[ad_1]
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت گفت: سامانه جامع تجارت را فعال کرد تا واحدهای تولیدی، در آن جا فاکتور خود را بر اساس تعیین سازنده هر محصول ارائه دهنده; از ابتدای آذرماه کارگروههای رصد بازار تشکیل میشوند و همه برندها راصد میشوند.
به گزارش وزارت صنعت «محمد وصالی قمصری» با بیان اینکه پیش از تحریم ها 70 درصد بازار لوازم خانگی در اختیار برندهای کرهای بود، افزود: از سال 97 تا سال 99 با حمایت هایی که از صنعت لوازم خانگی تولید شد، 8.5 میلیون دستگاه در سال به تولید رسید. ۱۵.۵ میلیون دستگاه رسید که به این ترتیب ۸۰ درصد افزایش تولید داشت.
مدیر کل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت ادامه داد: شاید آن زمان، روزهایی بود که با کد ملی برای یک کالای خانگی ثبت نام می شد و ممکن بود اتفاقات خیلی بدی بیفتد که شد.
وصالی افزود: کار یین صنعت ۳۰۰ هزار نفر، گردش مالی آن ۶ میلیارد دلار و واحدهای فعال ما حروار و احد فعال ما حواحده
وی با اشاره به افزایش 100 تا 120 درصدی برخی از محصولات از جمله یخچال ساید و دو قلو، اذعان داشت: در مورد لباسشویی تولید بالاتر بود و درصد افزایش قیمت را نداشت و این افزایش زیر 20 تا 30 در سال بود.
مدیر کل دفتر لوازم خانگی و اداری صنایع صمت تصریح کرد: واحدهای تولیدی اولیه کشور در این دو سال با توجه به تغییرات نرخ ارز، به میزان حدود 60 درصد افزایش یافته است; به عنوان نمونه قیمت جهانی ماژول تلویزیون 30 درصد، کمپرسور یخچال 20 درصد و ورقهای رنگی، پیش رنگ، ورق سرد مورد استفاده در بدنه اجاق گاز و لباسشویی، از سال 97 به صورت میانگین حدود 60 درصد افزایش قیمت داشته است.
وی ادامه داد: اتفاقی که افتاد این است که از هفته دوم، سوم دی ماه برخی از واحدهای ب رولی بسته به روالی که هرسال بین 12 تا 13 درصد افزایش قیمت داشتند.
مدیر کل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت در پاسخ به این پرسش که آیا مردم می توانند انتظار داشته باشند این قیمت با ثبات باشد و یا کاهش پیدا کند، گفت: مردم باید از ما توقع داشته باشند که این اتفاق بیفتد. با پیگیری های مجموعه ما حدود پنج برند کاهش قیمت داده شد.
وصالیهای همچنین درباره اینکه آیا این واحد بابت افزایش قیمت تولید میکند که مورد بازخواست نخواهند گرفت، اظهار داشت: سامانه هوشمند سفارش ما، ارتباط مستقیم با قرار گرفتن در نظر گرفته شده است و اتفاقاتی که افتاده است و حتماً در تهیه مواد اولیه، تأمین و تأمین ارز وجود دارد. سفارش ها آن ها تاثیر خواهد داشت، در حالی که قوانین واحدهای تولیدی از طریق سازمان حمایت از مصریمان حمایت از مصرینمان مایت از مصرینمان حمایت از مصریندو کمایی
وی با اعلام اینکه برندهای متخلف به مسیر ارتباط برگشتند، گفت: برندهایی که با ما همکاری نکردند شاید دو تا سه برند، بیشتر نباشند که محصول کالای منتخب (یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون و اجاق گاز) ما هم هست.
مدیر کل دفتر صنایع لوازم خانگی و وزارت صمت در رابطه با کیفیت محصولات لوازم خانگی تولیدی هم گفت: از 100 درصد واحدهای تولیدی، کیفیت 50 تا 60 درصد واحدهای تولیدی خوب است و حتی ممکن است معکوس شود; مردم بدانند محصول ایرانی به خارج از مرزهای اطراف میرود و برچسب خارجی یا کرهای می خورد و دوباره به داخل کشور بر می گردد و مردم به کالای آن را می سازند.
[ad_2]