بودن شرایط در فواصل کاری با آب و صابون بشویند.

بیرون ماندن بینی و چانه از ماسک، شل بودن ماسک، دست زدن به سطح ماسک، نپوشاندن کامل صورت از طرفین یا بالا و پایین از مهمترین رفتارهای غلط و رایج در هنگام ماسک زدن است.

پوشانده ماندن بینی بسیار بیشتر از سایر نقاط مهم خاص دارد. چرا که گیرنده‌های مخصوص ویروس‌ها در سلول‌های مژکدار تعداد بسیار زیادی دارند. از آنجا که بجز ماسک هیچ وسیله ای برای پوشاندن ورودی مجرای بینی وجود ندارد، بنابراین در صورت عدم استفاده به هنگام و صحیح از ماسک همیشه احتمال ابتلا به بیماری کوید 19 و سایر بیماریهای ویروسی وجود دارد.

از آنجایی که واکسن و روشهای دیگر هیچکدام نمی توانند با پوشاندن مانع از ورود به ویروس های بدن شوند، بدون اینکه ماسک در جایگاه ویژه خود را در برابر خطر جلوگیری کند و ماسک حتی افراد واکسینه شده را هم به محض ورود ویروس از دهان و بینی احتمال دارد. که مبتلا شوند.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما