[ad_1]
دستیابی به فروش بالا و در دست گرفتن قدرت بازار ، هدف اصلی تولیدکنندگان موبایل است و برندها برای دسترسی به این هدف ، دست خود را به هرکاری میزنند و بازاریابی بازاریابی راک را در پیش میگیرند. اما طول عمر برخی از روشهای بازاریابی به سر رسیده و لازم است تولیدکنندگان موبنایل برری همیشه آن موبنایل را برای همیشه آن موبنایل بررای همیشه با نانحه
بیشک ، تولیدکنندگان با انواع ترفندهای بازاریابی آشنایی دارند ولی در شرایط فعلی و بلوغ کاربران ، برخی روشهای فرسوده و نخنما برای همیشه کنار گذاشته شده اند تا کاربران با اطمینان بیشتر و در شرایط بهتری محصولات مورد نیاز خود را خریداری كنند.
در صنعت موبایل ، جدید دیگر پیش از این میآید که تولیدکنندگان را با نمایش تصاویر جعلی یا تقلب در نتایج بنچمارکها ، ذهن کاربران را گامراه کرده است و از چنین چیزی ترفندهایی برای فروش بیشتر سوستاستاده کرده اند. ولی متاسفانه هنوز چنین روش هایی به طور کامل از بین نرفته هیچ و برخی از شرکت ها چنین رویکردهایی را در پیش احساس کرده اند.
در این مطلب به سراغ هفت راهکار بازاریابی رفته منظورم که توسط برخی تولیدکنندگان مورد استفاده قرار گرفتند مورد استفاده قرار گرفتند مورد استفاده قرار گرفتندگاس مورد استفاده راتورسارکنرن
۱- طرح معاوضه دستگاه قدیمی با جدید
یکی از روش های بازاریابی و فروش ، معاوضه دستگاه قدیمی با محصول جدید است که به خرید کاربران امکان خرید و فروش گوشی هوشمند قدیمی خود به تولیدکننده و پرداخت مبلغی اضافی ، دستگاه جدید را از همان برند خریداری می کند.
چنین رویکردی برای برنامه بازاریابی و فروش در عمل هیچ مشکلی ندارد و تولیدکنندگان موبایل نیز طی سالهای اخیر چنین رویکردی را کنار گذاشته اند و به جای آن از روشهای دیگر اعمال تخفیف روی قیمت نهایی محصول با هدف فروش بیشتر تمرکز می کنند.
با مراجعه به فروشگاههای آنلاین تولیدکنندگان موبایل به عنوان سامسونگ ، به وضوح دیده شد که دیگر خبری از طرح معاوضه دستگاههای قدیمی با جدید وجود ندارد و به جای آن ، قیمت نهایی محصول در وب سایت فروشگاهی نمایش داده می شود. بیشتر برندهای تولیدکننده ترجیح میدهند پول نقد از طرف خود می دانند و قیمت محصول کامل آنها نیز در فروشگاه انجام می شود ، اما همچنین دیده می شود که تخفیف هایی به صورت نقدی با درنظر گرفتن حاشیه سود در نظر میگیرند تا به افزایش فروش آنها کمک کند.
به باور برخی ، بهتر است شرکتها در مورد قیمت واقعی محصول شفافری تا به حال دستگاه شما با قیمت تبلیغاتی و افزایش به بازار معرفی و سپس با رویکردهای اعمال تخفیف به فروش بیشتر آن کمک کنند.
۲- تبلیغات روی فروش مدل هایی که امکان خرید برای آنها وجود ندارد
برخی اوقات چنین حالتی پیش ابرآید که شرکت های تولید کننده برای مثال موبایلی را تمنرن ایجاد کرده اند. برای مثال در سال جاری میلادی ، وان پلاس در تبلیغات خود اعلام کرد که وان پلاس 9 پرو را با حافظه 128 گیگابایتی و قیمت 969 دلاری تولید می کند.
متاسفانه به دلیل مشکلات ناشی از کمبود جهانی تراشه ، ابتدا چنین مدلی به تعویق افتاد و درنهایو افتاد و درنهایو هانش در نهایت کاربران می توانند به جای مدل مذکور ، نسخه نسخه از وان پلاس ۹ پرو را را رانا خود ۲۵۶ گیگابایان انجام دادند ۲۵۶ گیگابایای تلاش ۲۵۶ گیگابایای همین اتفاق برای وان پلاس نورد 2 در هند نیز اتفاق افتاد و این شرکت ابتدا در تبلیغات خود از نسخه 128/6 گیگابایتی وان پلاس نورد 2 خبر داد بود در آخرین نسخه 128/8 گیگابایتی را در استفاده می کرد داد که قیمت بالاتری داشت
اگر واقعا چنین مشکلی به کمبود جهانی تراشه مربوط می شود ، قابل درک است ، اما با وجود کمبود چیپ هم ، چنین تبلیغاتی می تواند ناامید کننده باشد و از نظر رویکردهای تبلیغاتی روش درستی نیست. ابتدا با قیمت پایین تری برای خرید نسخهای دستگاه مورد نیاز می توانید ولی در نهایت امکان خرید آن را داشته باشید و مجبور به خرید نسخه دیگری با قیمت بیشتر خریداری کنید.
