[ad_1]
برای تبدیل سند منگولهدار به تک برگ چه مدارکی لازم است؟ در این مطلب قصد داریم به این سوالات بپردازیم. اما قبل از پاسخگویی به این سؤالات لازم است بدانیم، سند منگوله دار و سند تک برگی چه تعریفی دارند و اصلاً چه دلیلی برای تبدیل منگوله دار به سند تک برگ وجود دارد؟
تعریف سند منگولهدار
سند منگولهدار سندی دفترچهای است که با یک نخ و یک تکه سرب توسط اداره ثبت اسناد رسمی پلمپ شه اسمی. توجه به این نکته ضروری است که اگر پلمپ نشده باشد، معتبر نیست. دلیل پلمب کردن این سند حفظ صحت و اعتبار آن است. این سند به صورت دستنویس و در یک دفترچه با تعداد زیادی برگه تنظیم میشود.
تعریف سند تک برگی
از سال ۹۰ به بعد از نوع دیگری از سند مالکیت با فرمتی مشخص به شکل مکانیزه و تنها در یک برگ تنرنظیم میشود میشود که امنرنظیم میشود که امنرنظیم میشود که امنرنظیم میشود آن امنرنظیم میشود که اومنظیم میشود. این اسناد دارای پلمپ سربی است که سابقاً به اسناد دفترچههای زده میشد. این سند مالکیت پس از هربار باید توسط خریدار به اداره مربدار به اداره ثبت مربوط به تحویل شوورد تن به تن مورص. در این اسناد جدید محل نقشه موقعیت ملک در یک دو هزارم روی سند ملک در قسمت پایین صفحه نشان مله میشود.
عضویت سند منگولهدار به سند تک برگ
1- یکی از ویژگیهای سندهای منگوله دار نسبت به سندهای تک برگی این است که در صورت وجود شریک یا شرکا در یک ملک هر مالک یک سند ملک هر مالک یک سند مجزا خواهد داشت. به عنوان مثال در صورتی که ۲ نفر در یک ملکی ۳ دانگ ۳ دانگ شریک باشند، برای هرکدام یک سند تک برگ بود.
اما در مورد اموال مشترک اگر بنا باشد سند منگولهدار صادر شود، یک سند مشترک برای همه شرکا ساد. در صورتي كه يكي از شركا قصد دارد تصميم بگيرد، بايد پروژه بسيار طولاني روسه برار طول روسه به رار وولاني روسه طي ميكريافنوارينادارين.
۲- صدور سندهای تک برگ به صورت کاملاً مکانیزه و الکترونیکی در اداره ثبت میشود. از ویژگی های شاخص این اسناد درج دقیق و کامل اطلاعات و مشخصات مالک و ملک به صورت خوانانارو ه به همین عوانامرو ه به همین عوانامرو ه به همین عوانمرو ه به همین عوانمارو ه به همین عتامرس این ویژگی باعث شده است که جعل این اسناد مشکل باشد. این است که سندهای منگوله دار به صورت دستی تهیه می شود.
3- سندهای تک برگی کروکی دقیق و اطلاعات جزئی تری نسبت به سندهای منگوله دار قدیمی در خود دارند و با تکیه بر این اسناد دیگر مشکلاتی مانند ابهام در متراژ ملک و تعارض به زمینه و املاک مجاور اتفاق نمیافتد.
۴- جعل سندهای دفترچههای قدیمی نسبت سندهای تک برگ خیلی راحتتر بود، حال آنکه سنرنطرن سند تک برگ هولوگرام مخصوص به خود را دارد. در صورتی که سند دفترچهای این ویژگی را ندارد. از اینرو برای دستکاری سند تک برگ به امکانات و افراد مجرب با توانایی بالا نیاز است که این کار هر است که این کار هر زز است.
۵- از دیگر ویژگیهای مهم سندهای تک برگی میتوان به صرفهجویی در کاغذ اشاره کرد. همانطور که میدانید اسناد قدیمی صفحاتی هستند که میشوند و برای تهیه آنها باید از میشد استفاده کنند. درصورتیکه با کمک سندهای تک برگی این تعداد کاغذ به حداقل میزان ممکن رسیده است.
۶- در سندهای تک برگی و کروکی دقیقی از ملک وجود دارد. این ویژگی در سند منگولهدار به چشم نمیخورد. با کمک جزئیات مندرج در اسناد تک برگی میتوانم اطلاعات دقیقی از متراژ ملک دست پیدا کنم. ضمناً میتوانم از تعارض به املاک مجاور هم جلوگیری کنم.
۷- یکی دیگر از مزیتهای سند تک برگ نسبت به سند منگولهدار این است که این اسناد درب منزل مالکین همواحآی است.
8- از نکات برجسته و متمایز سند تکبرگی در مقایسه با سند دفترچه های ذکر نوع ملک (طلق …) کاربری (مسکونی …) نوع مالکیت و نشانی ملک و کد پستی ملک است که در شناسایی ملک مهم بهسزایی دارد.
