مقصر تولید خودروهای بیکیفیت کیست؟

[ad_1]

فرارو- مجادله پلیس و خودروسازان بر سر کیفیت خودروهای داخلی بعد از تصادف زنجیره های بهبهان و باز نشدن ایارانا هارانا هارانا در این رابطه احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره حادثه بهبهان و بازنشدن خودروهای خودروها گفته است: «اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند، اما در این تصادف از عقب نشینی دچار حادثه شدند. در مجموع‌عدم آسیب دیدگی خودروهای ال ۹۰ از روبه رو باعث شد تا ایربگ‌های آن‌ها عمل نکند. از میان ۱۵ خودروی پراید هم ۱۱ به دلیل سال ساخت تولید خودرو بدون ایربک بودند. –

نوشته مرتبط: مصوبات جدید کمیته بررسی واکسیناسیون دز سوم و چهارم

به گزارش فرارو، نعمت بخش اضافه کرده بود: «باید این نکته را اعلام کرد که اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند، اما در این تصادف از تصادف دچار حادثه شدند و به همین دلیل ایربک ها باز نشدند. قوانین مقررات اگر سرعت فاصله دو خودرو در حادثه کمتر از 15 کیلومتر باشد ایربگ آن‌ها باز نمی‌شود. لطفا، نکن. برخی از خودروهای این حادثه بعد از تصادف خاموش بوده اند و طبیعی هستند که ایربک عمل نکند. »

در واکنش به این سخنان نعمتبخش، سرنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفته است: «از اظهارات دبیر انجمن خودروسازان بسیار تعجب کردم، چطور ممکن است که در یک تصادف رانندگی همه خودروها از قسمت عقب دچار آسیب دیدگی شوند و این اتفاق بیفتد. موضوع به عنوان دلیلی برای بازنشدن ایربگ اعلام شود؟ خب خیلی منطقی است که وقتی خودرویی از قسمت عقب دیگر آسیب ببیند، خودرویی از قسمر جلو با آن برخورا کسم. یعنی ۶۰ خودرو با هم تصادف کرده‌اند و ایربگ هیچ کدام باز نشده، چون همه از قسمت عقب آسیب دیاند و ایربگ هیچ کدام باز نشده، چون همه از قسمت عقب آسیب دیده‌اند »

جهانی ادامه داد: “انتظار این است که به جای پاسخهای غیر فنی و غیرمنطقی و به جای مخدوش کردن افکار عمومی با اینگونه نگرشها، همه و همه به فکر اصلاح و بهبود نقایص ایمنی و ارتقاء کیفیت عمل خودروهای تولید داخل باشند تا ضمن انجام وظایف، گامی. را برای ایمنی بیشتر مردم بررسیم. »

جنجال خودروهای بیکیفیت؛ هی کسانی مقصرات مرگبار هستند؟مقصر تولید خودروهای بیکیفیت کیست؟
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با فراروبا اشاره به موضوع ساخت خودروهای داخلی تنها به یک مجموعه مرتبط نمی‌شود، گفت: کیفیت اینیکک نمی‌شود، گفت: کیفیت این فترآغن زت این یک فترآغن زکیفی است. در این رابطه باید به مواد اولیه ای که برای ساخت قطعات خودرو استفاده می شود، توجه کرد که باید به چه مواد اولیه ای که برای ساخت قطعات خودرو استفاده می شود، توجه کرد. باشد.

وی افزود: اما در این زمینه ارزان‌تر می‌شویم که از بیکیفیت‌ترین و بهترین قطعات چه از سوی خودروسازان و چه از سوی خودروسازان استفاده می‌شود، بنابراین یک موضوع تهیه مواد اولیه نامرغوب و بی‌کیفیت است که می‌تواند به عنوان مثال خودروهای خودروها به موقع انجام شود. عمل نکند، در این زمینه قطعه سازانی که ایربگه ها را آن تولید کرده اند باید در این زمینه پاسخگو باشند، کهرا این ایربگه ها در زمان تصادف نکردند.

امینی اظهار داشت: از سویی مشکل استفاده از مواد اولیه نامرغوب تنها در صنعت خودرو نیست، بلکه در مورد برگشت خوردن محصولات کشاورزی از جمله فلفله استفاده از سموم و آفاتی که از چین بسیار بیکیف وارد شده است، در صنعت خودرو نیز استفاده می شود. از حد مواد اولیه چینی که بی کیفیت باعث بروز چنین مشکلی می شود.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: به یک حلقه گمشده در صنعت خودرو مورد بررسی کیفیت خودرو و نظام ارزیابی ساخت است که به هیچ عنوان در ساختار ساختار و قطعه سازی وجود ندارد، در این زمینه سازمان استاندارد به عنوان صنعت این موضوع در کشور نیز وجود ندارد. به هیچ عنوان مسئولیت خود را برعهده نگرفته و در تست های جاده ای که باید خودروها به صورت دورهای آنها را پاس کنند و از نظر ایمنی از سلامت کامل مطمئن باشند، اما چنین روندی به هیچ عنوان در ایران اجرا نمی شود و سازمان استاندارد نیز در این زمینه وجود دارد. پاسخگو نیست، بنابراین همانگونه که مشاهده می‌کنید یک زنجیره باعث تولید خودروی بی کیفیت می شود و تنها یک سازمان یا شرکت را نمی توان در این زمینه مقصر دانست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و وجود نیروهای متخصص برای قطعات خودروهای داخلی از تولید بیشتر بسزایی است، ادامه داد: برای انجام این کار در این زمینه نیز خودروها هیچ عنوانی درست عمل نکردند و با وجود نیروی انسانی مازادی که آنها را مجبور به انجام این کار کردند. انسان به هیچ عنوان از تخصص لازم نیست، از سوی دیگر به نوعی می توانم گفت حتی شرکت های خودروساز در زمینه مونتاژ کاری نیز نمی تواند به خوبی عمل کند، زیرا در تصادفات در بهبهان خودروهای مونتاژی نیز با صدمات بسیار زیادی روبرو می شود، بنابراین کیفیت ساخت بسیار زیاد است. این نوع خودروها نیز با این که به صورت سی کی وارد شده و در داخل مونتاژ می شوند، بالا نبوده است، اگر ما در شرکت های نیروی متخصص داشته باشیم به هیچ عنوان چنین مشکلی برای خودروسازان به وجود نمی آید.