۳- مانور تبلیغاتی در موارد خاص غیرواقعی
یکی دیگر از ترفندهای بازاریابی که توسط برخی از برندهای گوشی های هوشمند به مورد مورد استفاده قرار گرفته اند ، تمرکز روی برخی از موارد غیرواقعی است تا از این طریق توجه را جلب کنند.
برای مثال در سال ۲۰۲۰ ، سامسونگ برای تبلیغات گلکسی S20 اولترا روی زوم ۱۰۰ برابری تمرکز کرده بود. در صورتکه زوم ۱۰۰ برابری در عمل ، آن چیزی که در تبلیغات روی آن مانور داده شد بود راوربر مارس وقوعگذاشتوبابه به نظر احساسات در چنین شرایطی ، تولیدکنندگان موبایل به دنبال جلب توجه در بازار هستند. تنها سامسونگ تنها شرکتی نیست که چنین رویکردهایی داشته باشند.
شیائومی همچنین در مورد زوم دیجیتالی ۱۲۰ برابری می ۱۰ اولترا اغراق آمیز عمل کرده بود. همین مساله در مورد نرخ تازه سازی نمایشگر دستگاه یا سرعت شارژ باتری آن نیز دیده شد.
در بسیاری از تبلیغات شرکت های مختلف مانند شیائومی و اوپو روی سرعت شارژ ۱۰۰ یا ۱۲۰ وات مانور داده اقدام کردند. در برخی دیگر فناوری شارژ سریع در عمل نیز در مدت زمان کمتر از 20 دقیقه باتری دستگاه را شارژ کرد ، اما چنین سرعتهایی در مواردی باعث تخریب باتری می شود. حتی فناوری شارژ ۵۰ تا ۶۵ وات همچنین فشار زیهادی را به باتری وارد کرد ، اما تولیدکنندگان در تولدکنکنرنان دمارنیان دننرناان دنارناان دنارنبان دنرنانشان دنرنیان
۴- تاکتیک تبلیغاتی بهترین و اولین بودن
یکی از تاکتیکهای تبلیغاتی که سالهاست در بازار دیده می شوند ، تمایل تولیدکنندگان به نام بردن از خود به عنوان اولین یا برترین بودن در موضوعات است و از این رویکرد در تبلیغات استفاده می کنند.
سونی طی سالهای گذشته یکی از شرکت های تولید کننده نیاز بوده است که از این تاکتیک بسیار استفاده شده است. برای مثال در تبلیغات سونی اکسپریا Z2 این شرکت ادعا می کند که دارای بهترین دوربین فیلمبرداری جهان در گوشی های مقاوم در برابر نفوذ آب است. این در حال است که در آن مقطع زمانی که سونی چنین ادعایی را پیدا کرد ، گوشی های ضد آب چنوان دوردار دوازار دوازار در نتیجه به نظر میرسد سونی با چنین تبلیغاتی سعی کرده عنوان بهترین را در جهان را به شکلی از خود کند.
چنین رویکردهایی به شکل های مختلف توسط سایر تولیدکنندگان موبایل نیز دیده شده اند. برای مثال ریلمی در تبلیغات خود گفته بود که از اولین موبایل اقتصادی با چیپست داصی در هند رونمایی کتره اسد. با وجودی که ممکن است این شرکت از گوشی گوشی با قیمت مقرون به صرفه با تراشه های خاص به خود ببالد ولی در نهایت معلوم نیست که واقعا در سطح جهان اولین شرکتی باشد که چنین کاری انجام داده است.
۵- تأکید بر فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در همه جا
یکی دیگر از آزاردهندهترین شیوه های بازاریابی ، سوءاستفاده از فناوری هوش مصنوعی است که از تولیدکنندگان آن برای قابلیت های سخت افزاری و هم برای ویژگی های نرم افزاری استفاده می کند تولید می کند.
در برخی برندها دیده اند که دوربین های مبتنی بر هوش مصنوعی تنها از این قابلیت برای تشخیص صحنه و هومر نا. بیشک در توسعه محصول از یادگیری ماشینی استفاده شده است موضوع مهم آن است که تشخیص سالهاست که وجود دارد ولی با این وجود برندها ترجیح میدهند در بازاریابی محصول به فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره می کنند.
حتی چند برندها هوش مصنوعی را به عنوان یک ویژگی به ویژگی محصول اضافه کرد. حتی برخی شرکت های مشابه ایسوس به شارژ مبتنی بر هوش مصنوعی در تبلیغات خود اشاره کردندرند که عاملارسارکارکارسارکارکاراناارسارک برخی برندهای دیگر نیز ازشارژ هوشمند را برای شارژ بهینه باتری به کار میبرند.
