[ad_1]
در کشور ما هر هفته از این اتفاقات داریم، مثلا همین هفته از داستان مهناز افشار، دختر محمدعلی رامین و رضا کیانیان تا جشنواره فجر، سحر قریشی، امیرتتلو، فدراسیون فوتبال و …
به گزارش عصر ایران ؛ ( آهنگ گچجک (میگذرد) از روز پنج شنبه ۲۸ بهمن پخش شده است و تا به امروز فقط در کانال یوتیوب تارکان بیش از اشتهانامبهب
اتفاقی که باعث شد این آهنگ جنجالی معنی شود که متن آهنگ در ذهن مخاطب ایجاد میکند. تکرار ترکیب گچجک، گدجک (می گذرد، میرود) باعث می شود که مخالفان اردوغان این ترکیب را به اردوغان و دوران او تعمیم دهند و با استفاده از این تکیه کلام بگویند که اشاره آهنگ تارکان به این دوران سیاسی ترکیه است.
با وجود آن تارکان خود این فرضیه و یا استنباط را انکار کرده و گفته است که اشاره آهنگ او به دوران، قرنطینه، و دلزدگی مردم در این زمانه است. البته در موزیک ویدئو تارکان هم هیچ اشاره سیاسی وجود ندارد و بیشتر برای محوریت زندگی اجتماعی دوران.
اما انگاری توضیحات تارکان و کلیپ آهنگ هم مخالفان و مخالفان سرسخت اردوغان را متقاعد نکرده و باز بر این تاکید دارند که آهنگ گچجک اعتراض سیاسی در قالب هنری است. مهرداد فرهمند (خبرنگار) در نوشته های به این اتفاق اشاره کرده و نوشته است:
“محمود چنار، سخت موسیقی در یادداشتی در سایت گازته دووار (روزنامه دیوار) ترانه تازه تارکان را” پاپ اعتراضی “لقب داد و نوشت که هر کس این ترانه را بکند” بی برو برگرد »در میابد که سراینده اش بجز ویروس عالمگیر، توجه را به حاکمیت موجود و بحران اقتصادی جلب کرده است که «در نتیجه سیاستهای موور همتوار بنرور بنر. آقای چنار تارکان را ستود که می شود همزمان دو پیام را به مخاطب. حال خود تارکان چنین ادعایی نکرده است.
سیاستمداران مخالف دولت وارد میدان شدند و ترانه تارکان را با ساز خود خواندند. برای نمونه، مرال آق شنر، رهبر حزب نیک، ترانه تارکان را در فضای مجازی همرسانی کرد و نوشت: «بیشترنش چیزی. منظورش دولت رجب طیب اردوغان بود.
فائق اوزتراک بیان حزب جمهوری خلق، بزرگترین تشکل سیاسی مخالف دولت در توییت خود از متن ترانه وام گرفت و با طعنه به دولت نوشت: «می رود، میرود، همان طور که آمد، میرود، هر چیزی پایانی دارد، این چله هم به سر. میرسد».
در مقابل هم طرفدارن اردوغان این ارتباط را بی معنی دانسته و حتی به تمسخر گرفته اند برای مثال، آلپای اوزآلان نماینده ازمیر در مجلس توییت کرد: «اپوزیسیونی را که امیدش تارکان باشد، این طوری مثل مرغداری نمی شود اداره کرد». یا حلیمه کوکچه، معاون شعبه حزب عدالت و توسعه در استان در توییتی نوشت: «این خل و چلهایی که دم گرفته اند: گچجک، گچجک، گمان می کنند مخالفت کنند در حالی که عقلشان آنقدر است که نمی فهمد از این کار بجز. تضمین پیروزی اردوغان در انتخابات آینده، هیچ چیز دیگری بر نمیآید».
یک فضای دو قطبی بر سر آهنگ جدید تارکان درست شده است که انگار با حمایت یا مخالفت با همین آهنگ میخواهند تکلیف تمام اتفاقات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … کشور ترکیه را روشن کنند. هی، هی، هی. در حد یک توئیت یا یک پست اینستاگرامی و …
بهرجت از درون هر کتابی، از یک آهنگ تا یک فیلم گرفته یا حتی یک جمله و کلمه، می توانم یک پیام یا هدف دیگری را برداشت کنم، ولی نکته اصلی این است که هر جناح یا شخصی میخواهد آنرا به نفع خود قلمداد کند و این گونه باشد. است که تعریف هر چیزی تغییر میکند.
پاسخ دهید Украина ی ننگ در مور نارين كرونا ميتويد نود تغيير خوايی وتتراض به اردوغان شنی. علی الخصوص در جهان امروز که با این اتفاق فراگیر و غیرقابل کنترل شبکههای اجتماعی میتوانم هر نرمافزاری میتوانم هر آنرماعی میتوانم هر آنرماعی میتوانم هر آنرماعی میتوانم هر آنرماعی میتوانم هر آنرماعی میتوانم هر آنرماعی میتوانم هر نچوان. جهان پیچیده شده است.
احمد خاقان روزنامه نگار ترک با یادداشتی در روزنامه حریت این جبهه بندی بر سر ترانه تارکان را «دیوانه وار» توصیف کرده و نوشته است: «مخالفان دولت، یک ترانه را چنان جدی گرفته اند که انگار تارکان سه تا ترانه دیگر بخواند، سرنگون میشود … اگر کسی بگوید از این ترانه خوشم نیامد، تکه تکه اش میشود»؛ رده است: «در جایی از دنیا افتادهایم که آرزو ستاره پاپ، چه سسارهپ
خواستم بگویم آقای احمد خاقان کجای کاری؟ در کشور ما هر هفته از این اتفاقات داریم، مثلا همین هفته از داستان مهناز افشار، دختر محمدعلی رامین و رضا کیانیان تا جشنواره فجر، سحر قریشی، امیرتتلو، فدراسیون فوتبال و …
باید با این روزنامه نگار ترک درد دل کنیم: «این دورانی که از دست آن مینالید، برای ما دیگنر خهطار ش.
اما امیدوارم هنرمندان، روزنامه نگاران، روشنفکران و … در ترکیه به این رویه عراض کنند تا اینارا.
[ad_2]