[ad_1]
خبرآنلاین: پسربچه های ۹ ساله می توانند سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار فقط با باز کردن جعبه اسباب بازی هاورظی ظعبه اسباب بازی هاورظی.
به نقل از گردین ؛ رایان کاجی پسر ۹ سالهای است که در تگزاس آمریکا زندگی میکند. او چند سالی است که با فعالیتهایش در کانال یوتیوب «دنیای رایان» به ثروتی عظیم دست پیدا کرده است.
رایان در کانالش کاری می کند که آرزوی هر کودکی است. جعبههای اسباببازیهای تازه را میگیرند، باز میکند و با آنها بازی و اظهارنظر میکند.
او سال ۲۰۲۰ از یوتیوب حدود ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پول درآورده است. البته این درآمد یوتیوبی، نو کوه یخ است و با فروش اسباببازی و پوشاک 200 میلیون دلاری دیگر نیز زه جیبن دلار دیگر نیز زه جیبار دیگر نیز زه جیبار است.
این شهرت در دنیای کودکان باعث شد که شبکه «نیکلودین» به دنبال امضای قرارداد تولید برنامه با او باشد و احتمالا چندین میلیون دلار هم از این قرار به دست خواهد آورد.
زندگی پدر و مادر این کودک تحت تأثیر این فعالیتهای مجازی قرار میگیرد که شهرار خرفت که آنها شهرار خود را از «گهنار» میکردند تأثیر میگذارند این فعالیت مجازی قرار گرفتن که آنها شهرار خود را از «گهنان» جیودک میکنند. کاجی نامی بود که آنها برای فعالیت های مجازی پسرشان انتخاب کرده بودند.
کانال یویتوبی این «اینفلوئنسر کودک» بیش از ۴۱ میلیون نفر مشترک دارد و ویدئوهای آن بیش از ۱۲ میلانرد بیش از ۱۲ میلانر از ۱۲ میلاناراد بیش از ۱۲ میلانارد پربازدیدترین ویدئوی این کانال چیزی فراتر از ۲ میلیارد تماشا دارد.
محصولات ناسودمند ، درآمد سودمند!
در این میان مشکلات هم پیش آمده است. انجمن فدرال تجارت آمریکا پروندهای علیه این خانواده گشوده است و در حال تحقیق درباره کار آنهاست. آنها را دوست دارند که برنامههایشان را آنطور که باید اسپری کنند. یکی از شکایاتی که علیه آنها ثبت شده است، میگوید: «حداقل ۹ درصد ویدئوهای آنها اسپارسری دارساپ که بتساو حصتبورو حص است. محصولی که بازارش کودکان زیر ۷ سال است. دلایلی که به دلیل سن پایین متفاوت فرقگذاشتن میان «تبلیغ» و «معرفی» کالا را ندارند. این تبلیغها بیشتر برای خوردن ناسودمند است.»
بنجامین باروز استاد روزنامه نگاری و مطالعات رسانه در دانشگاه نوادا که درباره ترندهای در حال حاضر و شبکه های اجتماعی تحقیق می کند، در اینباره هشدار می دهد: «شاید کودکان در مواجهه با «اینفلوئنسرهای کودک »با خطراتی روبهرو باشند که پدر و مادر به آنها اطلاع داشته باشند و بدانند. عمومی. رایان در آغاز اینفلوئنسری بود که مورد توجه شرکت های اسباببازی قرار می گرفت تا هنگام بازی محصولاتشان را معرفی کند اما حالا خودش به یک برند تبدیل شده است که همه جا حضور دارد. این حقیقتی شوکه کننده است. »
باروز اولین بار با پدیده «اینفلوئنسرهای کودک» از طریق فرزندان خود آشنا شده اند که از خانواده رایان عمل می کنند: «با خودم گفتم این موضوع چیست که آنها می خواهند مثل خانواده رایان تبدیل شوند. در خانواده رایان مدام محصولات جدید از راه میرسند، باز و مصرف میشوند. هر روز اسباببازی تازهای از راه میرسد. مصرفگرایی مداوم پیامی است که در این ویدئوها به گوش بچهها میرسد. »
پردرآمدترین یوتیوبرهای سال ۲۰۲۰
در یک سالی که گذشت یوتیوببرهای برتر در مجموع چیزی از ۲۱۱ میلیون دلار درآمد داشته است. این رقم است که نشریه فوربز در گزارش سالانه خود به آن اشاره کرده است. رتبه نخست که مشخص است و به رایان کاجی تعلق دارد.
نفر دوم هم جوانی ۲۲ ساله به نام جیمی تلفنسن است. او را در یوتیوب با نام «مستربیست» میشناسند و در یک سال گذشته ۲۴ میلیون دلار از این شوتماعی پولرئا ولارکک پولارکک. او که تازه به فهرست پولدارهای یوتیوب وارد شد بیش از همه با ویدئوهایی مشهور شد که تولیدشان هینه یطباد. بخشیدن تصادفی مبلغی هنگفت به فرد ناشناس و ضبطکردن اتفاقات پیش و پس از آن، یکی از تولیدات اوست.
در رده سوم پردرآمدهای یوتیوب یک گروه ایستاده است. گروهی با نام «دود پرفکت» که در ویدئوهایش از ورزش و بازیهای گوناگون به موضوع موضوعی استفاد میکند. اعضای این گروه در یک سال گذشته 23 میلیون نفر از یوتیوب به دست آورده اند و کانالشان در این شبکه اجتماری 54ر این شبکه اجتماری 54بکه اجتماری
در جایگاه چهارم یکی از قدیمیهای تولید محتوای یوتیوب است. «رت اند لینک». دو نفر با نامهای رت مکلافلین و چارلز لینکی که از سال 2012 با تاکشوهای متفاوت کارند، با 20 میلیون دلاری که سال پیش از یوتیوب به دست آوردند، نشان دادند که پس از این همه سال هنوز مخاطب را به خوبی می شناسند.
مارک ادوارد فیشباخ پنجمین نفر فهرست با درآمد ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری است. او با عنوان «مارکیپلایر» بازی میکند و پول پارو میکند. از معروفترین کارهای او در یوتیوب معرفی بازی «Cry of Fear» در ۳۱ قسمت است.
[ad_2]