برای مثال ذنفون 5Z یکی از دستگاههای است که به وفور در تبلیغات آن از هوش مصنوعی کمک گرفته شده است. در توضیح ویژگیهای این موبایل گفته شد دستگاه مذکور به قابلیت شارژ مبتنی بر هوش مصنوعی ، AI Boost (نوع ویژگی عملکردی) ، AI Scene (تشخیص صحنه) ، AI Ringtone (تنظیم میزان صدای زنگ بر اساس نویز محیط) و AI Photo Learning (ویرایشهای پیشنهادادی) مجهز است.
شرکتهای دیگری مانند اوپو ، ویو ، شیائومی ، الجی و برخی دیگر از شرکتها نیز بارها از ویژگیهایی مانند قفل گشایی موبایل با هوش مصنوعی ، عکاسی پرتره مبتنی بر هوش مصنوعی و برخی دیگر از قابلیتهای نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی در تبلیغات خود یاد کرده اند.
۶- تقلب در ارائه نتایج آزمایشات مربوط به عملکرد دستگاه است
برخی تولیدکنندگان موبایل برای نمایش دادن برخی از قابلیتهای گوشی های خود به تقلب روی می آورند و رویکردی را در پیش میگیرند که نتایج بنچمارکها اشتباه می شود تا این حد به نظر برسد که دستگاه با عملکرد فوقالعاده را انجام دهد. یکی از این موارد برای مثال به طول عمر باتری دستگاه مربوطه که گاهی اوقات با تقلر اوقات با تقلرارارااراراراراارااراارات تارات
برای مثال وان پلاس در گوشی های سری وان پلاس 9 از برخی برنامه های بهینه سازی شده استفاده کننده رده بوود کهنواردار نارسارسوار. بنچمارک استفاده از چنین اپهایی را نوع تقلب میداند و چون در زمان تست دستگاهها چنین برنامه هایی فعال بوده اند ، گیکبنچ مدعی است نتایج تستها قابل اتکا است و نتایج حذف کرد.
یکی دیگر از همین موارد ، پرونده Batterygate اپل بود که درنهایت باعث شد 34 ایالت آمریکا از اپل به خاطر کاهش عمدی آیفونها ، این شرکت را به پرداخت غرامت 113 میلیون دلاری بر روی جریمه 500 میلیون دلاری قبلی مجبور کنند.
تعداد زیادی از شرکتها در شرایط فعلی نیز هنوز در مورد برخی از ویژگیهای دستگاههای خود با کاربران رویکرد شفاف و روشنی را پیش بینی نکرده و از تبلیغات تبلیغاتی برای پیشبرد هدف خود سوءاستفاده میکنند.
۷- مانور تبلیغاتی روی تعهداتی که بخشی از وظیفه تولیدکنندگان است
به غیر از گوگل ، در حال حاضر سامسونگ جزو برترین تولیدکنندگان است که نسبت به بقیه برندها ، از دستگاههای اندروید دستگاههای خود پشتیبانی می کند و در واقع کاربران پرچمداران از سال 2019 ساخته شده اند به بعد و گوشی های تاشو و حتی دو نسل آخر مدلهای سری سامسونگ از جمله گلکسی A51 ، گلکسی A71 ، A90 گلکسی به بعد امکان دارد به مدت چهار سال آپدیت امنیت و سه سال بروزرسانی سیستم عامل را وارد کنند.
سامسونگ از این رویکرد برای تبلیغات دستگاه های خود استفاده کنید و البه برخی تولیدکنندگان دیگرنرولیدکنندگان دیگانرننانرنامنرننانبن در این بین برندهایی مانند اوپو ، ویوو و حتی وان پلاس از این زاویه نسبت به سامسونگ عقب لترند.
در مورد اوپو ، سری فایند X3 سه سال بروزرسانی سیستم عامل را مشاهده کرد ، امما این موضوع را ذكر كرد پاما یایند موضوع در مور ا ناد تنران در همین بین ویو همچنین اعلام کرد سری X70 سه سال آپدیت سیستم عامل را انجام می دهد ، اما سری X60 که اوایل سال جاری میلادی رونمایی شد ، از این زاویه خوش شانس نبود.
وان پلاس نیز به سنت دیرین خود در زمینه آپدیتهای نرم افزاری پیشتاز بوده است ، اخیرا اعلام کرده است که سری وان پلاس 8 و بعد از آن ، سه سال بروزرسانی سیستم عامل و چهار سال آپدیت امنیت را انجام می دهیم ، اما این موضوع در مورد سری نورد و سایر گوشی های ارزان قیمت این شرکت صدق گسترشکند.
در صورت تولیدکنندگان چنین تعهداتی را در مورد آپدیت سه ساله به پرچمداران خود محدود كردند و روی آن مانور تبلیغاتی میدهند ، شاید چنین روكردی تا حدی امری طبیعی باشد و نیازی به تبلیغات نیز داشته باشد.
[ad_2]