رئیس مبین نت: بدون تغییر تعرفه تلفن همراه ، اینترنت خانگی توسعه نمی یابد – زومیت

[ad_1]

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته اعلام کرد که وعده افتتاح 5 میلیون بندر محقق نشده است اینترنت VDSL ، 5G به عنوان یک نقطه برای کاربران خانگی در نظر گرفته شده است. در 9 مارس 1999 ، Mobinet از شبکه 5G برای استفاده مشترکان شرکتی خود رونمایی کرد. اینترنت 5G همان FWA است که به کاربران امکان می دهد به صورت بی سیم به اینترنت متصل شوند.

در همین حال ، مبینات اعلام کرد که ارائه خدمات 5G به دو سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و آژانس اطلاعات جمهوری اسلامی (ایرنا) را آغاز کرده است. اما به نظر نمی رسد ارائه اینترنت 5G به مشتری خانگی کار کند. در ادامه به بررسی وضعیت حوزه اینترنت 5G خانگی در کشور و موانع آن می پردازیم.

چرا 5G Home منتشر نشد؟

حسین تهرانیمدیر عامل Mobinet به Zomit گفت: “دلایل مختلفی وجود دارد که 5G در شرایط فعلی در دسترس نیست.” از یک سو ، قیمت بالای مودم 5G هنوز ارائه این خدمات به مشتریان خانگی را توجیه نکرده است و تعامل Mobinet با سه تولید کننده مودم داخلی برای تعیین و کاهش هزینه مودم موفقیت آمیز نبوده است. تهرانی به خبرنگار زومیت گفت که مودم های 5G موجود در بازار داخلی بیش از 500 دلار قیمت دارند و بعید است که یک مشتری خانگی موجود با اینترنت 4G یا TD-LTE متقاعد شود که چنین هزینه های هنگفتی را متحمل شود.

قیمت بالای لوازم خانگی 5G هنوز این سرویس را توجیه نکرده است

تهرانی می گوید تنها راه برای پیشرفت فناوری 5G و ارائه خدمات این است که سرمایه گذاران را با دید بلندمدت و امیدوارکننده به سیاست دولت شروع کنید ، زیرا قیمت های مودم به تدریج کاهش می یابد. تهرانی شباهت اکثر سرویس های جدید بر اساس فناوری های جدید در زمان راه اندازی و توسعه آنها را توضیح می دهد:

در سال 1995 وقتی TD-LTE را معرفی کردیم ، همین اتفاق افتاد. این بدان معناست که هزینه خرید تجهیزات بیشتر از قدرت خرید مردم بود. با تشکر از این ، خود ما هزینه آن را پرداختیم و تجهیزات را با خیال راحت به کاربر خانگی تحویل دادیم تا مردم استفاده از فناوری جدید را تجربه کرده و احساس کنند. پس از مدتی ، اکنون می بینیم که مردم هزینه مودم را از جیب خود پرداخت می کنند و از سرویس TD-LTE استفاده می کنند. این نشان می دهد که فناوری درک شده است و قدرت خرید مردم کمی افزایش یافته است. هزینه CPE (تجهیزات مشتری) نیز از زمان ظهور فناوری منطقی تر شده است.

تهرانی با اشاره به اینکه توسعه و همه گیری فناوری یکسان است ، می گوید وقتی امور مردم با فناوری های نسل قبلی هماهنگ می شود ، آنها نیازی به پرداخت هزینه هنگفت برای فناوری جدید احساس نمی کنند. به گفته وی ، مفهوم چرخه حیات فناوری (یعنی نحوه مطابقت محصول یا فناوری جدید در بازار) به این معنی است که برنامه های جدید به تدریج استفاده از فناوری جدید را مجبور می کنند و در نهایت همگرا می شوند. با این حال ، او تأکید می کند که ما هنوز از 5G در همه جا در ایران فاصله داریم و دلیل اصلی این امر تفاوت چشمگیر بین جهش نرخ ارز و عدم تطابق درآمد خانوارها با این نرخ است.

