[ad_1]
وزیر آموزش و پرورش درباره نخبگان از تعدادی از جوانان دارای مدال در المپیادهای علمی، گفت: بسیاری از این دانش آموزان در کشور هستند و بسیاری از کشور میروند و پس از مدتی باز میگردند، در واقع هویت ملی در بین این بچه ها هستند و خیلی هم هستند. نباید در این امر تاریك كنیم چرا كه شاهد بازگشت از این عزیزان بودهایم.
به گزارش ایسنا، یوسف نوری در مراسم تقدیر از تلاش های دانش آموزان علمی دانش آموزان استعدادهای درخشان، برگزیده شده در سطح ملی جهانی و فعالیت های پژوهشی و در جمع خبرنگاران درباره جلوگیری از تصمیم گیری از بی بازگشت نخبگان، اظهار کرد: باید نسبت به جدی بودن مسئولیتمان. نسبت به نگهداری دانش آموزان نخبه توجه کنیم و این امر را در اولویت کار خود قرار دهن. تغییرات بعدی معاونت علمی ریاست جمهوری جمهوری تصمیمهای را در هیئت دولت به منظور تعیین مشوقهایی برای اتساف.
وی ادامه داد: از سوی دیگر باید فرهنگی ایجاد کرد تا نچهبگان بدانند چه چیزی را برای مملکت خود انجام دهند بهتر است دهتند را انجام دهند و همان امور را در دیگر انجام دهند.
وزیر آموزش و پرورش ایجاد زمینه مناسب برای شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان نخبه را از جمله وزارتخانه برای آنها دانستند و ادامه داد: این ارتباط صمیمی و نزدیک بین مرکز آموزش استعدادهای درخشان و بنیاد نخبگان وجود دارد و می تواند بعدها منجر به ایجاد شدن برای آنها شود. .
نوری در سخنان دیگر خود با بیان اینکه امروز از بیش از 300 نفر از برگزیدگان کنگره قرانی دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیده جشنواره جوان خوارزمی و دانشجویان المپیادهای علمی تجلیل به عمل آمد، مشخص کرد: این دانش آموزان دانش آموزانیاند که با ایجاد آنها. شرکت های دانش بنیان و با حضور در مراکز پژوهشی به سرمایه های این کشور ارزش مضاعفی خواهند داد. ما نیز باید در جامعه زمینه حضور و بروز این افراد را به خوبی فراهم کنیم.
وی هنچنین درباره لزوم منسجم شدن باشگاه دانش پژوهان جوان، گفت: باشگاه دانش پژوهان چوان باید تدوین و به عنوان یک موتور محرک برای این عزیزان فعالیت خود را منسجمتر تداوم بخشد تا بتوانیم واحدهای این باشگاه را در استانها تقویت کنیم و اصلاح کنیم و تربیت کنیم. مد نظر را برای دانش آموزان شهرستانی ارائه کنیم.
نوری در پایان سخنان خود درباره «طرح شهاب» توضیح داد: طرح شهاب یک طرح استعدادیابی افراد برتر و سرآمد است و فعالیت های خوبی در طول سالیان برایش انجام می شود و نیازمند تبدیل به یک سکوی جامع است که پلتفرمی را برایش طراحی کنیم تا بتوانیم به صورت عمل کنیم. دانشآموزان هوشمند را به مراکز تخصصی اعم از مدارس خود و یا مراکز تخصصی بیرونی در حنزههای مختلف هیایت. این اقدام خویی است که از دوره ابتدایی و حتی از دوره پیش از دبستان باید انجام شود.
[ad_2]