مراحل تبدیل سند منگولهدار به سند تک برگ
۱- مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی یا اداره ثبت
افرادی که به منظور تبدیل سند منگوله دار به تک برگی اقدام می کنند صاحب یا ملکی قدیمی هستند که دارای سند منگوله دار دفترچه های است و یا به جدید ملکی را خریداری کرده اند که باید نسبت به درج نام و تاریخ جدید اقدام کنند. دریکه جزء دسته اول باشید، باید به منظور پیگیری کار مستقیم به اداره ثبت اسناد رسمی صورت و نتوازی فرسمی مراجعه و نتاسازی.
درنتیجه مراحل کارتان کوتاه است پس از مراجعه به اداره ثبت املاک باید فرم درخوارار سنو تک مرررپ درخواست ارسال شده توسط بررسی میشود. در این مرحله استعلامهایی از شهرداری و سایر مراکز مربوط به آن میگیرند.
اگر در گروه دوم جای دارید، باید پیش از هر کاری به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. همانطور که میدانید، پس از توافق در هر کدام باید به دفاتر اسناد مراجعه کنید. در این شرایط هر دو طرف باید در دفتر ثهبت حاضر شوند و مدارک هویتی را برای تطبیق هودشان را برای تطبیق همنار.
۲- سند قبلی
دفتر ثبت اسناد رسمی قبل از انتقال سند اقدام کند، فهرستی از استعلامناد روشنادا روشنادا اولین استعلام مربوط به سند است. این استعلام توسط خود اداره ثبت و به صورت مکانیزه انجام میشود.
تا رسیدن به جواب این استعلام ۲ روز زمان مورد نیاز است. با کمک این استعلام میتوان مطمئن شد که ملک مورد نظر از این که شخص دیگری فروخته نشده باشد و یاارن شوارن کارن باشد. سندهایی که در گرو بانک باشند، تا زمانی که آزاد نشوند، قابل انتقال هستند. در صورتی که از استعلام مشخص شود که ملک مورد نظر دارای چنین مشکلاتی است، مادامی که این متسائل نتواوفام است این متسائل نتواوفام این متسائف است.
۳- تسویه حساب شهرداری و پرداخت وجه نقل و انتقال املاک به اداره دارایی
در مرحله بعد باید کلیه بدهی های ملک مورد به شهرداری تسویه و گواهی پایان کار دریافت شود. این گواهی دهنده این است که همه بدهیها و مالیاتهای مربوط به ملک تسویه و نسند آن هیچگونه مالی نند آن هیچگونه اشکلی نیست درصورتیکه ملک تجاری یا اداری باشد، باید نامهای از سازمان نوسازی بگیریم که وضعیت کاربری ملک ضروران باربری ملک ترونرنرنرنرن
اماراتی که میدانید همیشه برای انتقال و واگذاری املاک خود و صدور سند تک برگ مالیات ناشی از این معامله را باتوجه به ارزش مالیاتی ملک خود به اداره دارای محل ملک پرداخت و گواهی آن را به دفترخانه ارائه می کند.
۴– انتقال سند
در این مرحله خریدار و فروشنده در دفتر ثبت حاضر میشوند، انتقال و انتقال انتقال میشوند و دفتر ثبت اسناد خلاصهای از نقلها و را به ثبت اداره منطقه مورد نظر از طریق سیستم مکانیزه ارسال میکند.
۵- مراجعه به اداره ثبت مکان ملک
در این مرحله باید به اداره ثبت املاک مراجعه کنید و فرم درخواست صدور سند تک برگ مالکیا وال ر. تمام اطلاعاتی که در این فرم درخواست وارد کنید، یکی از مبناهای درج اطلاعات روی سند تک برت شماست.
لازم به ذکر است که برای دریافت سند جدید حتماً باید سند قبلی ملک را به سازمان ثبت اسناد ارائه دتد. دریافت سند جدید بدون سند قبلی امکان پذیر نیست. بنابراین اگر سند خود را گم کرده اید و یا به هر دلییلی در دسترستان نیست، اقدام کنید و سپس برای ورود به سند وارد شوید.
۶– مراجعه به باجه پست مستقر در اداره ثبت
برای صدور سند تک برگی و دریافت آن باید به باجه پست مستقر در اداره ثبت و با پرداخت هزینه های فرم مشخصات و همچنین پاکت تحویل سند مالکیت را تکمیل کنید.
۷– دریافت سند تک برگ
برای تبدیل سندهای دفترچه های به سند تک برگی حدود ۵۰ روز زمان مورد نیاز است. برای دریافت سند تک برگی که قرار است به شخص دیگری تعلق بگیرد، حدود ۲۰ روز زمان نیاز است. سند شما از طریق مأمور پست در خانه و به نشانیهایی که در اداره ثبت به متصدی پست دادهاید، اروسال مار.
مدارک مورد نیاز برای دریافت سند تک برگ
۱- مدارک هویتی خریدار و فروشنده همراه با کپی
۲- قبض تلفن ملک مورد نظر به همراه کپی
۳- کروکی دقیق ملک
۴- ارائه پایان کار شهرداری
۵- اصل سند ملک
۶- کد پستی ملک
۷- فیشهای پرداختی
۸- استعلام سند
۹- داشتن گواهی تسویه حساب با سازمان اجتماعی اجتماعی (در مورد املاک تجاری یا صنعتی)
[ad_2]