دوباره قیمت دلار

حسین تهرانی ، مدیرعامل مبین نت در دفتر با پرچم مبین نت

رئیس Mobinet در این زمینه توضیح می دهد:

جهش های ارزی باعث افزایش هزینه سرمایه اپراتورها شد. با این حال ، به دلیل کنترل شدید قیمت ها توسط دولت ، قیمت اینترنت به صورت منظم پایین نگه داشته شده و فاصله زیادی بین درآمد و افزایش هزینه ها ایجاد می کند. اپراتور در این فضا قادر به ایجاد شرایط لازم برای توسعه و نوسازی فناوری در دراز مدت نیست. زیرا بین تعرفه فروش خدمات و سرمایه گذاری مورد نیاز برای خرید تجهیزاتی که نمی توانند یکدیگر را جبران کنند ، فاصله زیادی وجود دارد. بنابراین مشکل فناوری اطلاعات ، به ویژه تلفن همراه و FWA ، این است که هزینه های سرمایه گذاری آنقدر افزایش یافته است که بین درآمد اپراتور و هزینه های دلار فاصله زیادی وجود دارد. این فقط به معنای درآمد است که مردم می توانند هزینه مودم را با مناسب ترین قیمت پرداخت کنند. در نتیجه ، این بزرگترین مشکل در راه اندازی و راه اندازی 5G در ایران است.

Home 5G چه زمانی در دسترس خواهد بود؟

رئیس Mobinet در پاسخ به اینکه اگر اپراتورها در یک سازمان غیر انتفاعی سرمایه گذاری کنند و مودم خانگی تولید کنند ، محبوبیت 5G در بین اپراتورها چقدر طول می کشد؟ زومیت می گوید: “در حقیقت ، مسیر ورود به فناوری جدید همان 4G است.” او اضافه کرد:

ما آماده این سرمایه گذاری هستیم. بنابراین ، ما به سه شرکت تولیدی اعلام کردیم که خرید تجهیزات را تضمین می کنیم ، از شما پشتیبانی می کنیم ، شبکه ای را برای انجام آزمایشات لازم برای ایجاد اکوسیستم تولید تجهیزات 5G به شما ارائه می دهیم. با این حال ، این تولید 100 نیست و اکثر قطعاتی که وارد سخت افزار می شوند دلار قیمت دارند. با این حال ، مشکل اصلی اپراتورها تنظیم تعرفه ها است.

تهران: سرویس اینترنت ثابت هرگز گرانتر از تلفن همراه نیست. تعرفه های موبایل ابتدا باید اصلاح شود

رئیس Mobinet توضیح می دهد که این چرخه بدون اصلاح تعرفه انجام نمی شود و در شرایط فعلی هیچ اپراتوری نمی تواند پیشرفت کند. وی با اشاره به اینکه هر فناوری دارای چرخه عمر و استهلاک خاصی است ، می گوید که سرمایه گذاری در این زمینه طبق قانون فعلی برای اپراتور سودآور نیست. مگر اینکه ما نسبت به اوضاع خوشبین باشیم و تصور کنیم اصلاحات در حال انجام است.

تهرانی می گوید هنگام تغییر خط مشی ، فشار برای ثابت نگه داشتن تعرفه های تلفن همراه ابتدا باید برداشته شود. زیرا همه شرکت های دیگر که در زمینه خدمات اینترنتی فعالیت می کنند کاملاً تحت پوشش این تعرفه قرار می گیرند. تهرانی تأکید می کند که خدمات اینترنت ثابت هرگز نمی تواند گرانتر از خدمات تلفن همراه باشد ؛ در حال حاضر ، علیرغم فشارهای دولت برای پایین نگه داشتن تعرفه تلفن همراه ، تقریباً تعرفه تمام خدمات مخابراتی پایین نگه داشته می شود و روند انتقال فناوری به خوبی پیش نمی رود. تهرانی درباره اصلاح سیاست در این زمینه صحبت می کند:

یا باید مقررات منطقه را اصلاح کنیم تا خود اپراتور بتواند تعرفه ها را تعیین کند ، یا باید مشوق هایی از دولت ارائه دهیم تا در نهایت تعرفه ها به تعرفه های سودآور نزدیک شوند. چنین انگیزه ای ممکن است به صورت کاهش پرداخت سهم اپراتور از درآمدها به دولت یا اخراج هایی باشد که روند انتقال فناوری را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می کند.