این کارشناس صنعت خودرو، انحصاری بودن این صنعت را دیگر مشکلی دانست که به تولید قطعات بی کیفیت می‌شود، بیان کرد: با توجه به انحصاری که برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود داشته است، آنها خود را ملزم به افزایش کیفیت محصولاتشان به منظور جلب رضایت و افزایش سهم بازار خود نمی کنند، در حال حاضر یک بازار انحصاری در اختیار آنها قرار می گیرد، بنابراین تا زمانی که صنعت تولید شود. خودرو در انحصار دو شرکت ایران خودرو و سایپا باشد، آنها به هیچ عنوان از عزم لازم برای تولید خودروهای باکیفیت نیاز نخواهند داشتند، تا جان مردم و دارندگان خودرو را حفظ کنند.

این چیزی است که: مشکل دیگری در این زمینه دولتی بودن صنعت خودرو است که در این زمینه باید به این نکته اشاره کرد که شرکت های خودروساز حیاط خلوت دولت های مختلف تبدیل شدند و آنها را به جای این افراد صنعتی تبدیل کردند. و باتجربه را بر سرکار بگمارند، افراد سیاسی از سوی دولت به عنوان مدیر صنعت خودرو می‌شوند که نتیجه آن را امروز مشاهده می‌کنید که با تغییر دولت مدیران نیز تغییر پیدا می‌کند، با این وضعیت ثبات مدیریتی را در شرکت‌های خودروسازی شاهد نیستیم.

وی بیان کرد: این امر است که شرکت خودروسازی را به حال خود رها کرده است، زیرا با توجه به هزینه های گزافی که مدیران به گردن شرکت های خودروسازی گذاشته اند، امروز دولت نمی تواند، اقدامی کند و یقه خودروساز را بپذیرد، زیرا در دولت های مختلف با خودروسازان متفاوت است. خودروسازان خواستار احداث سایتهای مختلف در فشاری مانند ونزوئلا، سنگال و … شدند که با چنین اقدامی سرمایه خودروسازان به هدر رفتند، یا در داخل نیز نمایندگان مجلس برای حوزه انتخاب خود درخواست احداث سایت استانی کردند، که زیر ساختهای چنین موضوعی. ارائه نبود.

امینی اذعان داشت: چنین اقدامی باعث ایجاد سیاست های سر بار برای خودروسازی می شود و به جای اینکه منابع خودروسازان خود را صرف تحقیق و توسعه به منظور افزایش کیفیت خودروهای تولیدی کنند، فقط مسائل دیگری است، بنابراین تا زمانی که نگاه بر صنعت خودرو حاکم باشد. باشد، مشکلات از بین نخواهند رفت، خواهد شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به ویژگی هایی که یک مدیر خودروساز باید از آن خودرو باشد، گفت: مدیری که بر مسند یک شرکت باید ساخت می‌نشیند، فردی قوی، مستقل، کاربلد، مسئولیت پذیر است و در عین حال زیر حرف سفارشی در موارد مختلف. نرود، زیرا وضعیتی که امروز صنعت خودروسازی با آن روبروست، تا حدودی ثمره آمپر عملکردی نالابقنامام. این امر است که قوه قضاییه و مجلس نیز در کنار دولت به هیچ عنوان به وظایف خود در رابطه با عملکرد عملکرد شرکتهای خودروساز عمل نکردند، که وضعیت امروز به اینجا کشیده شده است که صدای همه از کیفیت خودروهای داخلی بلند شده است.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

No images found in the media library. مقدمه‌ای بر یوتیوب و سایت بت: دنیای سرگرمی و شرط‌بندی آنلاین
No images found in the media library. معرفی مجله نیازمندی آسمونی: دریچه‌ای به دنیای فرصت‌ها
No images found in the media library. Discovering Money Exchange Services in Vancouver: Your Guide to Seamless Currency Conversion
No images found in the media library. Welcome to Arzsina: Your Trusted Currency Exchange in Port Moody
No images found in the media library. Introduction to Currency Exchange Coquitlam: Your Guide to Smart Financial Transactions
No images found in the media library. Fast and Reliable Money Exchange in Burnaby: Your Guide to the Best Services
تماس با ما