مشکل فرکانس

“ارائه اینترنت پرسرعت در بسترهای ارتباطی جدید” وعده ای است که مقامات کشور در سالهای اخیر بارها اعلام کرده اند ؛ وعده هایی که همیشه به تعویق می افتند یا فناوری جدیدتر با تنها تأثیر بیشتر و بیشتر مردم از اینترنت تلفن همراه. طی سند قبلی که در این زمینه وجود دارد و تأیید شده است با ورود شورای عالی فضای مجازی ، ایران باید تا سال 1403 حداقل 10 درصد از ارتباطات و ارتباطات خود را با فناوری های ارتباطی جدید مانند 5G معرفی کند.

با توجه به اولویت های مدیریتی مشابه ، مدیر عامل Mobinet به Zomit می گوید که در نهایت کشور به همان سمت حرکت خواهد کرد. اما اگر سیاست های درستی وضع شود ، این روند سرعت بیشتری می گیرد و در مورد سیاست دیرهنگام ، روند توسعه اینترنت پرسرعت کند می شود. تهرانی در پاسخ به سوال خبرنگار زومیت گفت:

ما پیش بینی می کنیم که فرکانس امسال تعیین شود و ما به عنوان اپراتور آماده هستیم تا مکان های 5G را امسال گسترش دهیم. به لطف این ، ما از نظر تکنولوژی و عرضه عقب نمی مانیم. ما در گروه اول تلفن همراه مکانهای 5G مشخص داریم و زیرساخت شبکه آماده است. من فکر نمی کنم تصمیم دولت بیش از 6 ماه طول بکشد زیرا کشور به آن نیاز دارد. بنابراین اگر همه شرایط مناسب باشد ، ما کمتر از یک سال با ارائه تجاری 5G به عنوان یک سرویس اینترنتی عمومی فاصله داریم. قیمت نهایی این سرویس چقدر خواهد بود و چند نفر می توانند آن را خریداری کنند. بدیهی است که این امر بیشتر از مسائل فنی و زیرساختی زمان بر است.

مقالات مرتبط:

باند فرکانسی 3500 مگاهرتز که به توسعه شبکه 5G اختصاص دارد ، هنوز توسط اداره تنظیمات رادیویی به حراج گذاشته نشده است. رئیس Mobinet می گوید اگرچه دولت تلاش کرد در این زمینه اقدامی انجام دهد ، اما در نهایت دولت قبلی در مورد روبان طلایی یا فرکانس 3.5 تصمیم نگرفت و توزیع فرکانس نیز مشخص نشده است. وی با تاکید بر اهمیت اختصاص این فرکانس به توسعه 5G ، می گوید:

Mobinet و ایرانسل در حال حاضر 60 مگابایت پهنای باند دارند که در شبکه فعلی خود استفاده می کنند ، اما برای توسعه 5G به 100 مگابایت پهنای باند نیاز است. این به معنای حداقل پهنای باند است که یک اپراتور می تواند برای توسعه FGA 5G استفاده کند. هنوز مشخص نیست که کدام گروه در اختیار اپراتورها قرار می گیرد ، به چه شکلی و تحت چه شرایطی و به چه قیمتی. البته در دولت قبل پیش نویس در این زمینه وجود داشت که با مخالفت برخی شرکت ها از جمله مبین نت مواجه شد و در نهایت به نتیجه ای نرسید.

با توجه به اینکه اپراتورهای تلفن همراه توسط دولت در اولویت هستند و سرمایه گذار Mobinet اولین همراه است ، حسین تهرانی اصرار دارد که این فضا برای توسعه شبکه 5G Mobinet مناسب است. او اشاره می کند که Mobinet هیچ مشکلی در رقابت با اپراتورهای دیگر ندارد و همچنین در زمینه TD-LTE با سایر بازیکنان به خوبی رقابت می کند.

به استثنای ایرنا و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ، این شرکت مشتریان سازمانی جدیدی را به دست آورده است که بسته به پوشش شبکه 5G ، از طریق فیبر نوری یا رادیو به آنها خدمات ارائه می دهند.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما